За какво са тези датчици?
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Drago_M
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Моят двигател е 1.8 с код RP.
На въпросния тройник има 3 датчика:
1. СИН. Подава информация към ECU ( електронен блок за управление, компютър ) за температурата на двигателя. Съпротивлението му зависи от температурата на двигателя и се мени от около 200-300 Ома до около 6-7 КОм.
2. ЧЕРВЕН. Термо-ключ, който изключва нагревателя в смукателния колектор. Този нагревател работи докато двигателя не достигне температура около 40 градуса. Така, че ако проверявате изправността на червения датчик:
- при студен двигател съпротивлението му е малко ( пълно късо )
- при топъл над 40 градуса двигател съпротивлението му е безкрайно голямо ( разкачена верига ).
3. ЧЕРЕН. Подава информация за температурата на двигателя към измервателния уред на таблото ( термометъра ).
Точно.
Ще добавя само , че сигнала от синия проводник , който отива в
ЕСU -то в някои модели се използва и за включването на първа степен на вентилатора
( като байпас на първа сепен от датчика на радиатора ). Имах някъде и ел. схема , само че не мога да я намеря.
На моя Пасат веригата от ЕСU -то до вентилатора е прекарана , но не е свързана.
Може би това е опция за страни с горещ климат?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта