Проблем с климатроника на Пассат В5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пассат В5

Мнениеот zfa159 » Съб 03 окт 2009 19:30


nmikov написа:И аз имах същата грижа, като пусна климатроника на автоматично и все студено.
След четене в руската и английска литература използвах бутона за икономична работа, което изключва климатика и почва да си духа топло :drunk

Малко по-топло.Идеята е,че въздуха минава първо през охладителния радиатор и ако компресора работи се охлажда и изсушава...после минавз през отоплителния и се затопля ако е нагласено така.
При проблем с отопляването на въздуха като се спре изстудяването се снамалява проявяването на проблема...не се решава.
това е много вредно за системата и трябва да се пуска компресора поне за по 10-тина минути на седмица-две зимно време за да не прецака гумените О-пръстени,които са по снадките.
Иначе идеята на това изсушаване на въздуха е да се компенсира по-влажния въздух зимата и да се предотвратява изпотяването на стъклата и ако се изпотят да се оправят по-бързо.
Успех!




offenham08
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пассат В5

Мнениеот offenham08 » Нед 04 окт 2009 9:34


zfa159 написа:Пиши ми на лично или в skype понеже започваме да омазваме темата а е хубаво да се придържаме към идеята на темите - въпрос,разискване,някакви варианти,евентуални варианти за решения и съотвтни опити,целящи изясняването на проблема.Тук вече отиваме във фаза общи приказки и оспамваме сами темата :) .Иначе като има ррезултат не забравяй да споделиш с останалите какъв е той и готово :)
По повод моторчето - за топло-студено се намира отдолу под кожуха и не може да го види през жабката.Трябва да се свали страничния борд на таблото,което не е толкова лесно колкото изглежда и тогава да се види.Варинатите се свеждат до два - не работи клапата (това води много варианти от механично и електрическо естество) или не работи добре радиаторчето...което няма много варианти и завършва със смяна и разрязване на старото за да видим вътре какво има mhihi
По повод грешките - не е точно така.Клиамтроника е такава система,която като запише грешка дори да се реши проблема не се трие самичка...ако не я изтриеш...за което има два начина - или през самодиагноситката я триеш или през софтуера...резултата е един и същ.
За да не ходиш пак на майстор и да си даваш пак парите за глупости,от които ефект няма си пусни самодиагностика и ми пиши какво е казало контролерчето.
Съответно за целта палиш колата,пускаш климатроника и както работи задържаш Econ и копчето за вътрешна циркулация (онова със завъртяната стрелкичка) и вади грешка...с Temp + (копчето с червеничкото,от което се увеличават градусите)буташ грешките нагоре...запиши си ги на листче и ми ги прати да видя коя какво е и да мислим решение.Не при всички става понеже при някои софт-а на контролера е друг не важи :)
Успех!

благодаря майна , брат - :beer


offenham08
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Проблем с климатроника на Пассат В5

Мнениеот offenham08 » Нед 04 окт 2009 13:56


сега колега значи на икономичен режим работи и духа горе-долу топло се едно като 23-24 градуса на климатик в къщи приятно топло - а като направих това което ми каза излезе ето това - 444 в левия край на екрана и в десния с по големи цифри 00
:да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника на Пассат В5

Мнениеот zfa159 » Нед 04 окт 2009 17:02


На икономичене е нормално да вее малко по-толо от навън - +10 градуса примерно.
Съответно обаче при външна температура около 20 градуса с пуснат клиамтик вътре трябва да вее около 55-60 градуса.Тогава на входа на парното постъпва въздух с температура около 3-4 градуса. Съответно заполянето е от порядъка на 50-тина градуса на входния въздух (говорим за максимална скорост на вентилатора и макс. топло).Същото упражнение си го представи при -30 навън - вътре ще вее +20 градуса...коеот ти постигаш сега...при температура навън около 20-тина градуса.
При неикономичния режим следва да вее около 3-4 градуса при студено и около 10-15 при топло при сегашния ти проблем.Оттук нататък се връщаш в изходна позиция - механика на клапа и/или радиаторчето.
Така или иначе свали ли се таблото да се ремонтира ти препоръчвам да си смениш радиаторчето...понеже при Б5 средния им живот не е като при В3 17-20 години ами около 10-12...аз сменях радиаторче на Пасат В 5.5 2004-та..пробито и то в алуминиевата си част а не горе при пластмасата.То не е скъпо - читаво беше някъде около 50-60лв като купувах за този човек ако си спомням добре.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта