Климатроник и разход на газ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Климатроник и разход на газ

Мнениеот modiliani » Чет 27 юли 2006 12:41


Здравейте!
От скоро, може би 2-3 седмици климатроника ми ту работи ту неработи. По-точно той работи, но не духа студено в купето.Като вдигна капака тръбите на климатика са студени, даже заскрижени. По някое време се включва и започва да вее много яко, дори при включването си през решетките на купето илиза облак въздух-така разбрах че имам нещо не както трябва.Също ми направи впечатление, когато ми намаля газта в бутилката, климатика ми не е отказал. Заредих до горе отново - пак работи ама когато си иска. А и разхода на газта ми скочи рязко с около 1.5-2 л./100км.
Питам се дали имат връзка двете системи една сдруга и да си оказват влияние.
Ако някой има мнение или същия проблем и си го е решил - ще се радвам да науча.

Поздрави !!!




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 27 юли 2006 17:33


ти уби рибите в морето бе човек. Климатриника/ климатика е с газ фреон - различни марки според годината на производство/ Пропан бутана ти на газовата уредба няма нищо общо с климатика.
Причини - не ти работи вентилатора на ниска степен още с вкл/чване на двигателя, ниско налягане в системата на климатика, позапушен филтър за фреона, неизправен пресостат,, може и елл. магнита на компресора да не се включва . Причини много. Диагностика само. Ела във варна ще те заведа при "СервоКинга" ама се обади да ти запазя час.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Пет 28 юли 2006 10:38


Разхода на газ е нормално да ти скочи с толкова. Компресора на климатика консумира част от мощността на двигателя и за да ти върви колата както е вървяла без климатика да е включен ти натискаш повече педала на газта, респективно средния разход ти скача с 1-2 литра.

Доколкото знам е нормално климатроника да включва и изключва, за разлика от климатика, който бачка нон-стоп докато е включен. При климатроника автоматиката се стреми да достигне зададената температура и след това да я поддържа. Затова периодично автоматично се включва - изключва. Обикновенния климатик няма такава електроника, което го прави по-надежден, но пък работи непрекъснато и след време в колата става некомфортно студено. Шофьора трябва ръчно да си играе на вкл.-изкл.

"Парата" която излиза в първия момент от дюзите също е нормално явление.


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот modiliani » Пет 28 юли 2006 13:10


Благодаря ви за съветите - сериозно, ще се ходи на сервиз явно. Всичко си вървеше нормално, докато вентилатора на климатроника не започна да прави тези номера с вкл/изкл. А се съмнявам да не е нещо жичкажийско и да оказва влияние и на климатроника и на газовото.


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пет 28 юли 2006 18:00


Виж вентилатора бе пич - 99 процента мисля че е от него....ама невиждам нищо общо с газовата :shock


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 28 юли 2006 18:05


датичк за температурата в купето е сдал. или той или миниатюрното му вентилаторче което му осигурява приток на въздух от купето.
другата възможност която ми хрумва е датчика за нагряване от слънцето на таблото да се мингяви нещо...
което и да е- на диагностика ще изплюе грешката... :wink:


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот modiliani » Съб 29 юли 2006 12:04


Ясно едно със сигурност да се ходи на жичкажия. Защото аз замерих вентилатора когато спря да духа в купето - захранен е. Вентилатора за въздуха от купето също работи. Само незнам къде се намират тези датчици за нагряването и т.н. А за газовото го споделих, защото когато взе да го прави този номер с вентилатора, от тогава се увеличи разхода на газ.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

същия проблем

Мнениеот K22 » Пон 31 юли 2006 7:28


Ходих до морето. Като мина 50-60км, климатроника започва да не охлажда-духа слабо дори и да му намаля градусите.Спирам за 5 минути и тогава пак започва да работи нормално.
Освен това сигурно имам проблем и с клапите-на автоматичен режим духа силно сама от средните отвори, понякога само от външните или тези по средата, в краката или под стъклото не се усеща да духа?!
Този датчик действа ли на режим супер студено?
На какъв стенд за електрониката се ходи-специално за климатици ли?
Лятото се ядва но да не вземе и през зимата да не духа топло?


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот modiliani » Пон 31 юли 2006 13:49


Ами аз мисля да ходя в сервиза на "VW"- в Бургас, все пак си е специфика. Мисля че там като го закачат на компютъра и ще се разбере на коя джажа какво и има. Може да струва малко повече, но какво да сеправи. При мен преди време хвърчаха някакви дунапрени от духалките и беше голяма атракция.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

дунапрени

Мнениеот K22 » Пон 31 юли 2006 14:45


Отпред под дясната чстачка има филтър, под него една клапа облепена с разпадащ се дунапрен. Моя го отлепих и нямям вече снежинки :lol: , само се чудя за смисъла на отворите по тази клапа с диаметър 50стотинки...


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот modiliani » Пон 31 юли 2006 14:56


да така е има клапа и трябва там да има въздушен филтър.Аз изчистих клапата и сложиш отгоре където е леглото за филтъра една метална скара - метален филтър от абсорбатор за да не влизат разни боклуци. По принцип тази клапа регулира притока на въздух взависимост какво си задал на климатика - топло или студено - силно или слабо. Например зимата трябва да е затворена и за това има дупки за да може да влиза въздух все пак.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 153 госта