Работна температура през зимата - passat b3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот vpetrovbg » Пет 21 яну 2011 20:10


dj_tuhla написа:
vpetrovbg написа:А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности! :(

Защото най-вероятно проблема ти е в таблото, а не в датчика :idea:

-----------
По темата, това само аз лично съм го писал поне 2 пъти във форума а го има сигурно 20 пъти, ама айде пак:

Изображение

По тая графичка с един мултицет и един термометър (що-годе точен, както каза Стефан но и термодвойката става ако няма друго) мерим на изводите на датчика дали е в норми. Ако да, то проблема е в таблото, тогава най-лесно се решава с корегиращо съпротивление - паралелно или последователно на датчика (подбрано на принципа проба грешка). Ако датчика е грубо извън норми, вече мислим за смяна. При по-новите мотори (след 91?) са два датчика в един корпус, като половината е за ЕКУ-то, половината за таблото, при по-старите са два отделни датчика, мисля че и в двата случая седят на дебелия маркуч дето излиза отпред от блока. При сдвоените показанието между двете половини трябва да е точно 2:1, т.е. ако на едните изводи има 100 ома, на другите 2 тр. да има 200ома .. преди да хукнем към магазина е добре да проверим проблема дали е в датчика в действителност за да не се набутваме .. както и с термостата, както и с датчика за перките ..

Аз направих следното: заврях сондата през тънкия маркуч до достигане до датчика, за да няма разминаване на различните измервани места. Запалих колата и гледах на термометъра и на таблото. До 70 градуса, показанията по табло и термометър са еднакви. Между 70 и 80 градуса на тблото взе да избързва с около 5 градуса, а между 80 и 90 градуса показва вече с около 8-10 градуса повече! Това е при нов датчик от Порше , при мен е един датчик с четири извода. Колата, закачена на Ваг Ком показва еднакви стойности между данните за температура от компютъра и от таблото, но различни от реалната температура! :banghead:
Така, че според мен датчиците са масово грешно показващи. За справка преди около година бях ходил в един електро сервиз по друг повод и там помолих момчето да проверим температурата, като той ми сложи същия датчик за проба, като този който купих от Порше по-късно, но с неговия показваше 1:1. А сега този показва, че термостата отваря на 95-97 градуса, като този е втория от Порше. Първия който взех държеше температура над 100 градуса и веднага го върнах и ми дадоха този, който държи температура около 98 градуса. А сега ми кажи какъв е проблема?




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот dj_tuhla » Съб 22 яну 2011 0:14


Ако загледаш графичката, там се вижда че диапазона допустимо съпротивление е доста широчък за дадена температура. Не знам какво им става на таблата, ама омеква пружина ли, кондензатори ли изсъхват, не знам, но почват да показват глупости при датчик в норма (съпротивление в диапазон). И понеже ЕКУ-то спира да го бръсне тоя датчик над 50 градуса, безпроблемно решение е да си коригираш показанието на таблото с един малък резистор - паралелно или последователно на датчика според по-малко или повече показва на таблото и да забравиш за случая, това при положение че си сигурен че перките се пускат на реална температура. Това което става е че просто някой датчици са в диапазона който хем е в границата на допустимото, хем пасват на текущото състояние на таблото, за това някой ти се виждат че показват точно, пък реално всичките са Ок но таблото вече не показва вярно в целия допустим диапазон на съпротивлението ..

Последна промяна от dj_tuhla на Нед 23 яну 2011 14:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот vpetrovbg » Нед 23 яну 2011 8:36


dj_tuhla написа:Ако загледаш графичката, там се вижда че диапазона допустимо съпротивление е доста широчък за дадена температура. Не знам какво им става на таблата, ама омеква пружина ли, не знам, но почват да показват глупости при датчик в норма (съпротивление в диапазон). И понеже ЕКУ-то спира да го бръсне тоя датчик над 50 градуса, безпроблемно решение е да си коригираш показанието на таблото с един малък резистор - паралелно или последователно на датчика според по-малко или повече показва на таблото и да забравиш за случая, това при положение че си сигурен че перките се пускат на реална температура. Това което става е че просто някой датчици са в диапазона който хем е в границата на допустимото, хем пасват на текущото състояние на таблото, за това някой ти се виждат че показват точно, пък реално всичките са Ок но таблото вече не показва вярно в целия допустим диапазон на съпротивлението ..

Да де, да.
Аз затова и не пипам, дори съпротивление да слагам. Знам, че показва малко повече, термостата отваря нормално и перките включват нормално, просто свикнах със стрелката за температурата, която стои постоянно на 97-98 градуса и си карам!, без да се притеснявам. :drive


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 10:24


Ами на мен на стария ми Пасат ми омръзна да си играя да го глася да е в норма и да сменям 200 датчика,докато го накарам да показва вярно.Разковах таблото и си играх там с едни врътки така,че да го накарам да показва максимално вярно на 90 градуса,което е грубо средата на скалата,като грешката на показанието расте с отклоняване нагоре или надолу.
Той този термометър не е правен с цел точност,понеже за собственика на колата не е важно дали колата е на 90 или 95-6 градуса,а да не е на 110/120 и затова дори с чисто нов оригинален датчик и чисто ново табло,пак ще има разлики от 3-4-5 градуса,защото този уред е ориентировъчен,точно както този за горивото - не е мислен да е точен до 1-2-3-5 градуса.
:beer


Потребителски аватар
holi_jolie
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 16:59
Автомобил: Golf 4 1600 16v
Двигател: AZD 2001
Местоположение: Мездра

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот holi_jolie » Нед 23 яну 2011 13:40


van4ov написа:Пасата (b3 - RP) държи 70 градуса при извънградско каране .... Нормално ли е ? Струва ми си ниско? :(



Моят е абсолютно същия(б3-рп)и се държеше точно като твоя(70 градуса при извънградско каране,градско 90 градуса).Смених термостата-Behr(струва ми се така пишеше) и нещата си дойдоха на място(85-87 градуса извънградско).Сменяй термостата и си свиркай! :heavymetal:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот dj_tuhla » Нед 23 яну 2011 14:35


vpetrovbg написа:Аз затова и не пипам, дори съпротивление да слагам. Знам, че показва малко повече, термостата отваря нормално и перките включват нормално, просто свикнах със стрелката за температурата, която стои постоянно на 97-98 градуса и си карам!, без да се притеснявам. :drive


Ами щом като показва малко отгоре, прекъсни едната жица от датчика и закачи между двата края едни 40-80-100ома за начало и виж дали няма да е 'тамЪн' :beer .


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот JC » Пон 24 яну 2011 1:26


При мен показва около 93- 95 град.дори и сега в студовете като съм в трафик си стои на тези показания , като тръгне малко нагоре се вкл. първа скорост на перките.
Така е и лятото, само в най-големите жеги отива на 100 и вкл. втора скорост :wink:
Доколкото съм чел в книгата вентилаторите се вкл. над 95 първа и около 100 някъде втора скорост, така че както казва колегата, тези уреди в таблата не са за абсолютни стойности, а дали е в рамките на нормалното-безопасно :D


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот VRX » Пон 24 яну 2011 14:07


Преди време имах същия проблем с RP двигател. Загряваше до 70 градуса на дълъг път. Мотора върви и няма проблем да например да отидеш до морето и да се върнеш. Обаче нормалната темп. е 90. При мен проблема се оказа в термостата и по-точно в гуменото уплътнение. Някои /може би умишлено, за да не прегрява мотора/ беше направил малък бай-пас, така, че антифриза минаваше директно. След смяна вече е ОК.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта