Привет на всички.
Днес неочаквано бях изненадан от факта, че не ми работят чистачките. Последно съм ги ползвал преди 2-3 дена и всичко си беше наред. Прегледах предпазителя - здрав. Странното е, че не работи нито пръскалката, нито мотор-редуктора. Отварях куплунга под волана, на пръв поглед няма нищо прекъснато, но не съм прозвънявал нищо по веригите. Намерих из нета някаква схема, но ми изглежда по-различна.
Дайте някакъв акъл от къде да започна търсенето на проблема.
Предварително благодаря...
РЕШЕН: Проблем с чистачки и вентилатор на парно на В4?
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
РЕШЕН: Проблем с чистачки и вентилатор на парно на В4?
Последна промяна от Undertaker на Пет 09 юни 2006 14:31, променено общо 4 пъти.
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Снощи отворих целия блок на релетата и предпазителите. Няма нараняване на леглата или изкривени пластини. Личи си, че не е пипано нищо там.
Всъщност се губи връзката между Х на контактния ключ и 5. предпазител. Според схемата трябва да са директно свързани, но Х влиза на куплунг Н1 на блока. И толкова...остава в самия блок да не може да прехвърля към предпазителя, но не виждам как ще стане от веднъж. Може би не чета схемата както трябва...
Пробвах да прехвърля мост от друг предпазител към 5-ти и чистачките бачкат. Освен реле 19 цъка и едно, което е зад блока и има 30А-предпазител.
Не ми се иска да побългарявам с мостове...дано някой да измисли нещо...
Всъщност се губи връзката между Х на контактния ключ и 5. предпазител. Според схемата трябва да са директно свързани, но Х влиза на куплунг Н1 на блока. И толкова...остава в самия блок да не може да прехвърля към предпазителя, но не виждам как ще стане от веднъж. Може би не чета схемата както трябва...

Пробвах да прехвърля мост от друг предпазител към 5-ти и чистачките бачкат. Освен реле 19 цъка и едно, което е зад блока и има 30А-предпазител.
Не ми се иска да побългарявам с мостове...дано някой да измисли нещо...

- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
В крайна сметка направих мост (с предпазител) към 5. предпазител да идва +.
Последното, което ми идва на ума: реле 18 на позиция 4 е за разтоварване на клема Х от контактния ключ. Ако то не превключва както трябва, не трябва да ми работят именно чистачки, вентилатор, но и късите светлини, нали? Прав ли съм? Защото късите си работят...
За съжаление нямам схема под ръка...
Мерси за отговорите.
[EDIT] Това беше проблемът! Вече съм с реле...от Ланча, намерено на първата морга в Габрово!
Последното, което ми идва на ума: реле 18 на позиция 4 е за разтоварване на клема Х от контактния ключ. Ако то не превключва както трябва, не трябва да ми работят именно чистачки, вентилатор, но и късите светлини, нали? Прав ли съм? Защото късите си работят...
За съжаление нямам схема под ръка...
Мерси за отговорите.
[EDIT] Това беше проблемът! Вече съм с реле...от Ланча, намерено на първата морга в Габрово!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dangala, Google [Bot] и 143 госта