Питане за температура на охл. течност-1.8mi ABS
Питане за температура на охл. течност-1.8mi ABS
Здравейте! Скоро смених термостата (колата не загряваше) и сега температурата ми седи около 90 градуса, но много често, особено в града температурата се качва до около 100 градуса. Вентилатора работи, но температурата седи около 100 градуса. Въпроса ми е тази температура нормална ли е за този мотор и ако прегрее трябва ли да светне червената лампичка. Благодаря.
scuba написа:...Даже 110 градуса не требе да те плашат. Обаче тръгнели НАД 110.... спирай. ....
И ще чуеш пищялката и видиш мигането на един червен светодиод на таблото.Тази гадна комбинация е в състояние на човек да му изкара акъла.
А да има и още една гадна комбинация. Пак пищялка само че на таблото мига червен светодиод под един "чайник"/"лейка" (с маслото нещо не е както трябва - ниво/налягане).
Сигурен ли си, че датчика който подава показанията за температурата на охлаждащата течност към таблото не те лъже т.е. показва по-голяма темп. отколкото е в действителност ? Има описани методи за проверка на самия датчик, но аз моя го хванах като в разшителния съд поставих една термодвойка и я свързах с мултицет. Сверявайки показанията от уреда с тези от таблото установих, че видимо се различават. Термодвойката показваше 85 С, а тази на таблото в колата 90 С и малко горница.След смяна на датчика започна да показва действителната температура.
Успех
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
значи по въпроса с водата има много писано но това което показва 90 е нормална температура стига датчика които мери темп. да показва коректно температура на водата при тези термостати на ФВ възможно е да достига 100през но след намесата на вентилатора за около 5 минути при изправен вентилатор да си отива на 90 трябва обаче да си следиш темпеературата редовно аз мисля че температура над 105 вече означава лошо охлаждане 110 не е нормална температура карам дълго време Фолксвагени
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Lisho написа:scuba написа:...Даже 110 градуса не требе да те плашат. Обаче тръгнели НАД 110.... спирай. ....И ще чуеш пищялката и видиш мигането на един червен светодиод на таблото.Тази гадна комбинация е в състояние на човек да му изкара акъла.
Само да спомена че 15 дена бях в атина през август и стрелката не слезна от 110 градуса
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
scuba написа:90-100 е абсолютно нормална температура за пасата в градски условия. Даже 110 градуса не требе да те плашат. Обаче тръгнели НАД 110.... спирай. До колко знам 2ра степен на перката се вкл. около 100-103 градуса
Виктор го е обяснил много точно.
Всеки в началото се притеснява и трудно свиква с тези температури, но те са факт.
За успокоение мога да ви кажа, че на мерцедеса датчика на перката ми включва чак на 100 оС, като това е най-нискотемпературния датчик. Другите, които се слагат са на 105 и 110 градуса
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги доста съм патил с тая охладителна система и доста неща съм сменил по нея. Мен ако питате и 100 градуса си е много, но при 40 градуса навън да предположим че може да мръдне малко над 90. Нормалната температура е 80-90. По-ниска означава, че двигателя не е загрял добре, а по-висока че започва да прегрява. Но като цяло има доста изписано във форума. Използвайте търсачката.
- Aylan
- Мнения: 126
- Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
температура
температурта трябва да е 90градуса +/-5 ако стигне 97-98 спирам и чакам да изстине. убеден съм че моя датчик отчита температурата точно, защото като си смених термостата и следях кога ще се отвори за големия круг, стрелката показваше малко преди 90гр демек 87, както си пишеше и на термостата, на 92-93градуса, сажсем малко след 90гр се жклъуцхи жентилатора и па обратно на 90, така че според мен температурата трябва да е около 90гр.
Забел. Задължително малкия маркуч за обезвъздушаването от казанчето ,ттрябва да е топъл, писали са го във форума, така е повярвайте им
ако е студен значи жигльора вутре е запушен и е голям проблем при малкия кръг
и може при изряден темосат пак да загрява от това. Явно двата проблема вървят ръка за ръка, така че ги следете
~90gradusa pone spored men e taka sled mnogo temperaturi do 98-100gradusa i kato si oprawih wsi`ko taka se dyrvi, no dokoga...., za]oto towa go prawih skoro i ne sym popadal w zadryswaniq o]e i dwiagtelq raboti perfektno
Забел. Задължително малкия маркуч за обезвъздушаването от казанчето ,ттрябва да е топъл, писали са го във форума, така е повярвайте им
ако е студен значи жигльора вутре е запушен и е голям проблем при малкия кръг
и може при изряден темосат пак да загрява от това. Явно двата проблема вървят ръка за ръка, така че ги следете
~90gradusa pone spored men e taka sled mnogo temperaturi do 98-100gradusa i kato si oprawih wsi`ko taka se dyrvi, no dokoga...., za]oto towa go prawih skoro i ne sym popadal w zadryswaniq o]e i dwiagtelq raboti perfektno
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Поразпитах тук там по темата, попрочетох и доколкото разбрах лятото може да качи до 97 градуса, където перката трябва да включи на по бързата скорост. Повечето коли лятото държели между 90-100 градуса, което било нормално. Но тъй-като на мен веднъж ми беше прегряла и като наближи 90 градуса започва да ми се изправя косата паралелно със стрелката на температурата. До днес след всичките ремонти не ми е качала над 89 градуса. Аха да застане смело на 90 и след 3-4 минути вече е паднала на 80.
Но като скочат с още 15-20 градуса температурите през лятото ще видим .
Но като скочат с още 15-20 градуса температурите през лятото ще видим .
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За тези с ниските температури - или не ви бачкат термостатите или изобщо ги нямате.
И как държи 80 градуса като термостата ЗАПОЧВА да отваря на 87° /поне при повечето/.
И как държи при някой 90 при положение че перката когато е с 2 скорости включва първа скорост при 92-97, а втора при 99-105. Дан е говорим че има Пасата с 3 скоростни перки на които третата скорост включва при 110-115.
И как държи 80 градуса като термостата ЗАПОЧВА да отваря на 87° /поне при повечето/.
И как държи при някой 90 при положение че перката когато е с 2 скорости включва първа скорост при 92-97, а втора при 99-105. Дан е говорим че има Пасата с 3 скоростни перки на които третата скорост включва при 110-115.
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Датчика на радиатора съм го сменял преди 7-8 месеца, както и радиатора.Наскоро си оправих платката на таблото, презапоени са всички спойки и е сменен един стабилизатор.Обеден съм че показва абсолютно вярно. А перката ми се включва на 87-88 градуса, понеже я чувам и дори когато спра двигателя понякога тя продължава да върти още половин минута да кажем. Не знам дали това и е ниската скорост, но си работи. На един приятел със Ситроен Ксантия пак му държи 80 градуса. Аз си мисля че това е нормалната работна температура на двигателя 80-90 градуса.
Но пак казвам че при външна температура 40 градуса лятото може би е нормално да вдигне и над 90.
Но пак казвам че при външна температура 40 градуса лятото може би е нормално да вдигне и над 90.
- Aylan
- Мнения: 126
- Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
за термостата бенг
или нещо такова
мисля че нормалната темп. на двиг тр да бъде около 87градуса и ако всичко е изравно да е около тази граница. имаме по-нова кола и тя заковавя стрелката малко прди 90гр и така през цъалото време, с много ама много малки изклъуцхения.
таз въпрос.
Този термостат правил ли е проблеми на някого?
имам чувството че някой път блокира температурата стига до 97градуса извънградско, което е едски ненормални споевд мен., нов е и може да се случва така, следващия път ще спра и ще проверя дали е топъл долния маркуч на радиатора колкото горния, би трябвало да е с почти еднаква темп нали?
ако е така значи наистина блокира и ще трябва нов...., мразя да слагам неоригинални неща.
Има ли някой със сменен термостат /оригинален/ от юнитраде да каже какви градуси държи? някой с изправна, ама напълно изправна охл система? би трябвало да закове на 85-90гр и рядко да минава нагоре при далъг път
мисля че нормалната темп. на двиг тр да бъде около 87градуса и ако всичко е изравно да е около тази граница. имаме по-нова кола и тя заковавя стрелката малко прди 90гр и така през цъалото време, с много ама много малки изклъуцхения.
таз въпрос.
Този термостат правил ли е проблеми на някого?
имам чувството че някой път блокира температурата стига до 97градуса извънградско, което е едски ненормални споевд мен., нов е и може да се случва така, следващия път ще спра и ще проверя дали е топъл долния маркуч на радиатора колкото горния, би трябвало да е с почти еднаква темп нали?
ако е така значи наистина блокира и ще трябва нов...., мразя да слагам неоригинални неща.
Има ли някой със сменен термостат /оригинален/ от юнитраде да каже какви градуси държи? някой с изправна, ама напълно изправна охл система? би трябвало да закове на 85-90гр и рядко да минава нагоре при далъг път
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта