Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот Johnny_Brawo » Съб 26 юни 2010 14:08


Здравейте ,колеги !
Преди известно време ми издъхна комутатор-а и тъй като бяха в един блок с бобината - днес ги смених. Запали, всичко 6 точки, само че се появи някакво почукване, което по слухтене идва откъм свещите някъде. Кабелите са здрави, Дистрибуторната капачка и палеца скоро са сменяни, датчика на Хол работи ... не се сещам друго какво да кажа. Та въпроса ми е след смяна на такъв чакр по колата трябва ли някаква друга процедура да се прави, някаква центровка ли дедазнам ?

Последна промяна от Johnny_Brawo на Вто 29 юни 2010 8:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот pas1.8mi » Съб 26 юни 2010 16:01


Надявам се знаеш какъв ти е Пасата? :wink: Чукане ли е или прилича на пукане?Ако е второто,огледай добре лулите на свещите(към главата) за прескачащи искри!Това на тъмно и при запален двигател!Провери ги възможно по-скоро да не опукаш и новия комутатор! :idea:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот rudoni » Съб 26 юни 2010 22:05


и поради това "пукане" ти е изгоряла бобината!послушай колегата и сменяй ,но това което е за смяна!а това се установява с мотор тестер или осцилоскоп на диагностика!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот Winner25 » Съб 26 юни 2010 23:01


Както колегите вече казаха - най вероятно проблема е в кабелите :да:
Направило ми е впечатление обаче че това "пукане" зависи и от ъгъла на запалване :) Веднъж като се занимавах с настройката на един изпарител, когато оборотите паднат под нормалните и ecu-то се стреми да ги коригира, почваше да се чува такова пукане. При нормални обороти нямаше проблеми :roll:


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот lambi » Нед 27 юни 2010 7:58


ако имаш метални обшивки на лулите махни ги и виж дали пак ще го има това пукане


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот Johnny_Brawo » Нед 27 юни 2010 10:17


Пасата ми е Б4, 1.6 АФТ двигател. Свещите са ми с метални обшивки, ще гледам довечера дали има искри от някъде. По странното е, че това въпросното почукване звучи като повдигач. Колата седя 1 седмица на място докато намеря време да й взема чарк-а. След като го сложих и запалих не се чуваше. появи се след 3-то , 4-то запалване, като колата продължава да не е карана. Мисля си, дали не е от това ,че като седи така и не може да си качи маслото като хората ?! На 5К ми е маслото 10W40 на Castrol.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот walentin » Нед 27 юни 2010 11:39


Вземи от накой кабели и виж. Ако изчезне пукането, то кабелите са причината и са за смяна. Ако не, виж дистрибуторна капачка, делко, центрвка......


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот passat19911800 » Пон 28 юни 2010 21:27


Твърде възможно е да не се е напълнил достатъчно един или няколко хидравлични повдигачи. Поради това, че е стояла дълго време на едно място. Изтича се маслото от повдигачите и после е необходимо време, за да се запълнят, а ако маслото не е чисто може и да не се напълни веднага, както е при тебе. Маслото вече е загубило част от свойствата си и има примеси 5000км, затова ще му отнеме малко повече време. Поне при мен стана почти същото. След като цяла седмица колата не беше работила, поради същата причина- изгоряла бобина. Като я запалих поработи малко но беше по-шумна отпреди, карах я известно време и след като спрях чух характерното почукване. Изгасих запалих пак така оставих я да работи намясто, загря и постепенно чукането изчезна. И аз като теб се притесних, защото ако не спреше значи трябва ремонт, още пари и т.н., но след като изчезна се успокоих. Затова те съветвам - оставяш да работи намясто докато достигне работна температура на място без натоварване и чакаш да изчезне. :bishop Едва след това е можеш да се качваш и да караш. :banana Но първо трябва да си сигурен, че всичко останало работи без проблем. :да:


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот Johnny_Brawo » Вто 29 юни 2010 2:57


Сега, лошо стана като я видях тая вечер на тъмно. Дискотека общо взето и то откъм металните "шапки" на лулите на свещите. Почти всяка една от тях свети направо като подам газ. Аз може би трябваше да кажа малко по-рано ,че преди тая цялата процедура си мих двигателя и общо взето проблемите почнаха от тогава. Нямам идея защо така, но ... Факт! :(
Искам да питам друго обаче. Явно кабелите ще ги сменям въпреки ,че нямат и 30К км. Просто всичко свети ,направо е ужасно. Колата не прекъсва, форсира се , върви си ... нямам идея що така... Та искам да питам: Дистрибуторната капачка е някаква странна за мен -


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Смянена бобина-комутатор на Б4, почукване ?

Мнениеот rudoni » Вто 29 юни 2010 7:46


сваляй твоята и с нея бегом на магазина! :D щом нещо те смущава.препоръчвам ти подмяна на цялата линия- палец ,капачка , свещи и кабели .около 70лв.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот Johnny_Brawo » Вто 29 юни 2010 8:22


Направо на там отиват нещата. Свещите мисля да не ги пипам, но като ги сваля - то ще си каже. Ще пиша като има някакво развитие. Благодаря за съветите !


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот rudoni » Вто 29 юни 2010 22:22


и като ги свалиш какво ще гледаш? ако по белия изолатор имат черен пръстен направо сменяй и тях! препоръка! ти решаваш! :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот zfa159 » Вто 29 юни 2010 22:29


Свещите са още 15-20лв (хубави),така че ги смени и тях ;)
При прескачането на искра от лулата към изолатора,се получава черния пръстен по керамиката на свещта - това е проводим слой,който ще ти прецака и новите кабели и пак ще трябва да ги сменяш скоро.
Най-добре смени всичко,за да знаеш,че е наред,а не утре да се предаде отново бобината ;)
След като си си взел новата капачка,си редиш кабелите,както ги дават,като ето тук ти е 1-ви цилиндър (каритнката).Теб не те интересува къде ще сочи палеца,понеже той спира според това къде точно е изгаснал мотора,но цепката на самия корпус на делкото,ти показва къде трябва да е 1-ви цилиндър на капачката ти и откъде започваш да си броиш цилиндрите ;)
Може би не е нужно да ти казвам,но да си кажа - делкото се върти по посока на часовниковата срелката и цилиндрите палят 1-3-4-2 .
Само да те предупредя - ако някой преди теб си е оставил ръцете със зацепването на делкото и е редил капачката по няккяъв друг начин (случвало ми се е да виждам какви ли не работещи комбинации на зацепване на делкото и подреждане на кабелите по капачките),има реален шанс колата ти да не запали изобщо,като подредиш нещата,както трябва да са според дебелите книги mhihi
:beer
Прикачени файлове
untitled.JPG
untitled.JPG (24.83 KиБ) Видяна 1634 пъти


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 01 юли 2010 8:54


Значи свещите са ми 6 точки, никоя няма такъв пръстен, лек нагар имаха при свалянето, но не може без хич. Кабелите се оказа, че могат да се замерват, което доста облекчи работата. В смисъл, че конкретната марка кабели си имат някакво съпротивление, което всъщност е в диапазон ( при мен ) 6 - 7 КилоОма. Кабелите са ми Тесла. Звънях на няколко познати със сервизи и от там ми казаха, че и нови да се сложат кабели, свещи ... т.н. ПАК ще има просветвания.
От цялата процедура със тия замервания и тестове, смених само 5-я кабел от бобината към дистрибуторната капачка, утре и палеца... просто си е за смяна. Засега няма проблем.
Все пак не разбирам защо имаше това почукване. Беше си като на желязо в желязо или по-точно като на клапан... странно . Или аз не разбирам или нещо не мога да навърша нещата. Ако е имало слаб ток - би трябвало да прекъсва самата работа на двигателя - а то нямаше. Ако някъде някой кабел се е скофтил - на висока предавка и ниска скорост, когато карам на газ, веднага си има съответното изгърмяване. А почукването беше ... Като да си сложиш механичния часовник от ръката до ухото. И се появява ... веднъж на 4 паления. Сега дори когато се появи, не след дълго си изчезва. Клоня към повдигач. Но може и да бъркам.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сменена бобина-комутатор на Б4, проблем ?

Мнениеот pas1.8mi » Чет 01 юли 2010 10:54


Johnny_Brawo написа:Значи свещите са ми 6 точки, никоя няма такъв пръстен, лек нагар имаха при свалянето, но не може без хич. Кабелите се оказа, че могат да се замерват, което доста облекчи работата. В смисъл, че конкретната марка кабели си имат някакво съпротивление, което всъщност е в диапазон ( при мен ) 6 - 7 КилоОма. Кабелите са ми Тесла. Звънях на няколко познати със сервизи и от там ми казаха, че и нови да се сложат кабели, свещи ... т.н. ПАК ще има просветвания. От цялата процедура със тия замервания и тестове, смених само 5-я кабел от бобината към дистрибуторната капачка, утре и палеца... просто си е за смяна. Засега няма проблем.
Все пак не разбирам защо имаше това почукване. Беше си като на желязо в желязо или по-точно като на клапан... странно . Или аз не разбирам или нещо не мога да навърша нещата. Ако е имало слаб ток - би трябвало да прекъсва самата работа на двигателя - а то нямаше. Ако някъде някой кабел се е скофтил - на висока предавка и ниска скорост, когато карам на газ, веднага си има съответното изгърмяване. А почукването беше ... Като да си сложиш механичния часовник от ръката до ухото. И се появява ... веднъж на 4 паления. Сега дори когато се появи, не след дълго си изчезва. Клоня към повдигач. Но може и да бъркам.

Колега в 90 процента от случайте проблема не е в стойността на съпротивлението на проводника,а в качеството на изолацията(точно тя пробива)! :wink: А ,че и новите кабели щели да искрят :screwy



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта