Здравейте!
От скоро, може би 2-3 седмици климатроника ми ту работи ту неработи. По-точно той работи, но не духа студено в купето.Като вдигна капака тръбите на климатика са студени, даже заскрижени. По някое време се включва и започва да вее много яко, дори при включването си през решетките на купето илиза облак въздух-така разбрах че имам нещо не както трябва.Също ми направи впечатление, когато ми намаля газта в бутилката, климатика ми не е отказал. Заредих до горе отново - пак работи ама когато си иска. А и разхода на газта ми скочи рязко с около 1.5-2 л./100км.
Питам се дали имат връзка двете системи една сдруга и да си оказват влияние.
Ако някой има мнение или същия проблем и си го е решил - ще се радвам да науча.
Поздрави !!!
Климатроник и разход на газ
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ти уби рибите в морето бе човек. Климатриника/ климатика е с газ фреон - различни марки според годината на производство/ Пропан бутана ти на газовата уредба няма нищо общо с климатика.
Причини - не ти работи вентилатора на ниска степен още с вкл/чване на двигателя, ниско налягане в системата на климатика, позапушен филтър за фреона, неизправен пресостат,, може и елл. магнита на компресора да не се включва . Причини много. Диагностика само. Ела във варна ще те заведа при "СервоКинга" ама се обади да ти запазя час.
Причини - не ти работи вентилатора на ниска степен още с вкл/чване на двигателя, ниско налягане в системата на климатика, позапушен филтър за фреона, неизправен пресостат,, може и елл. магнита на компресора да не се включва . Причини много. Диагностика само. Ела във варна ще те заведа при "СервоКинга" ама се обади да ти запазя час.
Разхода на газ е нормално да ти скочи с толкова. Компресора на климатика консумира част от мощността на двигателя и за да ти върви колата както е вървяла без климатика да е включен ти натискаш повече педала на газта, респективно средния разход ти скача с 1-2 литра.
Доколкото знам е нормално климатроника да включва и изключва, за разлика от климатика, който бачка нон-стоп докато е включен. При климатроника автоматиката се стреми да достигне зададената температура и след това да я поддържа. Затова периодично автоматично се включва - изключва. Обикновенния климатик няма такава електроника, което го прави по-надежден, но пък работи непрекъснато и след време в колата става некомфортно студено. Шофьора трябва ръчно да си играе на вкл.-изкл.
"Парата" която излиза в първия момент от дюзите също е нормално явление.
Доколкото знам е нормално климатроника да включва и изключва, за разлика от климатика, който бачка нон-стоп докато е включен. При климатроника автоматиката се стреми да достигне зададената температура и след това да я поддържа. Затова периодично автоматично се включва - изключва. Обикновенния климатик няма такава електроника, което го прави по-надежден, но пък работи непрекъснато и след време в колата става некомфортно студено. Шофьора трябва ръчно да си играе на вкл.-изкл.
"Парата" която излиза в първия момент от дюзите също е нормално явление.
- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Ясно едно със сигурност да се ходи на жичкажия. Защото аз замерих вентилатора когато спря да духа в купето - захранен е. Вентилатора за въздуха от купето също работи. Само незнам къде се намират тези датчици за нагряването и т.н. А за газовото го споделих, защото когато взе да го прави този номер с вентилатора, от тогава се увеличи разхода на газ.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
същия проблем
Ходих до морето. Като мина 50-60км, климатроника започва да не охлажда-духа слабо дори и да му намаля градусите.Спирам за 5 минути и тогава пак започва да работи нормално.
Освен това сигурно имам проблем и с клапите-на автоматичен режим духа силно сама от средните отвори, понякога само от външните или тези по средата, в краката или под стъклото не се усеща да духа?!
Този датчик действа ли на режим супер студено?
На какъв стенд за електрониката се ходи-специално за климатици ли?
Лятото се ядва но да не вземе и през зимата да не духа топло?
Освен това сигурно имам проблем и с клапите-на автоматичен режим духа силно сама от средните отвори, понякога само от външните или тези по средата, в краката или под стъклото не се усеща да духа?!
Този датчик действа ли на режим супер студено?
На какъв стенд за електрониката се ходи-специално за климатици ли?
Лятото се ядва но да не вземе и през зимата да не духа топло?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
дунапрени
Отпред под дясната чстачка има филтър, под него една клапа облепена с разпадащ се дунапрен. Моя го отлепих и нямям вече снежинки
, само се чудя за смисъла на отворите по тази клапа с диаметър 50стотинки...

- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
да така е има клапа и трябва там да има въздушен филтър.Аз изчистих клапата и сложиш отгоре където е леглото за филтъра една метална скара - метален филтър от абсорбатор за да не влизат разни боклуци. По принцип тази клапа регулира притока на въздух взависимост какво си задал на климатика - топло или студено - силно или слабо. Например зимата трябва да е затворена и за това има дупки за да може да влиза въздух все пак.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 153 госта