здравейте,колеги:)случи ми се да скъсам разпределителен вал на пасат-б5,1.8,20в,турбо,бензинов,150 коня.помпата-така каза майстора,не качвала масло и затова чак е посинял и се е скъсал.дотук добре-разбрахме че е запушена помпата и за това не качвала масло.Въпросът ми е-има ли шанс да сменя само вал-а за да не ми излезе толкова скъпо.просто майстора ми казва че е надран блока и само вал нямало да стане,трябва цялата глава да сменям.....нямало да прави комресия защото е надран блока....моля всеки който разбира и има желание да даде съвет,защото аз си мисля че на него не му се занмава да сменя само вала.много,много благодарности на всички които откликнат!!!
а забравих да се извиня ако въпросът ми се стори тъп на хората отговарящи за сайта.не разбирам нищо и затова питам!!!
проблем с разпределителен вал на пасат б5
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
довери се на маистора.щом си скъсал ремък(ангренажен)значи двигателя ти е на салата,труден ремонт ще е.няма части за тоз агрегат.направо си търси друг мотор2-ра употреба.
и да почерпиш маистора си.....



-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv i planinite okolo nego
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Благодаря за отговора колега:).обаче работата е там че ангренажния ремък си е здрав...........единствено вала е скъсан и от това че е въртял без масло известно време е надрал блока малко и затова майстора иска цяла глава...а почерпката си е задалжителна 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Аъъъ... нещо нищо не става ясно от обясненията
Щом вала е скъсан, то това означава, че поне няколко клапана са останали на секеме позиция. И вероятно са се запознали отблизо с някое бутало
Казваш, че блока е надран...
Блока е това, в което се движат буталата. Няма нищщо общо с главата (е има, де, ама не в случая)
Тааа... блока ли е надран или леглата на разпределителния вал?
Ако е второто - то тогава се изяснява защо майстора иска нова глава.
Ако е самия блок - вярно отиваш на нов агрегат

Щом вала е скъсан, то това означава, че поне няколко клапана са останали на секеме позиция. И вероятно са се запознали отблизо с някое бутало

Казваш, че блока е надран...
Блока е това, в което се движат буталата. Няма нищщо общо с главата (е има, де, ама не в случая)
Тааа... блока ли е надран или леглата на разпределителния вал?
Ако е второто - то тогава се изяснява защо майстора иска нова глава.
Ако е самия блок - вярно отиваш на нов агрегат

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv i planinite okolo nego
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv i planinite okolo nego
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
и..още нещо аз май нямам никаква сметка да я оправям....искат ми за нова глава с ремонта към 1000лева..ще я пусна за продан така както си е пък кжото сабя покаже.или др вариант е да си намеря по евтина глава от 650лв......обиколих бая морги ама....уви:) дайте съвет
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Ама ти за 1000лв ще намериш цял двигател. Тия какво ти предлагат?Чисто нова глава ли?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Колега, пусни обява във форума, че търсиш такава глава. С кода на двигателя, за да не стават неразбории. Друго, до преди да стане белята, светвала ли е лампа за налягане на маслото? Ако не, огромен е шанса мотора надолу да е в ред. За ударени клапани, виж след като свалите главата
Точно заради това, потърси това момче viewtopic.php?f=13&t=124276&start=0 да види колата.
Струва ми се, че твоя майстор е по "лесните" пари. Успех и пиши развитието.

sisqqoo написа:не разбирам нищо и затова питам!!!
Точно заради това, потърси това момче viewtopic.php?f=13&t=124276&start=0 да види колата.
Струва ми се, че твоя майстор е по "лесните" пари. Успех и пиши развитието.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Ами тя за да остане толкова сериозно без масло горе,значи и надолу не е цвете за мирисане и 100% би трябвало да ти е светела лампата за налягането на маслото,понеже явно не е имало налягане.
Подхода е доста лесен - сваля се главата и се гледа какво е състоянието на блока - ако е ок,се гледа и кол. вал и лагерите.Ако и те са ок,се чисти и най-добре сменя маслената помпа,после се слага една глава,която е наред и си готов.
Принципно парите за ремонт на твоята глава не са много в предвид каква е главата - първо е с 20 клапана,което прави цената за гумички,водачи и напасване доста по-сериозна от на глава с 8 клапана.След това ако леглата за разпр. вал са заминали,то вероятно и на другия рзапр. вал също са заминали...няма как единия да се смазва,а другия не.Съответно имаш наваряване на леглата и черупките,което е безумно скъпа процедура,после шлайфане и така наречето райбероване надлъжно на всичките легла,където ляга вала,за да може да ляга еднакво на всичките си легла...дори 1000лв за тези всичките процедури са малко,ако тръгнеш да я носиш по шлайфбази и т.н.
Най-добре се ориентирай за цял друг двигател от друга кола,който няма да е повече от 600-700лв с доументи и всичко,защото на твоя твърде вероятно и коляновия вал и блока не са особено добре,щом е нямала смазване до толкова,че да скъса разпр. вал.

Подхода е доста лесен - сваля се главата и се гледа какво е състоянието на блока - ако е ок,се гледа и кол. вал и лагерите.Ако и те са ок,се чисти и най-добре сменя маслената помпа,после се слага една глава,която е наред и си готов.
Принципно парите за ремонт на твоята глава не са много в предвид каква е главата - първо е с 20 клапана,което прави цената за гумички,водачи и напасване доста по-сериозна от на глава с 8 клапана.След това ако леглата за разпр. вал са заминали,то вероятно и на другия рзапр. вал също са заминали...няма как единия да се смазва,а другия не.Съответно имаш наваряване на леглата и черупките,което е безумно скъпа процедура,после шлайфане и така наречето райбероване надлъжно на всичките легла,където ляга вала,за да може да ляга еднакво на всичките си легла...дори 1000лв за тези всичките процедури са малко,ако тръгнеш да я носиш по шлайфбази и т.н.
Най-добре се ориентирай за цял друг двигател от друга кола,който няма да е повече от 600-700лв с доументи и всичко,защото на твоя твърде вероятно и коляновия вал и блока не са особено добре,щом е нямала смазване до толкова,че да скъса разпр. вал.

