Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Техническа и сервизна информация за Passat
freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Вто 29 дек 2009 10:28


Danny boy написа:разкачи ламбда сондата и покарай малко така/при РП-то е с една жичка завита на изпускателния колектор/колата ще премине на авариен режим с леко богата смес от нормалната позададени твърди стойности отгоривната карта..Ако се оправи /спре да пуши черно и разхода ти намалее/значи е тя и...смяна или ще караш с разход 1-2литра над нормалния за колата ако не тисе дават 100..лв за нова.
ПП свещите се самопочистват след малко междуградско кране.Погледнии за всеки случай кабелите капачката,филтри,центровка.


Да това и съм направил ще наблюдавам резулатата. Не изкарва черен дим през аспуха със сигурност само свещите са доста в сажди.

Може ли да ми пратите информация за показанията на температурния датчик на входящия въздух, които се намира под капачката на моното. Имам съмнения че той е зле.

Мерси !




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Danny boy » Вто 29 дек 2009 11:03


Мисля ,че стойностите са същите като при синия температурен датчик.Единколега ти ги беше пратил се сещам сега.


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Пон 18 яну 2010 17:33


Колеги,
Направих опитите с ламбдата когато я изключа нещата не се подобряват. Разхода от бензин на Лукоил 98 за 9 литра изминавам 30 - 35 км без задръстваня.
Какво забелязвам въпреки, че смених термостата не ми загрява на прави участаци автомобила без задръствания дори за 15-17 минути при положение че я карам без да и давам зор. Успява да държи около 70 гардуса и това е.
Възможно ли е това да е причината че да има такъв разход? Аз лично се съмнявам че не в това е проблема.
Термодатчика на охлждащата течност е ок.
Гледана е за течнове не се забелязват такива. Вече незнам къде може да е проблема :banghead:


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот valioboy » Пет 22 яну 2010 0:14


Това за загряването мисля е нормално и не е там проблема.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот dj_tuhla » Пет 22 яну 2010 9:15


Щом си от София, мини през Люси да я прегледа. Той има същия пасат, и на него му гореше така в началото, последно ми говореше за 9.5-10 че бил в момента :) Просто причините може да са няколко и без да я види някой ще е по-трудничко.

Поздрави.


Потребителски аватар
DIY4ever
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 23 яну 2010 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот DIY4ever » Пон 25 яну 2010 14:41


Ако си с 35pin-ов компютър на моно-мотроника, то датчика за входящ въздух трябва да е на пера 8 и 27.
На 45pin-овия (по-новите) - 17 и 43.

За съпротивлението при 20 градуса го дават 2250 - 3000 ома, при по-ниска температура нараства, при по-висока - намалява. Наистина е същото като датчика за водата, даже някой приспособяват датчик за вода вместо този за въздух - малко брутално според мен. Та може би си е ОК. По-скоро грешката говори за липса на връзка изобщо.

Не ги помня наизуст тия неща, макар че ги имам и двата варианта на двете коли, копирах го това от AutoData, дано да е вярно, че съм забелязвал и грешки там. Има ги навсякъде из документациите тези данни, добре е да прегледаш - не разчитай сляпо на нищо написано по форумите. :-)

При всички случаи щом записва грешка в този датчик, значи има нещо гнило натам. Като я изтриеш пак ли се появява?


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Вто 26 яну 2010 19:29


DIY4ever написа:Ако си с 35pin-ов компютър на моно-мотроника, то датчика за входящ въздух трябва да е на пера 8 и 27.
На 45pin-овия (по-новите) - 17 и 43.

За съпротивлението при 20 градуса го дават 2250 - 3000 ома, при по-ниска температура нараства, при по-висока - намалява. Наистина е същото като датчика за водата, даже някой приспособяват датчик за вода вместо този за въздух - малко брутално според мен. Та може би си е ОК. По-скоро грешката говори за липса на връзка изобщо.

Не ги помня наизуст тия неща, макар че ги имам и двата варианта на двете коли, копирах го това от AutoData, дано да е вярно, че съм забелязвал и грешки там. Има ги навсякъде из документациите тези данни, добре е да прегледаш - не разчитай сляпо на нищо написано по форумите. :-)

При всички случаи щом записва грешка в този датчик, значи има нещо гнило натам. Като я изтриеш пак ли се появява?


Здравей колега,
Благодаря за инфото. Да четох по въпроса. Грешката я изтри отдавна за IAT. Сега ми връща грешка за ламбда сондата 2342. Разкачам всичко ЕКУ акумолатор за повече от ден и пак връща тази грешка. Има нещо друго че жълтата индикаторна лампа не свети в нормален режим, а само когато я вкарам в диагностика тогава ми дава тази грешка 2342. Ако разкача ламбдата ми светва постоянно лампата.

Забелязах за датчика за входящия въздух, че ако се стопли въздуха например му се подаде въздух загрят от двигателя с блокирана клапа от кутиятя на въздушния филтър оборотите падат рязко и гасне.Това го пробвах при кола на място и при достигнала температура 87градуса

Ако не се пипа клапата за въздуха и температурата на двигателя е достигнала 90 градуса и колата е в движение пак гасне. Предполагам че се съсипал този термо резистор който представлява самия датчик на въздуха и при изменение на температурата дава големи разлики. Или пък ЕКУ то не мери правилно.


autodoc.sf
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот autodoc.sf » Сря 27 яну 2010 17:23


Откачи кабела на сондата и с мултицет премери какво напрежение има м/у маса и кабела за ламбдата ОТ КОМПЮТЪРА-трябва да е 450mV,ако е толкова-ОК,ако не -входа ти е умрел.Не пишеш колко е времето на впръскване на топъл мотор- би трябвало да е ок.1.2-1.5mSek,колко е налягането на горивото-ако е в рамките на 0.8-1.2bar-ОК,и ако всичко е наред а проблема е същия -смени дюзата с такава от друг-нормален мотор за проба. :да:


BEHKO 5
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Targovishte

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот BEHKO 5 » Съб 20 фев 2010 20:51


Здравей колега за мене това е само ламбдата аз имах същия проблем за 20лв.-35/40км. ходих 4 пъти на разли4ни места на диагностика Х 25лв. и нищо .Същата работа като при тебе не излиза като грешка и от там се започва смяната на много ама много неща само купето не смених дето се вика :) и така. Слизаш с един мултицет и замерваш сондата трябва да мени от 0.1-1.O V но когато е скачена ако имаш възможност даже да прекараш кабели ватре в копето да видиш като цяло как работи при всички режими на работа на двигателя е най-добре. Но имай и в предвид ,4е може да ги мени но бавно да е мудна това също е неработеща сонда а това се проверява с осцилоскоп. Моята с мултицета я разбрах ,4е не става менеше 0,5-0.6 V сложих нова и сега с 20лв. карам 90км. и забравям за проблема мога вече и 100лв. заплата да получавам :) хихихихихи Забрави тези диагностики кадето само ти вземат парите.Диагностики само в оторизирани сервизи 50-60лв. е пълната диагностика един мой приятел ходи наскоро като си купува кола и за тези пари ти проверяват всичко ама изкаржат и майчиното мляко.Пожелавам ти успех и се надявам да съм ти бил полезен.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Dpop » Пон 22 фев 2010 10:49


Колега уважавам желанието ти да търсиш и евентуално отстраниш проблема сам. Аз съм се убедил, че така се похабяват повече нерви, време и в някои случаи пари(най-малкото разхода, който ти дава в момента). В София има достатъчно клубни майстори(по-горе dj_tuhla е посочил един от тях), които си разбират от работата и не са скъпчии, само влез в подраздела viewforum.php?f=13 и се свържи с някого.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот velinsl » Пон 22 фев 2010 20:19


Не си играй излишно. 100% е ламбда-сондата.
Ако не е от стила ти на каране естествено.


Потребителски аватар
mitko_turboto
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 06 мар 2009 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: благоевград

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот mitko_turboto » Сря 24 мар 2010 10:53


здравейте момчета и аз имам същия проглем карам пасат б3 1.8 моно дава много голям разход 5 кила бензин около 30 км карахме я на диагностика в VW сервиз казаха че е ламда сондата смянихме я същото положение то се оказа че е температурен датчик земахме от моргата ама обаче не е баш за тоя модел покара известно време и пак започна свещите черни вчера отидохме до моргата и взехме цела моно инжекция сложиме пак си е същото пак си чури колата въпроса ми е дали не е пак от датчика защото той не е за същия модел дали е от него или може друг проглем да има благодаря предварително на озовалите на помощ :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта