


б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
здравейте колеги . вчера случайно забелязах че нещо свири тихо под капака . установих че свиренето се чува само когато е пуснат климатика , когато го спра свиренето изчезва . свиренето е едва доловимо и се чува само когато съм пред автомобила , вътре не се чува изобщо . при вдигнат капак неможах да локализирам от къде точно се чува .чудя се от какво може да е . единственото което не съм сменял когато обслужвах автомобила преди 15-тина хиляди км. е водната помпа , макар че тя си върти постоянно и не мисля че е от нея . предполагам нещо от компресора на климатика - самата му шайба може би ? някой има ли идея ? автомобила е б5 1.9 ТДИ помпа дюза .с търсачката сякаш не открих подобен проблем .приатен ден
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
няколко възможности - ако климатика не е обслужван псоледните 2-3 години може да няма вече масло в системата и комресора да се предобря.
Втората възможност е лагерите на оста на компресора - рядко някой се навива да ги сменя понеже се намират мн трудно а и трудно се сменят.
Трета възможност - проблем с някоя друга ролка - алтернатор,водна помпа и там каквото още има на ремъка....зашото когато тръгне компресора ремъка се натоварва доста и се изпъва значително по-добре...и натоварва повече и другите ролки
Втората възможност е лагерите на оста на компресора - рядко някой се навива да ги сменя понеже се намират мн трудно а и трудно се сменят.
Трета възможност - проблем с някоя друга ролка - алтернатор,водна помпа и там каквото още има на ремъка....зашото когато тръгне компресора ремъка се натоварва доста и се изпъва значително по-добре...и натоварва повече и другите ролки

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
наистина не е обслужван климатика 2-3 години , нищо не съм правил по тази система на автомобилеца
как да процедирам от тук нататака
как да процедирам от тук нататака
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
Ами караш я някъде,където имат машина и дърпате стария фреон,масло и оцветител...после вакуум и наливате наново масло,фреон и оцветител.
След това палите колата и гледате на диагностика - колко е ниското налягане и колко е високото...
Съответно при мен виеше компресора заради байпасиран клапан за свръхналягане...и се оказа,че системата си бачка на 25 бара налягане постоянно....понеже не ми се занимава да разглобявам компресора и да сменям клапана реших проблема по друг начин - напълних си системата с около 200 грама по-малко (събира 1150 и 200 не ги усеща въобще)...така максималното налягане стана около 18 бара (нормално що годе)...и постигнах две неща - хем не натоварвам толкова много компресора хем имам още по-добра ефективност понеже фреона не се прегрява толкова много заради по-ниското налягане на системата
Съответно ако при теб наялгането е високо (над 23-4-5 бара) търси проблем с охлаждането - перка,втора степен на перката,мръсни радиатори и т.н.Ако там всичко е 6 правиш като мен - намаляваш му малко фреона (с около 15-20%).Съответно разтоварваш малко работата на компресора.
Ако след всичкото това чудо няма подобрение за шума вероятно иде реч за лагери по компресора или както ти казах някоя друга ролка - хората,които ще го гледат би трябвало да имат идея за тези шумове.
Иначе - ако пътуваш насам-натам и имаш път към София мини да я видя - Цък ...ако пък не идваш насам търси някакви читави майстори около теб..ама поне да имат идея горе-долу какво правят.
Успех!
И съвсем забравих да спомена - вибрациите на целия двигател се увеличават малко,когато работи на климатик (увеличава се натоварването на празен ход доста и съответно изменя леко оборотите си и вибрациите си)...я виж да не е някоя гадна пластмаса някъде преди да пипаш системата
Иначе....профилактика се прави средно на 2-3 години...така че си ти е време ама все пак
След това палите колата и гледате на диагностика - колко е ниското налягане и колко е високото...
Съответно при мен виеше компресора заради байпасиран клапан за свръхналягане...и се оказа,че системата си бачка на 25 бара налягане постоянно....понеже не ми се занимава да разглобявам компресора и да сменям клапана реших проблема по друг начин - напълних си системата с около 200 грама по-малко (събира 1150 и 200 не ги усеща въобще)...така максималното налягане стана около 18 бара (нормално що годе)...и постигнах две неща - хем не натоварвам толкова много компресора хем имам още по-добра ефективност понеже фреона не се прегрява толкова много заради по-ниското налягане на системата

Съответно ако при теб наялгането е високо (над 23-4-5 бара) търси проблем с охлаждането - перка,втора степен на перката,мръсни радиатори и т.н.Ако там всичко е 6 правиш като мен - намаляваш му малко фреона (с около 15-20%).Съответно разтоварваш малко работата на компресора.
Ако след всичкото това чудо няма подобрение за шума вероятно иде реч за лагери по компресора или както ти казах някоя друга ролка - хората,които ще го гледат би трябвало да имат идея за тези шумове.
Иначе - ако пътуваш насам-натам и имаш път към София мини да я видя - Цък ...ако пък не идваш насам търси някакви читави майстори около теб..ама поне да имат идея горе-долу какво правят.
Успех!

И съвсем забравих да спомена - вибрациите на целия двигател се увеличават малко,когато работи на климатик (увеличава се натоварването на празен ход доста и съответно изменя леко оборотите си и вибрациите си)...я виж да не е някоя гадна пластмаса някъде преди да пипаш системата

Иначе....профилактика се прави средно на 2-3 години...така че си ти е време ама все пак

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
благодаря за изчерпателния отговор , ще огледам по обстойно първо макар че мисля че нищо няма да открия , после ще издирвам майстор - преди години ходих при един за една др. кола , стори ми се че разбира нещата , дано още да се помещава където си беше . но както и да е , ако има развитие ще пиша
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
Виж дали няма луфт перката, на мен от там ми виеше.
- Петър2008
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 19:01
- Автомобил: Passat 5.5
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
Колега Peteff щях направо да ти препоръчам zfa159 , много свесни момчета разбират си от работата и не са скъпчии, но сега виждам че си от Бургас
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
Ако и след обслужването на климатичната система не ти се реши проблема, си прегледай перките. По вероятно е при теб да е сдала багажа малката, понеже голямата е "силиконова". Имах го същия проблем но при Голф 4, оказа се голямата перка, която свирише и то ужасно и то само при пуснат компресор.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
при мен малката перка изобщо не работеше . смених я , но проблема мисля си остана . казвам мисля защото не съм се заслушвал от тогава . може и да свири някоя ролка по ангренажа т.к. не съм ги сменял като обслужвах колата преди 2 години . профилактика на климатика все още не съм правил . мисля чак догодина преди другото лято . после ще се заслушам да видя свири ли още
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
Най-лесно свирения могат да се разберат така - когато се пусне климатика примерно някой да залегне под колата и да изключи компресора...ако спре да свири значи проблема е в ремъка на компресора или в ролката му,която като се натоври и се рзскрибуцва.Това е напълно безопасно за системата понеже ефекта ще бъде,че перките въртят а компресора спира да прави налягане.Ако скрибуцането остане а при изгасен климатик го няма вече започваме да си говорим за перките.За да ги тествате и тях е необходимо обратното действие - пускате климатика да работи и изключвате перките или перката..зависи от колата.За пасат В5 и 5.5 това става като се махне капака при казанчето за хидравлична течност - отдолу има куплунг,който захранва перката...с три дебели проводника,има кръгла форма.Друг като него няма.
Съответно това е рисковано и не е хубаво перката да се спира за повече от 10-тина секунди понеже фреона спира да се охлжада добре и се развиват високи налягания и може да избие от някъде.Това с перката е хубаво да се праив когато навън е по-хладно времето (сутрин примерно) за да може да се избегне по-бързото вдигане на свръхналягане.
Съответно след това вече ще е ясно дали цвили ремъка или ролката на ремъка на компресора или перката.
При В5 масов проблем са перките...горят на поразия...вероятно ще е от нея ама все пак е хубаво да се провери.
Съответно това е рисковано и не е хубаво перката да се спира за повече от 10-тина секунди понеже фреона спира да се охлжада добре и се развиват високи налягания и може да избие от някъде.Това с перката е хубаво да се праив когато навън е по-хладно времето (сутрин примерно) за да може да се избегне по-бързото вдигане на свръхналягане.
Съответно след това вече ще е ясно дали цвили ремъка или ролката на ремъка на компресора или перката.
При В5 масов проблем са перките...горят на поразия...вероятно ще е от нея ама все пак е хубаво да се провери.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
перката не е тъй като е чисто нова . ремъка съм го сменял преди няма и 20 хиляди , сменях и 2 обтегача - на ангренажа и другия незнам на кой ремък беше , но ако ремъците са 2 значи е бил на климата . мисля си за ролка на компресора , ама знам ли . колега я кажи как се изключва компресора отдоло ? на някаква букса ли е ? или ? мерси .
чудех се като горят на поразия тея перки , а аз вече си имам една изгоряла - която се върти без проблем на ръка и не задира - дали могат да се оправят ? пренавиване или нещо ?
чудех се като горят на поразия тея перки , а аз вече си имам една изгоряла - която се върти без проблем на ръка и не задира - дали могат да се оправят ? пренавиване или нещо ?
- sa666e
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 27 юли 2009 6:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: шумен
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
здрасти и от мен. Наскоро си взех и аз 1 пасат4е 1,6 AHL мотор, и при мене се 4уваше сащощто свирене когато пусна климатика. Накрая излезе от компресора по то4но от съединитела на компресора кадети 1-та шаиба се зацепва с другата!!! 

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: б5 1.9 тди пд - свирене при пускане на климатика - що е то ?
е по точно . тя се зацепава ама с ремъка .... та кое точно по зацепването ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта