Здравейте, карам Пасат'95, 1.6АЕК двигател. Не е най-добрия двигател на ФВ груп, както чета във форума доста хора имат проблеми с него. Най-често с необяснимо влошаване на характеристиките - мощност, динамика, разход. Доста изчетох във форума и реших да пробвам едно по едно нещата, които се препоръчват. Не говоря за свещи, кабели, капачка и палец на дистрибутор, те са стандартните неща, които всеки прави, но без особен резултат. Четох, че ефект е имало от например почистване на МАФ датчик, смяна на датчик за температура на охл. течност (с 4те крачета)и др. Реших да започна с датчика, като най-лесно

Смяната е елементарна и бърза. Чстно казано за сега не откривам някаква разлика, но пък съм карал само 1 час и то в най-проливния дъжд. Нещо, което ме озадачи е промяната в показанията на температурата на охл. течност. Със стария датчик темп. винаги беше около92-93 градуса. С новия датчик показанията са 100-101 градуса по уреда(приблизително). Реалната температура определено е по-ниска, защото перката на радиатора изобщо не се включва, а по принцип сработва добре. Дали с новия датчик трябва да се калибрира нещо по таблото или просто датчика е дефектен? Или да си карам така и да не обръщам внимание? Последното е малко изнервящо.
Какво е вашето мнение?