Защита е относително казано.Просто някои двигатели имат по-вкопани бутала,по-малък ход на клапаните,по-голяма горивна камера и това им позволява да не си натрескат клапаните,когато се скъса ремъка независимо от оборотите на които се случва.
При всички останали е въпрос на шанс,на обороти и т.н. Когато се скъса ремъка двата вала започват да се движат с различна скорост и ако успеят някак да се разминат така,че буталото да не е горе,когато клапана е напълно отворен,няма да има никакъв проблем и всичко ще си е ок.Ако обаче това не се случи,буталото тресва в клапана и той се криви здраво...може да се изкривят и 8-те,може и нито един...
Мой познат е късал ангренаж 2 пъти.Пъривият път с около 5000 оборота и нямаше нито един крив клапан от 16-те му,след година някъде,го скъса на 1500-2000 оборота и бяха криви 9 от тях

.
Когато на 1.8 АBS му сложиш вал от 2Е клапаните седят повече време отворени,защото отватяр по-рано и затварят по-късно,това води до по-голям шанс буталото да ги срещне,защото повече време са близо до него.