Гайка на главината

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Гайка на главината

Мнениеот mely » Пон 17 апр 2006 10:58


Ще сменям маншоните на външните карета ,купих комплекта в който влизат:2бр скоби, торбичка грес и маншона не смятате ли че трябва да има гайка в комплекта?може ли да се използва същата .Марката е
TE GU FA




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 17 апр 2006 12:20


Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми-Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината! :( Явно са отишли при някой познат на шефката!


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Пон 17 апр 2006 12:47


и все пак не са ли снякаква пластмасова фтулка която след развиване да се прецаква.Отпред няма шплент


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 17 апр 2006 13:15


mely написа:и все пак не са ли снякаква пластмасова фтулка която след развиване да се прецаква.Отпред няма шплент

Няма шплент защото там той не може да е спасение - стяга се със 24-27 кг. тая гайка така че няма нужда нито от пластмаса нито от шплент. Доколкото знам гайката върви с ново каре, а не с маншон, така че сменяй без никакво притеснение.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 17 апр 2006 14:26


Гайката е без тефлонова втулка а има шийка която е приплесната като доп. осигуровка срещу саморазвиване. За многократна употреба е.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 17 апр 2006 18:52


Тъй като току що се опитах да си сменя шарнира (безуспешно, защото се оказа, че нямам камък 16), та мога да дам прясно инфо, че колегата silent е напълно прав. Гайката е на ситна резба, стяга се здраво и има издадена предна част, която е по-тънка и се приплесва. С ЧУК!!!! :twisted:
Само не забравяй да подложиш нещичко по-тежичко от срещуположната страна на гайката като удряш, за да не се понася цялото усилие от удара от лагера. Върши работа и друг, по-тежък чук. Примерно, ако удряш с чукче 600гр, от долу подлагаш чук или ЧУКИЩЕ около 1.5 кг или повече :shock
Давай смело!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 17 апр 2006 21:51


radotom написа:Стига да няма наранявания по гайката, и главно на резбата, няма никакъв проблем да я ползваш наново. И пак си добре! Аз си взех лагери за задните главини на FAG, уж от официален представител, (Джордеми-Пловдив) и за разлика от друг път, на този комплект му липсваха греста , шплента и капачката на главината! :( Явно са отишли при някой познат на шефката!


Xa Xa колега лоша реклама за Данчо Харизанов :)
И още 1 истина няма лагери FAG -- от поне 3 години нямат производство. Или са много стари с изъхнала грес от старост или "някакви" си лагери в опаковка на FAG :)
Aа не се притеснявай имат лагери още от времето на ГДР и СССР :) чисто нови. :(

И за маншоните - има много , ама направо оргинални изкрават дори 6 месеца почти :D . Ужас сие края на септември ги сменях и сега пак ще я правя процедурата - а уж е празник Великден :(


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 18 апр 2006 8:55


Ами така, де! На Великден-велико сменяне! :)
А за това, че FAG са спряни от производство.. не знаех! И нямах намерение да правя лоша реклама, просто така се получи!
Но може би да поразкажа, че колегите да си правят сметката!
Преди около 6-7 месеца сменях точно тези лагери и бяха купени от същото място. Тогава не ги смених лично, нямах време и закарах колата в сервиз, но преди това бях отворил кутията с ремонтния комплект. Имаше си 2 лагера, грес, осигурителната гривна, шплент (който се оказа гаден и твърд и се СЧУПИ при огъването), семеринга и капачка на главината. Е, да де, ама се разхърка много яко преди 3 седмици и аз отидох, купих си нов комплект и миналия вторник седнах след работа да си го сменям. След като бях избил старите лагери вече, оворих кутията и бях неприятно изненадан само с 2 бр. лагери и семеринг!
На всичко отгоре, стария лагер му личеше много яко защо хърка! Вътрешния лагер, големия, който беше ЦЕЛИЯ в грес и нямаше от къде да влезе вода, защото и семеринга беше здрав, се оказа РЪЖДЯСАЛ!!! Грестта по него беше цялата ръждиво-кафява! :laser
Единственното обяснение е, наистина да е бил от на дядо ми времето и да е бил с кофти консервационна смазка. И съответно ръждясал вътре! За останала цементация по ролките няма да говорим! Тя си беше отишла безвъзвратно!
Хм, май ще се минава на лагерчета SKF! :confused и друг снабдител :beat_butt2


bojo06
Мнения: 35
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bojo06 » Вто 18 апр 2006 15:33


Гайката си е заводски приплескана и при всяко едно отвъртане е хубаво да се сменя.Всеки един добър к-т маншони съдържа и гайка...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 19 апр 2006 17:55


radotom написа:На всичко отгоре, стария лагер му личеше много яко защо хърка! Вътрешния лагер, големия, който беше ЦЕЛИЯ в грес и нямаше от къде да влезе вода, защото и семеринга беше здрав, се оказа РЪЖДЯСАЛ!!! Грестта по него беше цялата ръждиво-кафява! :laser
Единственното обяснение е, наистина да е бил от на дядо ми времето и да е бил с кофти консервационна смазка. И съответно ръждясал вътре! За останала цементация по ролките няма да говорим! Тя си беше отишла безвъзвратно!
:beat_butt2


Koлега именно затова написах предният пост. Лагерите трябва да се съхраняват на сухо място и постоянна температура, без резки изменения на температурата. Нито отрицателни нито шрез лятото супер високи да се разтече смазката. Освен това не трябва и да са наподложени на прах. Задължително на 6-8 месеца се прави преконсервация. Това го пише в старите книги и Бг каталози от преди 1990г . Освен това лагерите са от специална стомана която се термообработва. А с течение на времето настъпват промени в структурата на метала вследствие на тази термична обработка.
Внимание !! на пазара са вече има "супер висококачествени китайски лагери". Изводите може да си ги направите сами. :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта