Спирачния кран на задния мост на В3?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 май 2007 16:02


psstv18rp написа:"хората си знаят работата"

Адски спорно твърдение. Особено когато се касае за нещо такова, дето според доста "майстори" може и без него (понеже не го разбират как работи), а отгоре на туй иска регулировка - не е като да смениш с ново и да грабнеш парите на клиента. :-)

Силно се съмнявам че изобщо може "с лаптоп" да се провери точно тази част, на каквато и да е кола. :-)

Точно така! - повечето "майстори" казват специално за тази част че "може и без нея".На някоя друга марка кола може и да мине без нея ама на тежката конструкция си е от значение.
Като набия спирачки здраво задницата ми се повдига понеже инерцията си я бута и тогава ми се извлачва задницата.Утре ще си поигря с крана да видим какво ще го тормозя и глася понеже днес си слагах релетата на фаровете и не ми остана време да го погледна.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 май 2007 21:51


Заиграх се днес да си регулирам въпросния кран....установих що за ненормален принцип на действие има тази гадинка....
Реално като натиснеш педала крана се явява като разширителен съд за задния кръг и при леко натискане се чуства как избутва металната планка,която всъщност е възана към пружината.
Идеята е много простичка - когато натиснеш педала крана отзад отнема от налягането което си създал и така намалява ефективността на задните спирачки.Обаче ако натиснеш повечко идва другия момент :
1.крана не може да компенсира над някаква степен налягането и задните спирачки задържат стабилно.
2.задницата се повдига повечко при което пружината се опъва и натиска крана така,че намалява обема течност в него което води до по-голямо налягане в задните колела и блокирането им.
Същото се отнася и за пълна кола - там инерцията е по-голяма което води до по-стабилно повдигане на задницата и по-голям натиск и върху задните спирачки.
Регулирах го някак на око (и направих паркинга целия в следи докато ми хареса).Сега спирачките ми са много по-добри понеже се получи ефекта да нацепя здраво при което цялата кола да се наклони напред - това води до невъзможността на предните колела да блокират толкова лесно заради по-силното натоварване а задницата се вирва нагоре което води до притисване на въпросния кран повечко и сработване на задните спирачки ама не до степен да блокират и се получава много ефективно спиране.
Така че неправилно регулиран този кран или неговата липса или повреда водят до влошаване на спирачките а не както някои колеги се изказаха до подобравяне на спирачните способности на колата.
Темата май е за заключване ;)


Потребителски аватар
Snake0ne
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 26 дек 2007 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Спирачния кран на задния мост на В3?

Мнениеот Snake0ne » Пет 30 апр 2010 17:37


Искам да те питам като устройство какво точно представлява и как се отваря за ревизия, тъй като моя е целия в ражда и е блокирал. Пружината не може да го мръдне :roll:

ПС: малко старичка темата ама първо писах и тогава видях :oops:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта