Колеги,наскоро си монтирах хидравлика на волана-самичък, преди около месец,обаче ми прави впечатление че един ден е нормална,друг ден тежка,понякога сутрин нормална ,после като покарам става тежичка особено при дъждовни дни е по-твърд волана,е малко-полека е от колкото на механичен волан на место.
Сутрин като я запаля помпата вие ,но не много силно като загрее мотора почти не се чува,обаче като го завъртя наляво или надясно почва да се чува едно виене но не непоносимо, овътре се чува/надвиква леко мотора на празен ход/
В крайните положения/до упор/ вие малко по-силно и леко прескърцва ремъка-като пристъргване желязо в желязо/ а лично аз доста съм го опънал.
Освен това преди да загрее колата като завия волана надясно и се чува едно пукване,усеща се и по кормилния прът,и в крайните положения го има но почти малко преди волана да опре в упорите-като серия от леки припуквания.При топло време е много леко или почти го няма.
Пукването изчезва и когато е поработила малко колата и почти не се появява до края на деня при повторно палене или е много слабо,прегледал съм карето към рейката няма луфтове всико е стегнато.Не е от тампоните на макферсоните или накрайници-проверено е,нямаше го при механичния волан.Стенд е минат.
Навява ме мисълта че недостига налягане достатъчно и отцепва на тласъци и когато виде малко зор.Помпата не тече но имаше лек луфт в лагера преди да я монтирам.
Играл съм си да натягам и да отпускам рейката и положението не се промрня коренно
рейката леко сълзи от семеринга към кормилния прът засега,но не губи много масло.
Маслото е ново зеленото от еуратек.Когато дам обороти почти не се изменя твърдостта на волана или мнооого леко вече към критичната зона,но почти няма разлика.понякога когато е по-твърда хидравликата и завъртам на место чувам съскане отвътре в купето откъм рейката все едно минава свободно поток под налягане през нея но волана не е завъртян и наполовина в едната посока или другата,усещането е сякаш разтоварва налягане????.Нямам тегления наляво надясно върви направо колата.Имам и голф 3 с хидравлика и знам какво е да имаш нормална хидравлика неговия е приятно лек.Насочил съм се към помпата да я сменям ама искам някое и друго мнение за подобен проблем.
Своенравна хидравлика на волана
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пон 06 юли 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Своенравна хидравлика на волана
Това виене е от помпата на хидравликата
Значи е поела пътя към Св Петър
А това че при държовно време ти става тежък волана е че боксува ремъка които върти помпата ОПЪНИ ГО да не прави така.
Значи е поела пътя към Св Петър

А това че при държовно време ти става тежък волана е че боксува ремъка които върти помпата ОПЪНИ ГО да не прави така.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
Ами намерил съм една помпа 2ра злоупотреба и ще я пробвам в скоро време а ремъка колко да го опъвам да хвърля и водната ли помпа после. 

- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: Своенравна хидравлика на волана
Danny boy написа:Ами намерил съм една помпа 2ра злоупотреба и ще я пробвам в скоро време а ремъка колко да го опъвам да хвърля и водната ли помпа после.
Сложи кора под мотора за да не се мокри ремъка и така би трябвало в дъждовно време да нямаш проблем

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Своенравна хидравлика на волана
Тампоните и лагерчетата на Макферсоните в какво състояние са?
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
Виж дали ремъка не се е втвърдил и затова при намокряне да приплъзва - лечението е смяна. 

Re: Своенравна хидравлика на волана
аз с мойта рециклирана хидравлика имах подобен проблем
от време на време задържаше(особено като покарам повече)
и съответно и луфтовете се усещаха по отчетливо;
също така кат пуснеш волана, след завой не се връщаше сам
-оказа се набъбнала втулка в резултат на скъсан маншон
или поне така ми обясниха специалистите дето я ремонтираха
и не ми признаха гаранцията
от време на време задържаше(особено като покарам повече)
и съответно и луфтовете се усещаха по отчетливо;
също така кат пуснеш волана, след завой не се връщаше сам
-оказа се набъбнала втулка в резултат на скъсан маншон
или поне така ми обясниха специалистите дето я ремонтираха
и не ми признаха гаранцията
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
pas1.8mi написа:Тампоните и лагерчетата на Макферсоните в какво състояние са?
Сменям ги собственоръчно всяка година,толкова изкарват без значение от марката.
ремъка е чисто нов Continental contitech,ремъчните шайби са с пренебрежимо износване,днес ще сложа другата помпа и ще пиша за резултат бил той и положителен или отрицателен.
Re: Своенравна хидравлика на волана
Помпата на хидравликата вие така,намира се не много трудно втора употреба.На място вие много повече,особенно в крайно положение.Недей да я товариш на място да въртиш а гледай да имаш леко движение на колата.Аз изкарах повече от година така но ми писна и я подмених с друга.Сега имам 2 и втората я подготвям за рециклиране да имам готова когато спътъхне другата.
Ако ти е възможно като маневрираш не дръж волана в крайно положение а леко отпусни волана така ще я мъчиш по-малко.
Ако ти е възможно като маневрираш не дръж волана в крайно положение а леко отпусни волана така ще я мъчиш по-малко.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
такааа пресни новини,днес смених помпата на хидрвликата,но какво ми направи впечатление:
клапана на старата е бил разпробиван и съвсем ясно си личи как отворът като погледнеш през мястото където се завива щуцера на високото налягане е по-голям отколкото на другата с около 3-4мм по-широк в диаметър.
Засега това чукане изчезна незнайно защо но ако не се появи сутринта значи е било от него/появява се на студен мотор/Помпата пак така леко си вие като я товаря на место наляво надясно.Маслото в казанчето не се пени както и при предишната.Хидравликата стана малко по-тежка на место и съвсем малко по-лека в движение и постоянна без да си мени твърдостта но все още тежка.Рейката съм я натегнал малко понеже с предишната помпа имаше едно колебание при преминаване по павета и неравности все едно малко съм на заледено и дърпаше волана във всевъзможни посоки по паветата като тресене.Сега това го няма така изявено засега и мисля малко да я пооттегна рейката ,че хрупа в крайните полижения като завивам,предполагам че ще поолекне още малко на место.
и най-важната промяна моторът пак се отпуши и колата не е спъната като с предната помпа сега е както си беше преди да и сложа хидравликата пъргава във високите след 3000
Утре ще пиша повече засега това е
клапана на старата е бил разпробиван и съвсем ясно си личи как отворът като погледнеш през мястото където се завива щуцера на високото налягане е по-голям отколкото на другата с около 3-4мм по-широк в диаметър.
Засега това чукане изчезна незнайно защо но ако не се появи сутринта значи е било от него/появява се на студен мотор/Помпата пак така леко си вие като я товаря на место наляво надясно.Маслото в казанчето не се пени както и при предишната.Хидравликата стана малко по-тежка на место и съвсем малко по-лека в движение и постоянна без да си мени твърдостта но все още тежка.Рейката съм я натегнал малко понеже с предишната помпа имаше едно колебание при преминаване по павета и неравности все едно малко съм на заледено и дърпаше волана във всевъзможни посоки по паветата като тресене.Сега това го няма така изявено засега и мисля малко да я пооттегна рейката ,че хрупа в крайните полижения като завивам,предполагам че ще поолекне още малко на место.
и най-важната промяна моторът пак се отпуши и колата не е спъната като с предната помпа сега е както си беше преди да и сложа хидравликата пъргава във високите след 3000
Утре ще пиша повече засега това е
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
днес охлабих малко рейката 20гр.и е доста по-добре,особено в движение колата по леко се вътри волана.Направих един тест на магистралата и се държеше прекрасно автомобила.С предната помпа имах една вибрация във волана чак китките ми изтръпваха и клатене наляво надясно след 100км в час и биеше на десен завой яко едва го удържах при висока скорост.Сега със 140 км и не трепва волана
И това от една помпа.
ПП клапана не е бил разпробиван а просто е различен от този на 2рата помпа,странно помпите са иначе абсолютно еднакви но старият клапан имаше възможност да се натегне около 1.3мм още,докато с тази 2рата помпа бе до упор завит.
имам чуството че рейката може да понесе още 20 градуса оттягане за да стане съвсем арна и на место,ама ще видим по-нататък.Чукането първоначално на дясно и по-слабо няляво си го има все още сутрин което според мене е породено от сълзенето на семеринга към кормилния прът откъдето може би се получава съвсем лек въздушен джоб от престоя и трябва малко време на хидравликата да се самообезвъздуши в комбинация със студено време/повече съпротивление всичко се свива/,това ще се оправя някой по-топъл ден.

ПП клапана не е бил разпробиван а просто е различен от този на 2рата помпа,странно помпите са иначе абсолютно еднакви но старият клапан имаше възможност да се натегне около 1.3мм още,докато с тази 2рата помпа бе до упор завит.
имам чуството че рейката може да понесе още 20 градуса оттягане за да стане съвсем арна и на место,ама ще видим по-нататък.Чукането първоначално на дясно и по-слабо няляво си го има все още сутрин което според мене е породено от сълзенето на семеринга към кормилния прът откъдето може би се получава съвсем лек въздушен джоб от престоя и трябва малко време на хидравликата да се самообезвъздуши в комбинация със студено време/повече съпротивление всичко се свива/,това ще се оправя някой по-топъл ден.
- member313
- Мнения: 81
- Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Своенравна хидравлика на волана
Колега имам го същия проблем, ориентирай ме каква сума се бръкна за новата-стара помпа?
Благодаря!
Благодаря!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Своенравна хидравлика на волана
не е от помпата убедих се аз,тоест от нея е но едната ми прави доста по-голямо налягане от другата и когато сложа тази с по-малкото налягане волана е по-тежък и неравностите по-не се чустват.
Иначе стара нова помпа колкото за колкото намериш варират от 30лв до 80
едната ми помпа е от пасат 16V 136кс a другата от 1.8MI 90кс.
Като конструкция отвън еднакви, различават се клапаните на двете помпи нямат нищо общо.
Иначе стара нова помпа колкото за колкото намериш варират от 30лв до 80
едната ми помпа е от пасат 16V 136кс a другата от 1.8MI 90кс.
Като конструкция отвън еднакви, различават се клапаните на двете помпи нямат нищо общо.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Своенравна хидравлика на волана
Вие хубаво ги опъвате тези ремъци толкова яко,ама така ще накарате водната ви помпа да абортира много бързо
Понеже коляновия вал няма как да поддаде,хидравликата и без друго си е прецакана,щом си вие,натоварването от опъна на ремъка остава за водната помпа и тя ражда не след дълго.Не бива да се опъва ремъка,докато спре да скърца помпата,а да се ремонтира помпата - клпана,който е в нея,я разтоварва точно в крайно положение и ако той не е ок,тогава помпата се опитва да блокира и натоварва ремъка,заради коеото той скърцори.Често се случва да се изяде шайбата на помпата т.е. да стане много много гладка отвътре,където се движи ремъка и да започне да приплъзва,тогава ще се оправи пак с натягане,ама водната помпа както се казва "доволна ще остане" .Аз понеже се писах хитър,преди да си рециклирам хидравличната помпа на RP-то,си натягах ремъка,докато спре да цвили и накрая оста на водната помпа се счупи направо на две и започнах аз да вия ,вместо хидравликата
При рециклирането на хидравличната помпа ми смениха отпред шайбата и човека ми обясни и показа как се е полирала отвътре и заради това ремъка дори да е натегнат,си скрибуца,като я натоварвам.



При рециклирането на хидравличната помпа ми смениха отпред шайбата и човека ми обясни и показа как се е полирала отвътре и заради това ремъка дори да е натегнат,си скрибуца,като я натоварвам.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 49 госта