Здравейте колеги.
Пасата е В3 с 2Е мотор 1990г.От две седмици насам ме мъчи много.Пали от раз (за сега) ама работи супер нестабилно на празен ход,оборотите подскачят между 400-1500,като върви предърпва и забива при рязко подаване на газ.Сместа му е изключително богата-пуши яко и като застана отзад ми се насълзяват очите.А и разхода скочи на около 20 и отгоре в града.Колата е с газова и на газ няма ядове никакви.Ама на бензин направо ад.
Мене ме съмняват 3 неща-Ламбда сондата,някоя дюза пикае и клапана за връщащото гориво.Но искам да се консултирам и с вас.
Друг голям проблем ми е ,че не откривам ламбда сондата.Няма я никъде по генерацията и даже не виждам буксата за нея.Дори и едно кабелче няма.Каква е тая работа незнам.
В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход - РЕШЕНО
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход
suba написа:Сместа му е изключително богата-пуши яко и като застана отзад ми се насълзяват очите.А и разхода скочи на около 20 и отгоре в града.Колата е с газова
Ламбда най-вероятно нямаш, щом не я намираш.Има такива Пасати с двигател 2Е.
Ако редуктора за налягането е повреден, бензина влиза във вакуумните маркучета и може да се види в пластмасовите тръбички към въздушния филтър. В тоя случай гориш бензин и когато караш на газ, ако помпата не е изключена.
Много вероятно е, обаче, настройката на дебитомера да е проблема ти, особено ако е "гърмяла" при работа на газ. Тогава пуши като стар дизел и не работи добре, особено в ниския спектър на оборотите.
Възможно е и двете повреди да са се случили - докато караш на газ, трудно се забелязват,а и първата може лесно да предизвика втората.

- DJ_TOLYO
- Мнения: 1245
- Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Търговище
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход
Имах същия проблем със същите симптоми. Добре че се оказа нещо елементарно. Беше ми се скъсала едната жичка на буксата която влиза в TPS датчика. Оттам компа получава грешни данни, отваря дебитомера, обогатява яко сместа и колата гори много а тихите обороти постоянно играят. Провери си тази букса. Ако е така - аз се разминах само с 2 лв, взех от морга и я смених.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход
Ламбда най-вероятно нямаш, щом не я намираш.Има такива Пасати с двигател 2Е.
От доста време се съмнявам в това.Защото преди година разфасовах един пасат като моя и тъкмо се радвах,че ще си взема ламбдата и се зблъсках със същият случай като моя.Ни ламбда ни жица.Самоче не мога да проумея как на иначе толкова сложен инжекцион няма да сложат един от основните елементи и как работи двигателя без нея.
Тия дни ще замеря всичко по инжекциона да не би да дава някъде отклонение.Дано само не се е прецакала някоя дюза.
В клапана се усъмних защото лятото съвсем случайно забелязах,че не връща бензин към резервоара.А не беше пробил през менбраната.Това води до огромно налягане в рейката и от там се впръсква повече гориво без ЕКУ да знае.Особенно ако няма ламбда.Тогава го смених ама знам ли какъв боклук са ми продали.
Иначе детонация не съм имал от 1 година насам.
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход
Колега карам Г3 с такъв мотор 2Е. Абсолютно същия проблем имам.
Качих я на диагностика и ми показа дебитомера - 3 смених и нищо, накрая започнах от до да проверявам - напръсках всичко със спрей за въздух да проверя дали не смуче от някъде: Оказа се след дебитомера плякалката беше преебала уплатнението си - смених я но не се оправи. От аутодатата си проверих дебитомера какви стойности трябва да показва настроих си го (предишния собственик го беше бърникал), след това проверих вакуум регулатора за който бяхте писали по-горе и той беше заминал - 120 лева чисто нов взе. Не се оправи колата. Свалих дюзите и ги занесох да ги чистят - забиването се оправи като дам рязко газ но оборотите играеха. Смених капачка на делко кабели свещи - пак не. Накрая прегледах цялата инсталация и видях че не стига правилно ток до компютъра - единя от кабели се беше закъсал. Сега колата ако си оставя цигарата върху двигателя няма да мръдне. Успех
Качих я на диагностика и ми показа дебитомера - 3 смених и нищо, накрая започнах от до да проверявам - напръсках всичко със спрей за въздух да проверя дали не смуче от някъде: Оказа се след дебитомера плякалката беше преебала уплатнението си - смених я но не се оправи. От аутодатата си проверих дебитомера какви стойности трябва да показва настроих си го (предишния собственик го беше бърникал), след това проверих вакуум регулатора за който бяхте писали по-горе и той беше заминал - 120 лева чисто нов взе. Не се оправи колата. Свалих дюзите и ги занесох да ги чистят - забиването се оправи като дам рязко газ но оборотите играеха. Смених капачка на делко кабели свещи - пак не. Накрая прегледах цялата инсталация и видях че не стига правилно ток до компютъра - единя от кабели се беше закъсал. Сега колата ако си оставя цигарата върху двигателя няма да мръдне. Успех

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход
suba написа:Ни ламбда ни жица.Самоче не мога да проумея как на иначе толкова сложен инжекцион няма да сложат един от основните елементи и как работи двигателя без нея..
Това не е възможно колега. Снопа на ламбдата се влива в този на дебитомера и т.н. Няма 2Е без тая сонда, ако караш на бензин без нея разхода е ненормален. Огледай за окастрени жици, клемата на сондата е на планка ниско долу под изпуск. колектор и трябва да възстановиш всичко ако някой е вилнял преди теб.

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход РЕШЕН
Открих проблема-Дебитомера.
След съответното замерване с мултицета и справка с аутодатата открих,че на 1 и 4 пин няма никой.Тоест температурният датчик за въздуха не функционира.За щастие преди време взех от един пасат 2Е, целият инжекцион,та смених дебитомера и сега няма пушене и натровени съседи сутрин(зимата паля колата ,заключвам я и се качвам в нас да си допия кафето докато загрее).Сега с 20 л. минах около 140 км градско,което в комбинация с 15минутна работа на празен ход сутрин,мисля,че е добре.
Сега мисля да решавам проблема с ламбда сондата.Тъй като не открих кабели,ще сваля буксата на ЕКУ и ще проверя какво става на 8-ми пин.
Благодарности на всички за насоката!
След съответното замерване с мултицета и справка с аутодатата открих,че на 1 и 4 пин няма никой.Тоест температурният датчик за въздуха не функционира.За щастие преди време взех от един пасат 2Е, целият инжекцион,та смених дебитомера и сега няма пушене и натровени съседи сутрин(зимата паля колата ,заключвам я и се качвам в нас да си допия кафето докато загрее).Сега с 20 л. минах около 140 км градско,което в комбинация с 15минутна работа на празен ход сутрин,мисля,че е добре.
Сега мисля да решавам проблема с ламбда сондата.Тъй като не открих кабели,ще сваля буксата на ЕКУ и ще проверя какво става на 8-ми пин.
Благодарности на всички за насоката!

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 02 фев 2011 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход - РЕШЕНО
Аз имам П-Б3 2Е и той няма ланда сонда
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: В3 2Е нестабилна работа,висок-огромен разход - РЕШЕНО
Или не е 2Е, или просто някой я е резнал!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта