Б5 виско перка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Б5 виско перка

Мнениеот plkochev » Нед 27 дек 2009 12:52


При студен двигател виско перката за охлаждане на антифриза се върти свободно. Като запаля пак при студен се върти доста бързичко и трябва да положа доста усилия за да я спря(с пръст не става, пробвах с една отверка и натисках здраво отгоре по перката-спря). Как да разбера дали е засмяна този виско съединител?




Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б5 виско перка

Мнениеот kiriko » Нед 27 дек 2009 23:12


При загрят мотор ,перката трябва да се върти по бързо и да се увлича от оборотите на мотора като подадеш газ , и се получава силно завихряне като при БМВ .


Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Б5 виско перка

Мнениеот plkochev » Пон 28 дек 2009 15:07


Да но при студен как трябва да се държи, дали може с ръка да я спираш? При мен се върти доста бързо.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Б5 виско перка

Мнениеот feikot » Пон 28 дек 2009 16:59


Разрешавам ти да пробваш още няколко пъти с отвертката,пък може и с теслата да я спреш,няма проблем.После ремъка ми се скъса,перката ми се счупи.... Бива селяния.... Вземаш една ръкавица и я спираш не с отвертка бре..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 виско перка

Мнениеот zfa159 » Пон 28 дек 2009 16:59


Да пробваш с ръка..трябва да си тотално изперкал или безсмъртен :dummy:
Масова практика е да се зацепват постоянно като се скапат...представи си ако двигателя ти работи и си зареш ръката...ще стане на салата.
Прави се с навит вестник или нещо друго твърдо ама не досттъчно понеже ако перката е зацепена ще и потрошиш витлата! Пластмасови са.
Поведението на перката се влияе от температурата на двигателя ето така :
-при студен двигател перката трябва да може да се върти свободно и да не е зацепена към двигателя...т.е. да можеш да я спреш с минимално усилие.
-при позагрял двигател перката трябва да се върти с окол 30-40% от оборотите на двигателя...тогава е полузацепена (около 70 градуса на антифриза)....тогава може и да не супееш да я спреш лесно.
-при загрял двигател перката зацепва към двигателя на 70-75%..няма да успееш да я спреш...това е и максималното въртене на перката...можеш да го разбереш точно така - специфичния звум ка въздушната струя при по-височки обороти... :)
И...не бъркай с пръсти и ръце в перката! :dummy:
Нова перка е скъпа а 2-ра ръка рядко работят добре...понеже трябва да се съхраняват прави...а дори по магазините новите ги слагат легнали и това им еба*а мамата.
Успех!


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Б5 виско перка

Мнениеот dancing_niki » Пон 28 дек 2009 18:24


Една перка за V6 е към 70-тина лева, виското оригинално е 400. А като е скапано виското след малко време започва да вие и искарва почти 2000 километра преди вече много да завие и да се наложи смяна. И вземете се осъзнайте с тия мереници и пробваници. Ако е много разбито виското при гасене на мотора то просто се тресе. Така че нека някой ти гаси отвътре мотора, а ти го гледай дали след това играе. Мотора също има малко вибрации при гасене, така че да не се объркаш.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б5 виско перка

Мнениеот mili 75 » Пон 28 дек 2009 19:45


Колега, ако те притеснява,че колата не загрява заради тази перка ,знай че не е заради това.Така, че ти препоръчвам да не я пипаш докато не започне нещо да стърже или да вие, после направо я смени тази вискомуфа, към 100 лева я гледах в ЕМ комплект.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 виско перка

Мнениеот zfa159 » Пон 28 дек 2009 20:20


dancing_niki написа:Една перка за V6 е към 70-тина лева, виското оригинално е 400. А като е скапано виското след малко време започва да вие и искарва почти 2000 километра преди вече много да завие и да се наложи смяна. И вземете се осъзнайте с тия мереници и пробваници. Ако е много разбито виското при гасене на мотора то просто се тресе. Така че нека някой ти гаси отвътре мотора, а ти го гледай дали след това играе. Мотора също има малко вибрации при гасене, така че да не се объркаш.

Вибрация може да се получи ако е разбито виското...обаче ако му е изтекло маслото или е блокирал клапана за маслото...вибрация няма никаква както и стържене а виското не работи.Кто според начина на блокиране на клапана или остава зацепено на някакви проценти или остава незацепени изобщо (по-често второто понеже иначе маслото се оттича постепенно).
Все пак колегата не е описал температурно какъв му е проблема.Виждал съм какви ли не двигатели на Пасат с виско,което тотал не зацепва и посред лято не минават над 90 градуса...стрелката седи като закована на точно 90 дори при час-два работа на място (заради експериментите ми с климатиците им)...съответно и коли с нарочно постоянно зацепено виско (дали с гума,дали с пяна - все едно) които също не загряват по-бавно от другите...и пак си седят заковани на 90 градуса.
При фреона за климатика не е точно така понеже се разчита и на виското освен на ел.перка и ако виското не работи налягането на фреона е доста по-високо от нормалното и компресора се износва значително по-бързо и е по-ниско КПД на системата.
Виждла съм виско,което даже като тръгне ел.перка спираше да се върти по посока на въртене на двигател и тръгна наобратно... :shock и никакви звуци,свързани с това.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта