Проблемче с охлаждането...

Техническа и сервизна информация за Passat
skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Моя проблем е същия и още не мога да го реша.

Мнениеот skk » Сря 21 юни 2006 9:37


Пасата, който карам е 1991 г. RP мотор 1.8 моно. Миналата година смених 4 термостата и не можах да го накарам да работи на 89-90 С. Сменил съм датчик термост и водна помпа и нищо. После си купих термостата втора употреба за 5 лв. и колата зимата заспа. Тогава когато е извънградско колата загрява до 87 С а поенерция пада и до 80 С. Проблема е че като карам примерно с 80км/ч температурата започва да подминава 91С дори в не много топло време и на градско пролетта перкат ми се включваше на 92С точно първата скорост, а сега се включва на близо 100 С без да съм пипал нищо по двигателя смених датчика за перката нищо сега имам още един ще го сменя пак и ще видим. Мен ме озадачава това че при скорост от 100 км/ч 2500 оборота на двигателя и лек байр температурата започва да се движи към 92С при външна температура от 20 С. Тръбите след термостата са топли още на 87 С което значи че термоистата отвара не знам защо охлаждането на тоя двигател не е на ниво. Имам няколко подозрения ама за да ги опровергая ще ми трябват доста пари. Мисля си че или термостата не отваря до край и при малко по голям тормоз колата започва да загрява, а в градско не може да изравни температурата за да може датчика да сработи. Не знам вече какво да и баем. ако някои има идея да казва.
Може също горните да обясня какво точно се разпробива дупката на казанчето по която се връща течността или нещо друго ОБЯСНЕТЕ ПО ПОДОБНО!!!!




Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Сря 21 юни 2006 12:39


а аз се чудя как може да говорите с точност до градус все едно ползвате някаква супер сертифицирана термо двойка и цифров дисплей отчитащ до стотни :lol: :D :P
ТОВА СА ГЛУПОСТИ
колите си работят перфектно :!:
само се вталявате
на мойта показва малко след 100 и всичко си Ок
а за поста по горе се съмнявам някой да е поставил датчик при термостата датчик в главата , в радиатора и в парното просто ви се чудя :?: :roll:


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3032
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Моя проблем е същия и още не мога да го реша.

Мнениеот madmen » Сря 21 юни 2006 12:48


skk написа:Може също горните да обясня какво точно се разпробива дупката на казанчето по която се връща течността или нещо друго ОБЯСНЕТЕ ПО ПОДОБНО!!!!

Хващаш тънкото маркуче дето влиза в разширителния съд и го вадиш на работеща кола за няколко секунди ->трябва да изкарва антифриз оттам - равномерна слаба струя. Ако не пикае, то вадиш другия му край(вече на загасена кола 8) ) и разпробиваш на ръка пластмасовия щуцер с бургия 2,5 до 3 .
Ами това е, но и аз като Алекс мисля че всичко ти е в ред!


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 22 юни 2006 18:32


разпробих го,ефект нулев :roll:
давайте друг акъл :idea:


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 03 юли 2006 18:43


Здравейте!
На всички с подобни проблеми бих искал да кажа да си проверят уреда за температурата.
Според мен голяма част от тези уреди просто не показват вярно,какъвто се оказа и моя случай.
Проверката е елементарна-изважда се куплунга на датчика и в него се слага резистор 43 ома.Дава се контакт за около 2 мин.
Стрелката трябва да показва 110 грд.Ако някой се съмнява - измерване на температурата в сервиз.
При мен показа 120 грд. :shock т.е.грешка с цели 10грд.
Сигурен съм че и уреда за бензина дава същата грешка.
Не знам от какво се получава това,но тези уреди са много бъгави :idea:

...някой случайно да продава здрави такива :?:


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ддд

Мнениеот skk » Пон 17 юли 2006 9:58


Температури от по 100 и 110С не са нормални. От известно време и моята перка вместо на 92 като беше преди започна да се включва на 100С. Купих си датчик за радиатора на 92 (оргиналния е на 95С) и положението остана същото пак на 100С. Това ме доведе на мисълта че водата стига до него късно, тоест термостат. Обаче термостат си отвара на 87С като си му е реда трабите са еднакво топли нямах причина да се съмнявам в него. Сега си направих един експеримент, вчера свалих термостат и загрях колата, перката сработи на 91С. Сега ще трся термостат на 85 или 83 С. Много ментета има термостати така че може да си купя втора употреба като сегашния ми. Също така забелязах че има разминаване в литературата за термостата аутодатата пише 87С а в книжката пише 85С.


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пон 17 юли 2006 21:36


много глупости изчетох тук. Просто си вземаш един "студен" датчик за перките и си решаваш проблема. При теб сега втората степен се вкл. на 102гр. е нали се сещаш че процеса на загряване и охлаждане са инерционни. Въпросния датчик си го взех от аутоплюс за 18лв.


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

новини

Мнениеот skk » Вто 18 юли 2006 10:47


Имам малко новини. Купих си термостата чисто нов немски смених го и резултата беше плачевен по зле от предишния. Отваря на 92-95С. Махнах го и си върнах стария и тука стана интересното. Сега карам и температурата никъде не надминава 88С в градското не се пусна дори перката. Не знам как да си обясня цялата работа но си мисля, че системата не е била обезвъздушена преди. Понеже изпарителя е най-високо вероятно той е правил мизериите. Друго обяснение нямам.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблемче с охлаждането...

Мнениеот doktora » Сря 19 юли 2006 21:33


Emo написа:[quote="jerrry"
2. температурния датчик, от който се взима сигнал за включване на вентилатора се намира на радиатора (в долния десен ъгъл, когато си срещу автомобила), при затворен термостат през радитора не циркулира охлаждащата течност.
3...


Няколко въпроса колеги, понеже отскоро имам абсолютно същия проблем с охлаждането - вентилатора понякога включва чак на 102 градуса,като засега това се случва рядко,но се случва.Преди седмица градусите и охлаждането бяха "железни" - не повече от 92-93 градуса.Ето и въпросите:

1. Възможно ли е този датчик за вкл на вентилатора, при мен да се намира не в долния десен ъгъл на радиатора, а в горния десен ъгъл?
2. Ако го развия, ще протече ли антифриз, или той няма пряк достъп с антифриза?
3. Самия датчик гледам че е доста зацапан,с някакви отлагания, с какво мога да го почистя?
4. Когато дам контракт,преди не ми мигаше крушката за температурата на водата, а сега винаги мига и след това угасва.Нормално ли е това и какво означава, може би има връзка с моментните проблеми с охлаждането?Когато запаля не мига.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 19 юли 2006 22:13


1. Ми дигни капака бе маа му стара, толкова ли е трудно
2. Ще потече
3. С нещо механично и после клемите му с WD40
4. Преди не е било нормално така, сега е точно както трябва да бъде

Датчика ти е тръгнал да си заминава, понеже комутира голям ток и рано или късно сдава багажа. Смени го.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 20 юли 2006 8:25


Благодаря ти колега за отговорите.Нали не смяташ че питането ми за разположението на датчика, не се е родило без да съм огледал предварително къде е,още повече че съм споменал за разни наслагвания. Но все пак реших да попитам, защото ми се стори странно при двигател ABS датчика да е в долния край на радиатора, а при моя ADZ двигател да е горе.


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

skk

Мнениеот skk » Пет 21 юли 2006 7:42


Колега според мен по добре да е горе. От долу се утаяват всякакви боклуци и задръстват долните траби.


Потребителски аватар
alexandermir
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

подобен проблем имах и аз до преди малко

Мнениеот alexandermir » Нед 23 юли 2006 15:03


Карам Пасат 91, 1.8ми. Преди известно време колата започна да вдига температура- до 110 градуса. Направи ми впечатление че перката не се включваше почти до 110. Мислех да пускам тема, но видях че разисквате вече такава. Преди малко бях при колата и реших да видя този отвор от тройника към казанчето. Не само капеше, но направо си течеше. Значи не е това проблема. Проследих кабелите от перката към релетата и открих че кабела за ниските обороти на перката се е разкачил преди да влезе в релето. Много хлабави клеми. Стегнах ги и сега колата поддържа температура около 90 до 95-6 градуса. Ако при вас няма разкачени кабели, вероятно релето е сдало багажа. Успех!


lecsos_123
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ихтиман

Относно датчика на Пасат 3 за температурата на водата

Мнениеот lecsos_123 » Съб 29 юли 2006 18:13


Имам проблем с перката за охлаждане на водата. Не иска да включва изобщо даже и при 110 С. Според мен е от датчика които включва перката защото когато вържа жиците на късо и перката тръгва само че на едната степен само. Трябва ли да отида на диагностика на електрониката или да сменя датчика? от каде може да се купи такъв и ако можете да ми кажете някой сайт или орентировъчна цена.

Начи до оня ден колата работеше и това стана изведнъж всмисъл не е греела преди и затова помислих че е от датчика.

Ако може също да ми препоръчате и някой добър сервиз в София. Разбрах че Аутоплюс е добър но не знам каде е.
Благодаря предварително....


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10403
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Съб 29 юли 2006 18:33


купи си датчика от аутоплюс някъде към 15 лева е.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], wesoo и 47 госта