перката за охлажането

Техническа и сервизна информация за Passat
penatapenev
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 10 фев 2010 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

перката за охлажането

Мнениеот penatapenev » Чет 11 фев 2010 15:59


здр колеги имам пасат 2000г 1,6 бензин нормално ли е перката за охлажането на двигателя да работи постоянно и колата държи 70 градуса мисля че не е нормално и че датчика на перката е развален ако е така къде се намира да го смена или термостата е развален и къде се намира :banghead: :bowdown




Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: перката за охлажането

Мнениеот plkochev » Чет 11 фев 2010 17:48


Перката е с виско муфа( взависимост от темп. на радиатора зацепва перката няма датчик) затова се увлича от въртенето на основата и е нормално да се върти но с по-ниски обороти, но трябва като я натиснеш с ръка(трябва да си с ръкавица да не се нараниш) отгоре да може да спре с малко усилие. Не е нормално да държи 70 гр.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: перката за охлажането

Мнениеот zfa159 » Пет 12 фев 2010 9:33


Тази кола и ел.перка - тя работи или от датчик на радиатора (когато на колата и е топло) или от климатика/троника като тогава работи кажи/речи постоянно,докато работи и компресора на климатика.Ако температурата е над +3 градуса и ти е включен климатоника и не е на Econ ,ел.перка ще работи горе-долу постоянно на 1-ва степен.Лятото в жегите ще работи и на 2-ра. Ако е под +3 градуса не трябва да тръгва изобщо понеже не тръгва и компресора.
А за другата колегата е наплъно прав - тя си е зацепена с така неречения "виско" съединител към двигателя и с поред температурата на двигателя се върти с различни обороти.
До към 50-60 градуса би трябвало да можеш с един всетник или друго подобно нещо (не с ръка и не с нещо твърдо!) да можеш да я спреш докато работи двигателя. При около 80-90 градуса трябва да не можеш да я спреш с въпросния вестник.
Масово се скапват така,че като загрее колата не зацепват..обаче никога не съм видял кола (В5 или В5.5) да прегрява заради това дори лятото в жегите - кове си 90 градуса и не помръдва. Пречат само на климатиците ама там електрическата компенсира доколкото успява и си охлажда фреона що годе нормално.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 65 госта