От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2009 22:15


velinsl написа:Чел съм доста мнения на колегата zfa, право да стоим, криво да пишем си признавам, че е доста компетентен във VW областта.

Може и така да е но при мен
134 разяжда след време маркучите за 12


за три години не е станало...

Ето какво казват хората по въпроса в една статия :

2. Необходимо изискване е и херметичността на конструктивните елементи на хладилната система заради по високото изтичане на R134a.
Все още не е решен вопросът за това, как да се предотвратят утечките на R134a през стените на гъвкавите шлангове на тръбопроводите. Покритието на вътрешните стени на шланговете с фолио на основата на найлон и еластомер увеличава тяхната твърдост, което може да намали способността им да поглъщат шума и вибрациите.
Тъй като R134a изтича повече от R12, то за инсталации работещи на R134a, следва да се използва регулиращо оборудване със запоени съединения. Използването на херметични хладилни контури позволява да се избегнат утечки , оказва благотворно влияние на състоянието на околната среда и намалява разходите.
При запояване трябва да се вземат мерки, за да се изключи образуването на окиси в тръбопроводите.За това по време на запояването те се продуват с азот. Освен това, краищата на тръбите и другите отвори трябва да бъдат затворени със заглушки до началото на монтажа.


5. Уплътнителите от материали, използвани за R12, трябва да се заменят. В днешно време уплътнителите, пригодни за използване в съчетание с много фреони, се произвеждат от полиетиленови тъкани (EFDM) или хлорсъдържащ полиетилен, който се характеризира с висока устийчивост на полимерни масла и алтернативни фреони. Достатъчно устойчиви са и материали на основата на полихлорпрени.

Ето и линк-а към цялата статия по въпроса...иде реч за хладилници ама има какво да се научи ;)
http://www.tehcomservis.com/info/ref/R12_na_R134.html
Понеже замислям да се занимавам леко професионално с климатици на автомобили и изчетох доста спецификации на машини (бая скъпички да им се не знае) съвременните машини не поддържат R12 а само R134 и дават като крайно вредно да се докосват до R12...с тази идея ако е останало нещо от стария фреон трябва да се разкара и то или със някакъв прост компресор,дърта машина или да се изхвърли в атмосферата (което е крайно нежелателно от екологична гледна точка). Същата е и ситуацията с пълненето - едва ли хората биха жертвали машина за 10-20 хиляди лева за да напълнят 100 грама фреон R12....
нека някой колега,който е зареждал наскоро с 12-ка сподели дали машинно или на ръка с подръчни материали понеже ми е интересно за в бъдеще.
Предварително благодаря!




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот velinsl » Вто 21 апр 2009 16:01


В началото когато ми допълваха само с Р12 беше ръчно(това беше един "дърводелец").
Когато минавах на Р134 ми направи промивка на системата, ама с к`во не знам. Беше с машина и некви газове, май не били проблем за атмосферата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот zfa159 » Вто 21 апр 2009 16:33


velinsl написа:В началото когато ми допълваха само с Р12 беше ръчно(това беше един "дърводелец").
Когато минавах на Р134 ми направи промивка на системата, ама с к`во не знам. Беше с машина и некви газове, май не били проблем за атмосферата.

Ами или е взъдух,което е вредно за дехидратора ама пък е евтино :)
Ако пък са искали да си свършат работата като хората са ползвали Азот...а такова има колкото искаш в атмосферата ;)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот velinsl » Чет 23 апр 2009 17:32


хората са ползвали Азот
:да:

Това нали се съхранява в едни големи и дебелостенни бутилки.0



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта