от passat B3 на B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
berkant3008
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
Автомобил: PASSAT B3
Двигател: ABS-93
Местоположение: ruse
Контакти:

от passat B3 на B5

Мнениеот berkant3008 » Съб 04 сеп 2010 20:33


здравейте колеги.реших да сменям пасатора с по-нов модел и се спрях на Passat B5.обиколих автокъщите и имаше само дизелаци .До сега карах на газ и незнам дали ще свикна с тази промяна.дайте ми съвет дали е разумно да направя тази промяна,какви са предимствата и недостатъците им.Освен B5 ми хареса VW SHARAN.Давайте акъли какво да си взема.




diduli
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 22 яну 2007 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот diduli » Съб 04 сеп 2010 21:41


Да ти каже че аз от голф 3 минах на пасат б5. Разликата е огромна.Пак е бензин .Разхода сравнение с дизела е доста по голям , но линузината си е лимузина .Проблема е че не мога да му свикна на скъпата потдръжка за носачите. Просто ми скапва бюджета. Всеки месец по един , остават ми още 4 и не знам дали като сменя и последния няма да се обади първия , който смених ! скъпи са затова се моля по рядко да се чупят.Другия варянт е да я карам по малко , но за целта трябва да си купя апартамент в центъра :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот zfa159 » Съб 04 сеп 2010 23:49


За Пасат В5 мога да ти помогна откъм проблеми по моята част,които съм срещал и като обща колтура от това,което съм чел.
По принцип без значение от двигателя обслужването на ангренаж и т.н. е доста по-скъпо от на В3 и като части и като труд, понеже се разглобява цялата предница.Като двигател и т.н. са здрави и ако не са изнасилени от каране,нямат много проблеми освен стандартните - тече някой пластмасов тройник,потракват повдигачи или пък обтегача на веригата отзад,ако е 20V двигател.Като цяло откъм ходова част силно зависи какво си купиш като кола и с какво сменяш нещата.Виждал съм доста коли,които влизат на по 240-250 000км със стегната немска предница и тук минават по 50-60 000 без да се разтропа нищо.Като електроника и т.н. берат ядове с контролерите за АБС системата и с комфорт модула (микроключета в бравите на вратите и самия модул,ако е наводняван).Като скорости не съм срещнал да имат сериозни проблеми.Трябва да имаш в предвид,че дизелите са с демферни маховици и там цената на съединителя е...кофти и лично аз ако реша да е дизел,ще държа да е автоматик,заради съединителя...един качествен комплект съединител,стурва колкото един ремонт на автоматична кутия,ако се скапе поради някаква причина. За бензиновите незнам дали са с такъв маховик или с обикновен.Попадал съм на проблеми с ролката на алтернатора,която при някои двигатели била някаква инерционна и незнам си каква и струва една торба с пари.
Друго не се сещам на пръв поглед,освен да ти споделя проблемите,които съм наблюдавал при климатичните им системи - определено слабо място са ел. перка за охлаждане отпред и трябва да се следи стриктно дали работи.Второ слабо място е компресора,който заминава в резултат на отказването на перката и свръхналягането на фреона.Също така ако колата е с климатроник - редовен проблем са ел. моторчетата за управление на клапите на климатроника и редовно някое не работи и трябва да се сменя.Новите са скъпи и се чакат на доставка по една седмица,а втора ръка,задрави не винаги могат да се намерят (особено пък за В5.5 нямат намиране почти).Голям проблем е и смяната им,понеже за 3 от 4-те трябва да се сваля таблото и отнема доста време и труд.Често се скапва и датчика за външна температура,което не е нещо фатално,понеже не е скъп и се сменя лесно.Иначе, когато работи, климатика е супер ефективен и олажда много добре купето,както и парното им е доста добро и отоплява доста добре голямото купе.Някои от Пасат-ите основно за по-северните страни имат електрическо отопление при студен двигател,което е много готина екстра,а някои дизели имат печка,която върши същата работа.Друг редовен проблем е това,че нашите пътища не са много благоприятни за ниски коли и от това страдат два маркуча на климатика,за фреона...те се намират в най-ниската точка на колата отпред в дясно и често стават жертва на бордюри,по-стабилни дупки и т.н....за съжаление кората не успява да ги опази много добре и редовно се късат в някое препядствие.Също така често им се запушва тръбичката з аотвеждане на конденза от работата на климатика и започва да излиза пара през духалките,когато климатика работи по-дълго време.Това се оправя без много разглобяване и не е кой знае колко фатално.
Общо взето друго не мога да се сетя.Не мога да кажа,че колата е лоша или хубава,понеже силно зависи на какво ще попаднеш.Имай в предвид слабите места,които ти изброих и гледай внимателно какво купуваш ;)
Успех!
:beer


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот kristianatanasov » Нед 05 сеп 2010 7:28


Според мен по добре се насочи към -ШАРАН,Форд Галакси(по евтиния вариянт)или Сеат Алхамбра.........И трите са едно и също особено 1,9 ТДИ.

Последна промяна от kristianatanasov на Нед 05 сеп 2010 14:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
berkant3008
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
Автомобил: PASSAT B3
Двигател: ABS-93
Местоположение: ruse
Контакти:

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот berkant3008 » Нед 05 сеп 2010 8:13


Благодаря на Стефън Горчев за изчерпателният отговор.аз преди да пусна тази тема мислих да те питам лично по скайпа понеже съм останал с впечетлението че доста разбираш от тези коли.А какво ще кажеш за SHARAN,GALAXY и ALHAMBRA . чувал съм че GALAXY имат проблем с предницата иначе и 3 модела ми харесват и като цена са еднакви,имат и дизели и бензини кое е по доброто,какви минуси и плюсове имат.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот znainainai » Нед 05 сеп 2010 8:38


Няма как галаксито да има проблеми със предницата понеже е VW със друга емблема на един и същи ковейр ги правят само че на едното емблемата е кръгла ( VW ) на вророто квадратна ( Seat ) а на третото елипса ( Ford ).
За ролката която е споменал Стефан е така наречената храповична шайба. На едната страна зацепва и върти ротора на алтернатора ( генератора/динамото или както там още му викат ) а на другата посока се върти само ролката без да се върти ротора. Тези ролки ги имат TDI-тата понеже като изгасва рита и да не натоварва допълнително демпферната шайба.И като се сложи обикновенна понеже повечето хора като чуят цената на шайбата минимум 120лв за едно търкалце я заместват със обикновенна тогава ремъка почва да издава едни странни звуци и просвирва и пляска и обтяжната ролка вибрира абе си е..ло капаците.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот zfa159 » Нед 05 сеп 2010 10:01


Шаран/Алхамбра и Галакси имат нужда от малко по-сериозен двигател от сорта на поне 2-литров за бензинова версия и 1.9 тди от сорта на 131 коня,за да може да отелпи,понеже си тежи.Като возия са по-добри от Пасат-ите и пътя се вижда доста по-добре,понеже са височки.Правил съм и Шаран-и и Алхамбри и Галаксита и съществени разлики нямат.На Сеат-а са малко кофти пластмасите и т.н. понеже явно са по-некачествени и се захабяват по-бързо. Ако взимаш Галакси,трябва да гледаш да е с VW двигател,понеже мисля,че имсе монтираше някакъв Форд-овски,ако не греша или 2.0 16V или 2.3 беше,който не може да се диагностицира с ВАГ-Ком,иначе АБС и климатроник си се четат безгрижно с ВАГ-а.
Ходовата им част е доста класическа и съответо не безкрайно скъпа...два носача,закрепени на магаре с тампони,и макферсони.За задното не мога да кажа - там не съм се набутвал.
Обслужване на двигател и т.н. се прави по класичасеката схема,където си се разглобява на място всичко и се сменя.Кошпа изглежда малък,но ако разкараш всички пластмаси,става огромно и доста удобно за работа ;)
Като климатик - положението е доста по-зле от при Пасат-ите. Имат сериозни проблеми с електрониката за управление на перките (силно страдат от спукани спойки в контролерчето за перките) и перките просто спират да работят отраз и то окончателно.Това направо размазва компресора,който също е доста проблемен.На тях се монтира новата версия на компресор Sanden SD7V16,като на Голф 4 и Бора,който има производствен недостатък с безкрайно фините си шлици на оста,която здвижва компресора и съответно често при отказ на перките,шлиците се изронват от натоварването и компресора е довиждане.Трудно се намира друг понеже проблема е доста масов за Шаран/Алхамбра/Галакси/Голф 4 и Бора. Също така преди 2000-та година страдат от изгниване на тръбите на климатика - тънката гние отдолу по рога от дясно,понеже минава оттам и събира много мизерия като кал и т.н. Цената на нова е между 150 и 400,зависи коя точно е,понеже са 7 вида различни.Същото се отнася и ако климатика е двъзонов и за двете тръбички,които вървят отдолу към задната зона (хубаво да е избягваш да е 2-зонов по тази причина).Дебелта пък изгнива зад десния фар,откъдето минава,понеже се събира мизерия и не може да се измие добре,когато се мие колата.След 2000-та година този проблем го няма при тънката,но особено дизелите много сериозно страдат от счупване на дебелата тръба в близост до двигателя...един хубав ден просто тръбата се разцепва на 2 :shock .Причината не са тамоните на двигателя,не са крепежите на тръбата...още не е ясно на какво точно се дължи,но много често се случва.При тях тънката изгнива зад десния фар,понеже вече тя минава оттам.За тези тръбите са безумно скъпи и често ги подменяме направо с маркучи,защото е доста по-ефтино.Като климатроници не съм попаднал на проблем с клапите и т.н. макар че все пак ел.моторчетата са същите като на Пасат-ите.
Също така след 2000-та година филтър-дехидратора е вграден в предния климатичен радиатор и не може да се сменя отделно (т.е. може,но с времето тапата през която се вади се окислява жестоко и след смяната винаги оттам изпуска фреон) и се сменя с целия радиатор,ако се запуши,а читав радиатор с дехидратор е около 300лв.При по-старите дехидратора се сменя отделно и по спомени не беше безумно скъп.При покупката ако климатика не работи,100% не е само за пълнене и дори да има теч,той 90% е от някоя от тръбите и ремонта е една торба с пари,така че или не взимаш колата или сериозно коменитраш цената,или пък караш продавача да я напълни,за да видиш,че работи ;)
Имам познат,който кара Шаран с VR6 и казва,че върви по-зле от същия с 1.9 ТДИ 131 коня,но това вече колегите с конкретно тези двигатели да споделят мнение.
:beer


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот velinsl » Нед 05 сеп 2010 15:02


diduli написа:Да ти каже че аз от голф 3 минах на пасат б5. Разликата е огромна.Пак е бензин .Разхода сравнение с дизела е доста по голям , но линузината си е лимузина .Проблема е че не мога да му свикна на скъпата потдръжка за носачите. Просто ми скапва бюджета. Всеки месец по един , остават ми още 4 и не знам дали като сменя и последния няма да се обади първия , който смених ! скъпи са затова се моля по рядко да се чупят.Другия варянт е да я карам по малко , но за целта трябва да си купя апартамент в центъра :D


Колега, като смениш цялото окачване си запази старите носачи. При повторен проблем се свържи с колегата Feikot(или някой друг от Казанлък), обаче трябва да се свали носача. В казанлък имат някаккъв майстор, който за 11лв ги прави не като нови, още по-здрави. Сметни си пътните в двете посоки+11лв, май имаха и гаранация.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот zfa159 » Нед 05 сеп 2010 17:54


Това звучи доста добре :) По принцип на много места ги "рециклират" като запълват шарнира с тефлон,а тампона се сменя,обаче явно не го правят като хората и "рециклираните" изкарват доста кратко време.
Дано човека да действа съвестно и с читави материали.
:beer


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: от passat B3 на B5

Мнениеот ulipet » Нед 05 сеп 2010 18:15


И в Пловдив зад Мебелна къща в този район има стругарски услуги и там рециклират 25 лв горни и 35 лв долни носачи.На мен ми рециклираха десния горен външен щото новия издържа 1 месец.И преди много години когато карах Лада 1600 :D са ми рециклирали и съм нямал оплаквания ,сега времето ще покаже колко ще издържи носача между впрочем вдругиден ще им занеса и другия горен да оправят поне да знам,че горе в дясно всичко е шест :lol: .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 35 госта