Здравейте ,колеги !
Преди известно време ми издъхна комутатор-а и тъй като бяха в един блок с бобината - днес ги смених. Запали, всичко 6 точки, само че се появи някакво почукване, което по слухтене идва откъм свещите някъде. Кабелите са здрави, Дистрибуторната капачка и палеца скоро са сменяни, датчика на Хол работи ... не се сещам друго какво да кажа. Та въпроса ми е след смяна на такъв чакр по колата трябва ли някаква друга процедура да се прави, някаква центровка ли дедазнам ?
Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
Последна промяна от Johnny_Brawo на Вто 29 юни 2010 8:21, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Надявам се знаеш какъв ти е Пасата?
Чукане ли е или прилича на пукане?Ако е второто,огледай добре лулите на свещите(към главата) за прескачащи искри!Това на тъмно и при запален двигател!Провери ги възможно по-скоро да не опукаш и новия комутатор! 


Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
и поради това "пукане" ти е изгоряла бобината!послушай колегата и сменяй ,но това което е за смяна!а това се установява с мотор тестер или осцилоскоп на диагностика!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Както колегите вече казаха - най вероятно проблема е в кабелите
Направило ми е впечатление обаче че това "пукане" зависи и от ъгъла на запалване
Веднъж като се занимавах с настройката на един изпарител, когато оборотите паднат под нормалните и ecu-то се стреми да ги коригира, почваше да се чува такова пукане. При нормални обороти нямаше проблеми 

Направило ми е впечатление обаче че това "пукане" зависи и от ъгъла на запалване


Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
ако имаш метални обшивки на лулите махни ги и виж дали пак ще го има това пукане
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Пасата ми е Б4, 1.6 АФТ двигател. Свещите са ми с метални обшивки, ще гледам довечера дали има искри от някъде. По странното е, че това въпросното почукване звучи като повдигач. Колата седя 1 седмица на място докато намеря време да й взема чарк-а. След като го сложих и запалих не се чуваше. появи се след 3-то , 4-то запалване, като колата продължава да не е карана. Мисля си, дали не е от това ,че като седи така и не може да си качи маслото като хората ?! На 5К ми е маслото 10W40 на Castrol.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Вземи от накой кабели и виж. Ако изчезне пукането, то кабелите са причината и са за смяна. Ако не, виж дистрибуторна капачка, делко, центрвка......
- passat19911800
- Мнения: 166
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Твърде възможно е да не се е напълнил достатъчно един или няколко хидравлични повдигачи. Поради това, че е стояла дълго време на едно място. Изтича се маслото от повдигачите и после е необходимо време, за да се запълнят, а ако маслото не е чисто може и да не се напълни веднага, както е при тебе. Маслото вече е загубило част от свойствата си и има примеси 5000км, затова ще му отнеме малко повече време. Поне при мен стана почти същото. След като цяла седмица колата не беше работила, поради същата причина- изгоряла бобина. Като я запалих поработи малко но беше по-шумна отпреди, карах я известно време и след като спрях чух характерното почукване. Изгасих запалих пак така оставих я да работи намясто, загря и постепенно чукането изчезна. И аз като теб се притесних, защото ако не спреше значи трябва ремонт, още пари и т.н., но след като изчезна се успокоих. Затова те съветвам - оставяш да работи намясто докато достигне работна температура на място без натоварване и чакаш да изчезне.
Едва след това е можеш да се качваш и да караш.
Но първо трябва да си сигурен, че всичко останало работи без проблем. 



- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
Сега, лошо стана като я видях тая вечер на тъмно. Дискотека общо взето и то откъм металните "шапки" на лулите на свещите. Почти всяка една от тях свети направо като подам газ. Аз може би трябваше да кажа малко по-рано ,че преди тая цялата процедура си мих двигателя и общо взето проблемите почнаха от тогава. Нямам идея защо така, но ... Факт!
Искам да питам друго обаче. Явно кабелите ще ги сменям въпреки ,че нямат и 30К км. Просто всичко свети ,направо е ужасно. Колата не прекъсва, форсира се , върви си ... нямам идея що така... Та искам да питам: Дистрибуторната капачка е някаква странна за мен -

Искам да питам друго обаче. Явно кабелите ще ги сменям въпреки ,че нямат и 30К км. Просто всичко свети ,направо е ужасно. Колата не прекъсва, форсира се , върви си ... нямам идея що така... Та искам да питам: Дистрибуторната капачка е някаква странна за мен -
Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?
сваляй твоята и с нея бегом на магазина!
щом нещо те смущава.препоръчвам ти подмяна на цялата линия- палец ,капачка , свещи и кабели .около 70лв.

- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
Направо на там отиват нещата. Свещите мисля да не ги пипам, но като ги сваля - то ще си каже. Ще пиша като има някакво развитие. Благодаря за съветите !
Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
и като ги свалиш какво ще гледаш? ако по белия изолатор имат черен пръстен направо сменяй и тях! препоръка! ти решаваш! 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
Свещите са още 15-20лв (хубави),така че ги смени и тях 
При прескачането на искра от лулата към изолатора,се получава черния пръстен по керамиката на свещта - това е проводим слой,който ще ти прецака и новите кабели и пак ще трябва да ги сменяш скоро.
Най-добре смени всичко,за да знаеш,че е наред,а не утре да се предаде отново бобината
След като си си взел новата капачка,си редиш кабелите,както ги дават,като ето тук ти е 1-ви цилиндър (каритнката).Теб не те интересува къде ще сочи палеца,понеже той спира според това къде точно е изгаснал мотора,но цепката на самия корпус на делкото,ти показва къде трябва да е 1-ви цилиндър на капачката ти и откъде започваш да си броиш цилиндрите
Може би не е нужно да ти казвам,но да си кажа - делкото се върти по посока на часовниковата срелката и цилиндрите палят 1-3-4-2 .
Само да те предупредя - ако някой преди теб си е оставил ръцете със зацепването на делкото и е редил капачката по няккяъв друг начин (случвало ми се е да виждам какви ли не работещи комбинации на зацепване на делкото и подреждане на кабелите по капачките),има реален шанс колата ти да не запали изобщо,като подредиш нещата,както трябва да са според дебелите книги


При прескачането на искра от лулата към изолатора,се получава черния пръстен по керамиката на свещта - това е проводим слой,който ще ти прецака и новите кабели и пак ще трябва да ги сменяш скоро.
Най-добре смени всичко,за да знаеш,че е наред,а не утре да се предаде отново бобината

След като си си взел новата капачка,си редиш кабелите,както ги дават,като ето тук ти е 1-ви цилиндър (каритнката).Теб не те интересува къде ще сочи палеца,понеже той спира според това къде точно е изгаснал мотора,но цепката на самия корпус на делкото,ти показва къде трябва да е 1-ви цилиндър на капачката ти и откъде започваш да си броиш цилиндрите

Може би не е нужно да ти казвам,но да си кажа - делкото се върти по посока на часовниковата срелката и цилиндрите палят 1-3-4-2 .
Само да те предупредя - ако някой преди теб си е оставил ръцете със зацепването на делкото и е редил капачката по няккяъв друг начин (случвало ми се е да виждам какви ли не работещи комбинации на зацепване на делкото и подреждане на кабелите по капачките),има реален шанс колата ти да не запали изобщо,като подредиш нещата,както трябва да са според дебелите книги


- Прикачени файлове
-
- untitled.JPG (24.83 KиБ) Видяна 1634 пъти
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
Значи свещите са ми 6 точки, никоя няма такъв пръстен, лек нагар имаха при свалянето, но не може без хич. Кабелите се оказа, че могат да се замерват, което доста облекчи работата. В смисъл, че конкретната марка кабели си имат някакво съпротивление, което всъщност е в диапазон ( при мен ) 6 - 7 КилоОма. Кабелите са ми Тесла. Звънях на няколко познати със сервизи и от там ми казаха, че и нови да се сложат кабели, свещи ... т.н. ПАК ще има просветвания.
От цялата процедура със тия замервания и тестове, смених само 5-я кабел от бобината към дистрибуторната капачка, утре и палеца... просто си е за смяна. Засега няма проблем.
Все пак не разбирам защо имаше това почукване. Беше си като на желязо в желязо или по-точно като на клапан... странно . Или аз не разбирам или нещо не мога да навърша нещата. Ако е имало слаб ток - би трябвало да прекъсва самата работа на двигателя - а то нямаше. Ако някъде някой кабел се е скофтил - на висока предавка и ниска скорост, когато карам на газ, веднага си има съответното изгърмяване. А почукването беше ... Като да си сложиш механичния часовник от ръката до ухото. И се появява ... веднъж на 4 паления. Сега дори когато се появи, не след дълго си изчезва. Клоня към повдигач. Но може и да бъркам.
От цялата процедура със тия замервания и тестове, смених само 5-я кабел от бобината към дистрибуторната капачка, утре и палеца... просто си е за смяна. Засега няма проблем.
Все пак не разбирам защо имаше това почукване. Беше си като на желязо в желязо или по-точно като на клапан... странно . Или аз не разбирам или нещо не мога да навърша нещата. Ако е имало слаб ток - би трябвало да прекъсва самата работа на двигателя - а то нямаше. Ако някъде някой кабел се е скофтил - на висока предавка и ниска скорост, когато карам на газ, веднага си има съответното изгърмяване. А почукването беше ... Като да си сложиш механичния часовник от ръката до ухото. И се появява ... веднъж на 4 паления. Сега дори когато се появи, не след дълго си изчезва. Клоня към повдигач. Но може и да бъркам.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?
Johnny_Brawo написа:Значи свещите са ми 6 точки, никоя няма такъв пръстен, лек нагар имаха при свалянето, но не може без хич. Кабелите се оказа, че могат да се замерват, което доста облекчи работата. В смисъл, че конкретната марка кабели си имат някакво съпротивление, което всъщност е в диапазон ( при мен ) 6 - 7 КилоОма. Кабелите са ми Тесла. Звънях на няколко познати със сервизи и от там ми казаха, че и нови да се сложат кабели, свещи ... т.н. ПАК ще има просветвания. От цялата процедура със тия замервания и тестове, смених само 5-я кабел от бобината към дистрибуторната капачка, утре и палеца... просто си е за смяна. Засега няма проблем.
Все пак не разбирам защо имаше това почукване. Беше си като на желязо в желязо или по-точно като на клапан... странно . Или аз не разбирам или нещо не мога да навърша нещата. Ако е имало слаб ток - би трябвало да прекъсва самата работа на двигателя - а то нямаше. Ако някъде някой кабел се е скофтил - на висока предавка и ниска скорост, когато карам на газ, веднага си има съответното изгърмяване. А почукването беше ... Като да си сложиш механичния часовник от ръката до ухото. И се появява ... веднъж на 4 паления. Сега дори когато се появи, не след дълго си изчезва. Клоня към повдигач. Но може и да бъркам.
Колега в 90 процента от случайте проблема не е в стойността на съпротивлението на проводника,а в качеството на изолацията(точно тя пробива)!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта