2 проблема с B3 комби (решено: биалетка и акумулатор)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

2 проблема с B3 комби (решено: биалетка и акумулатор)

Мнениеот passenger » Нед 03 апр 2011 13:20


1. Здравейте днес сменях гумите и открих нещо счупено зад предна лява гума (на снимката). Понеже съм твърде лаик относно частите, въпросите ми са следните:
Какво аджеба е това, трудна ли е смяната му и колко е зле. Принципно преди 2 месеца ми се появи едно глухо хлопане, все едно си между два вагона на влак, което похлопване се чува при доста неравности и рязко спиране и потегляне. ТОгава предположих че са опорни тампони, понеже като бяха заминали точна така си хлопаше и реших че малко да се затопли и ще ги сменям при майстор, но дали все пак не е от това счупеното ?

2. И втори проблем. От време на време не пали, примерно веднъж седмично, т.е. на 15-ина опита веднъж не иска.
Акумулатора е зареден, в покой показва 12.60V, при работещ мотор примерно 13.60V. Просто се опитва да завърти и до там. Като ме бутнат/дръпнат пали на момента. Одеве отново не запали, а аку-то си е 12.6.
Стартерът ли е проблемен и какво точно да лекувам ?

Предварителни благодарности и наздраве :beer , че времето предразполага.

Последна промяна от passenger на Чет 21 апр 2011 10:23, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот Winner25 » Нед 03 апр 2011 13:26


Това счупеното е биалетка :) Държи стабилизиращата щанга за носача. До колкото знам не е скъпа и лесно се сменя :)
А по втория проблем - акумулатор, стартер, клеморед или хлабави връзки. Предполагам че проблема е в някое от посочените. Пробвай като не пали да подадеш ток. Имах един акумулатор който правеше такива въртели. Един път пали един път не ппали. При бутане палеше от четвърт. Не след дълго почна постоянно да не пали :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот ВидиМС » Нед 03 апр 2011 13:27


Ами колко да е зле?Направо си е умряло.Струва 5-7 лв и се сменя за 20 мин.
А за паленето причините може да са много.

Сори обърках цените.Варират от 8лв до 16лв без отстъпка.

Последна промяна от ВидиМС на Нед 03 апр 2011 13:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот miro_hack » Нед 03 апр 2011 13:29


"Биалетка" 10-15 лева,не е фатално но я сменяй навреме! Втулки,четки можеш и сам да видиш. Динамото трябва да заржда на 14.4 волта.

Последна промяна от miro_hack на Нед 03 апр 2011 15:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот dlug » Нед 03 апр 2011 14:43


На мен ми беше умряла клетка на акумулатора и правеше така. Иначе колегите са ти казали какви са възможните други причини за да не пали.
А акумулатора го тествай с товарна вилка, така ще си сигурен в него


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот passenger » Нед 03 апр 2011 20:26


Winner25 написа:Пробвай като не пали да подадеш ток.

Пробвах и грам не поема. Тъкмо съседа си беше купил нови кабели и се оказа че и с новите му кабели неще да завърти. Та чак човека почна да се ядосва че са го метнали, а аз си мислех че е от акумулатора.
Т.е. по пътя ня логиката ми се струва че не не акумулатор.
За биалетката мерси, ще се сменя. Реглаж необходим ли е след това ?
Мерси за съветите.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 03 апр 2011 21:14


Не е необходим реглаж след смяна на биалетката! Преди да отидеш в магазина премери дебелината на щангата, щото май са 2 модела дебелини. Ако новата биалетка влиза трудно намазваш само със сапунена вода, че не всеки път става с грес примерно.
Когато не иска да запали пробвай с една отверка да дадеш на късо между тънкото кабелче и дебелия плюс на шалтера на самия стартер. КОЛАТА ТРЯБВА ДА Е ИЗКЛЮЧЕНА ОТ СКОРОСТ


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот passenger » Нед 03 апр 2011 21:32


К.Одаджийски написа:Когато не иска да запали пробвай с една отверка да дадеш на късо между тънкото кабелче и дебелия плюс на шалтера на самия стартер. КОЛАТА ТРЯБВА ДА Е ИЗКЛЮЧЕНА ОТ СКОРОСТ

И какво да очаквам да се случи ? Т.е разбирам че трябва да запали, но какво трябва да ми проговори това :):)
Бих казал че напоследък когато се опитвам да запаля то трудно завърта, но ако запали то е почти мигновенно ... айде секунда след трудното завъртане, а ако не просто след опита за завъртане спира и толкова, ... няма никой. Досега 2 пъти свалях и зареждах акумулатора.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 03 апр 2011 21:43


Ако завърти стартера като го дадеш на късо, значи проблема е в клемореда вътре или поне аз така си мисля. Затягането на стартера е проблем който е от втулките на самия стартер, сигурно са за смяна и най - вече втулката която е в кожуха на съединителя. Поне при мен затягането беше от нея, плюс отслабналия акумулатор и бутах зимата няколко сутрини, а като я бутна пали от четвърт


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: 2 проблема с B3 комби (биалетка и ?)

Мнениеот passenger » Пет 08 апр 2011 8:00


Благодаря за съветите, биалетката е сменена срещу 10 лева за около 15-20 мин.
Оказа че наистина са няколко размера (19,21 и 24). При мереше с шублер моята излезе 24 мм.
Ще търся и решение на въпроса с паленето.


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот пинко » Пет 08 апр 2011 19:55


miro_hack написа:"Биалетка" 10-15 лева,не е фатално но я сменяй навреме! Втулки,четки можеш и сам да видиш. Динамото трябва да заржда на 14,4 волта.

:да:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: 2 проблема с B3 комби (биалетка и ?)

Мнениеот miro_hack » Пет 08 апр 2011 20:57


Провери дали кабелаците на акомулатора парят,след като се мъчи с въртенето,ако парят се насочваш към стартера!И втулките му! Аз залагам на стартер!


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 2 проблема с B3 комби

Мнениеот vpetrovbg » Чет 14 апр 2011 21:02


miro_hack написа:Динамото трябва да заржда на 14.4 волта.

Това е напълно неверно! :deal Има си диапазон на зареждане и максимума е 14,4. Освен това тук динамо няма, за разлика от москвича!


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2 проблема с B3 комби (биалетка и ?)

Мнениеот ARusev » Пет 15 апр 2011 9:01


Winner25 написа:А по втория проблем - ......клеморед или хлабави връзки


Хлабавите връзки ги търси между кабелите от акумулатора към стартера и корпуса(двигателя) на автомобила, както и към клемите на акумулатора. Силно кородирали клеми на акумулатора също могат да са причина за проблема ти.
Клемореда - светват ли лампичките в таблото, поне, когато не пали?


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: 2 проблема с B3 комби (биалетка и ?)

Мнениеот passenger » Пон 18 апр 2011 8:35


Да, светят, алармата също работи нормално. Вчера бях на майстор, подмениха ми едно реле на стартера, и ми ми показаха как при палене едната клетка на акумулатора започва да буйства. Демек ми казаха че освен релето и акумулатора е сдал багажа. Днес ще се купя нов, макар че за мен остава загадка как дори и при подаване на ток от друг автомобил не иска да пали. Твърде много съвпадения се събраха, да му се невиди.

Решено (като че ли) - нов акумулатор.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта