електронна ръчна спирачка

Техническа и сервизна информация за Passat
Stif
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

електронна ръчна спирачка

Мнениеот Stif » Чет 30 сеп 2010 7:53


Колеги, вярно ли е, че след техническите прегледи /годишните/, когато се тества работата на електронната ръчна спирачка възникват проблеми с нея след това?
Благодаря!




Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот maimo » Чет 30 сеп 2010 8:28


не според мен няма нищо общо.


Ivo_
Мнения: 735
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Ivo_ » Чет 30 сеп 2010 22:07


Не би трябвало. В книжката е записано, че има и авариен режим при който в движение натискаш и задържаш копчето и тя се задейства. В този случай натоварването може и да е по-сериозно.


Stif
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Stif » Пет 01 окт 2010 7:59


Да разбирам ли, че тези които са ходили на технически преглед не са имали проблем с електронната ръчна спирачка след това? Защото съм чувал и противоположни мнения.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот vasilb » Пет 01 окт 2010 8:18


Едва ли дойчото е направил ръчната спирачка, макар и електронна, толкова калпава, та от натоварването на валяците да се развали! Тя трябва да издържа на по-големи натоварвания, като на валяците трябва да блокира задните колела и те (валяците) да "изхвърлят" колата. Ако се развали при такова нещо ... значи не ти трябва и по-добре да е развалена, отколкото да разчиташ на нея!


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот bnick » Пет 01 окт 2010 10:31


Не я тестват, защото има проблем с валците, и не отчитат точно. Поне при мен беше така. Вместо ръчната, ме караха да натисна крачната


Stif
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Stif » Пет 01 окт 2010 13:14


bnick написа:Не я тестват, защото има проблем с валците, и не отчитат точно. Поне при мен беше така. Вместо ръчната, ме караха да натисна крачната


Значи наистина има нещо вярно в това, което съм чул.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот bnick » Пет 01 окт 2010 14:06


Да, но не защото се прецаква ръчната :)


ltolev
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
Автомобил: VW Multivan T5
Двигател: AXE 2005
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот ltolev » Пет 01 окт 2010 20:19


Не мисля, че ще се повреди електронната спирачка или пък влияе по някакъв начин на валците.Все пак е направена за да хваща здраво.....пък и веднага възниква въпроса как тогава в Германия проверяват спирачното усилие на тази спирачка. А за валците каква е разликата дали дърпаш постепенно с ръка и колелата блокират.....или същите биват блокирани от електромотори.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот zfa159 » Пет 01 окт 2010 20:36


За валяците е все едно,просто е напълно възможно ръчната да не задесйтва в режима си на ръчна на валяците.Не мисля,че за колата е проблем,освен да я ошашкаш качествено понеже се мъчиш да я вкаравш в мега странен режим на движение и спиране - предните ти колела са спряли напълно,задните ускоряват през това време,макар че не са двигателни и в даден момент ти се опитваш да ги блокираш с ръчната...и аз да съм електроника и аз няма да ти го позволя mhihi
Проста логика :
за да се активира ръчната,вероятно колата трябва да е на контакт или пък точно преди това да е изгасена,но в покой на едно място,напълно спряла.Датчиците за АБС-а следят дали колелата са спряли и тогава дават възможност на ръчната да се активира,съответно на валците задните колела не са спряли,понеже вацлите ги въртят и забрави да "дръпнеш" ръчната спирачка.
Също така в движение и предните колела се движат и електрониката би могла да следи тях,за да ти позволи да спираш с ръчната авариино (нали има и такъв режим),като АБС-а се грижи да не ти блокират задните колела и да не се завъртиш,когато я задействаш авариино,а да спреш максимало бързо и ефективно само с нея,без да се пребиеш като куче...все пак говорим за авариина ситуация.
Цялата тази ситуация,която немеца е измислил,няма как да я пресъздадеш на валците...
:beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот emo-gar » Пет 01 окт 2010 21:44


Е, добре де,явно нещо съм пропуснал от техническия възход,но това значи ли че ако нямам ток в колата(причини ще се намерят..)-и какво!!!-не мога да я спра на ръчна ли..бах ти безумието,и защо аварийна система да зависи от електроника,та да се чудя как да и се моля та да пресъздам някаква си ситуация,родена в нечий болен мозък.Който има такава система е по-добре да си носи подходящ камък до седалката,поне до такъв извод стигам ровейки се в собственото си незнание-примесено с доста подозрение!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот bobocamaro » Пет 01 окт 2010 22:57


emo-gar написа:Който има такава система е по-добре да си носи подходящ камък до седалката!

За съжаление, има случаи в които е добре да имаш тоя камък.(http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=67407) човека писал темата е отгледал колата как тръгва сама от бенз.колонката.Това са единични случаи, но системата не е цвете.Просто е свръх усложнена, заради едната "autohold" функция.Колкото до тока, да:без ток няма да сработи и без ток няма да отлепи.Но по идея ако изскубеш акумулатора няма и да тръгне..ако на колегата му се занимава в руския сайт четох как се тества(във връзка с ГТПто) и обслужва http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=pl_b5
и тема как се сменят накладки http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3865092 при такава система. :beer


Ivo_
Мнения: 735
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Ivo_ » Съб 02 окт 2010 8:17


След около месец трябва да минавам ГТП и след това ще споделя как са я тествали ръчната :wink:


Stif
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Stif » Съб 02 окт 2010 9:42


Благодаря на всички отзовали се.
Според мен трябва човек да има едно на ум при тестването на ръчната по време ГТП.Като знаем какви хора се занимават с тази работа не е чудно да има и проблеми след това с елетрониката.Между другото са ми казвали че се случва.
Добре е колегата да сподели опит след прегледа.


Ivo_
Мнения: 735
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: електронна ръчна спирачка

Мнениеот Ivo_ » Нед 28 ное 2010 23:27


Ivo_ написа:След около месец трябва да минавам ГТП и след това ще споделя как са я тествали ръчната :wink:


Минах ГТП. Тествахме и ръчната. След нормалното задействане служителите в пункта изказаха мнение, че не държала достатъчно. Затова единия умник реши да ми покаже, че имала няколко режима, които аз не съм знаел :screwy Трябвало да натисна няколко пъти копчето и така щяла да увеличи усилието :screwy След този т.нар. експеримент на таблото в оборотомера светна жълта индикация с зачертано "Р". В книжката откривам, че това е сигнализация за проблем с ръчната спирачка. Изгасих колата и индикацията изчезна. Пак си работи нормално. И накрая приключихме прегледа пак с педала на крачната спирачка. А ръчната си държи добре. Ауто холд функцията също. Аз оставам разколебан, че точно това е начина за тестване на ел.ръчната. Или ако е този, то трябва да се търсят други стойности.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 64 госта