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пон 03 яну 2011 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv i planinite okolo nego
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Колеги,благодаря на всички ви че откликнахте на проблема ми!!!да светваше от време на време лампата за маслото-имам предвид веднъж на....100-тина км.то е ясно вината си е моя че не обърнах внимание на лампата........сега обаче пиша за да ви информирам как се реши всичко..-продадох колата за части-1600лв и взех без акумулатора и музиката....
мисля че е добре като се има предвид колко щях да дам за ремонт и вс останало....така или иначе мислех да я продавам но...така се случи.благодаря още веднъж на всички за помоща!!!смятам да си докарам пак пасат 2002-2003 год от англия.дайте мнение моля на какъв точно модел да се спра:)

- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Искаш да кажеш ,че си я подарил ,не продал за 1600 лв.Простата ми сметка показва ,че даже и ремонта ти да струва 1500 лв да речем ,на колата все пак можеш да и вземеш 4500 - 6000 лв.
Както и да го смятам си загубил между 2900 и 4400 лв.На това му се вика подарък.Сега този спокойно дето я е взел ще си я оправи и дето се вика ако я продаде ще тури и някой лев в джобата отгоре.
Явно не ти се е занимавало.
Както и да го смятам си загубил между 2900 и 4400 лв.На това му се вика подарък.Сега този спокойно дето я е взел ще си я оправи и дето се вика ако я продаде ще тури и някой лев в джобата отгоре.
Явно не ти се е занимавало.
- gollf_fff.
- Мнения: 98
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българско
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
sisqqoo написа:здравейте,колеги:)случи ми се да скъсам разпределителен вал на пасат-б5,1.8,20в,турбо,бензинов,150 коня.помпата-така каза майстора,не качвала масло и затова чак е посинял и се е скъсал.дотук добре-разбрахме че е запушена помпата и за това не качвала масло.Въпросът ми е-има ли шанс да сменя само вал-а за да не ми излезе толкова скъпо.просто майстора ми казва че е надран блока и само вал нямало да стане,трябва цялата глава да сменям.....нямало да прави комресия защото е надран блока....моля всеки който разбира и има желание да даде съвет,защото аз си мисля че на него не му се занмава да сменя само вала.много,много благодарности на всички които откликнат!!!
а забравих да се извиня ако въпросът ми се стори тъп на хората отговарящи за сайта.не разбирам нищо и затова питам!!!
блока е този с цилиндрите и все още се нарича цилиндров блок . едно е блок друго е цилиндрова глава това са два отделни агрегата в двигателя.
с израза надран е блока се разбира цилиндрите са надрани а ако е надрана цилиндровата глава и майстора е преценил , че е за смяна демек надрани са работните повъехности там където седи вала. за да не качва масло към главата значе маслената помпа не прави налягане което се изисква и съответно зумера трябва да предопреждава.проверете и състоянието на коляновия вал и цилиндрите и сегментите за износване.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с разпределителен вал на пасат б5
Ако двигателя се ремонтира правилно,ремонта ще е над 1500лв
Веднага мога да защитя твърдението си - щом са надрани цилиндрите се сваля двигателя от колата,блока отива на мерене и шлайфане на съответния рвемонтен размер,след това едни ремонтни бутала и сегменти за съответния ремонтен размер,едни нови биелни и основни лагери (ако не трябва да се шлайфа и коляновия вал),после нова маслена помпа,за да може да се гарантира,че няма да има проблем с маслото отново,една друга глава,понеже тази или трябва да се ремонтира безумно скъпо (по-нагоре обясних за леглата на разпр. вал),шлайфане на главата,напасване на клапаните,смяна на някой и друг водач и труд за майстора и гарнитури и масло и антифриз и т.н. и т.н. Само буталата за този двигател (усилени заради турбото) са поне 2000лв
Аритметиката нататък ви я оставям на вас 
По-добрия вариант е да се смени целия двигател,да се оправи документално и да се кара,стига останалите неща по колата да са ок.Пък и щом човека е решил да я продаде за 1600лв,значи явно е решил,че толкова струва.Може и да не е подарък,защото ние няма как да знаем какво е състоянието на колата като цяло - колко е стара,как е боята,ходовата част (едно перо с ремонт за 1000лв
),дискове,накладки,екстри и т.н. и т.н. и т.н.
Пък и явно на човека му е по-добре да метне едни още малко пари и да си купи друга кола,отколкото да набие 2000лв за ремонт в тази и да я чака да стане готова след 2 седмици,може би 3 или никой не знае кога.




По-добрия вариант е да се смени целия двигател,да се оправи документално и да се кара,стига останалите неща по колата да са ок.Пък и щом човека е решил да я продаде за 1600лв,значи явно е решил,че толкова струва.Може и да не е подарък,защото ние няма как да знаем какво е състоянието на колата като цяло - колко е стара,как е боята,ходовата част (едно перо с ремонт за 1000лв

Пък и явно на човека му е по-добре да метне едни още малко пари и да си купи друга кола,отколкото да набие 2000лв за ремонт в тази и да я чака да стане готова след 2 седмици,може би 3 или никой не знае кога.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта