проблем ли е това?
- MAXXYY
- Мнения: 97
- Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: обл.Търговище
проблем ли е това?
Днес след пътуване до вилата колата ми загря в нормите- около 85 градуса показваше таблото и я паркирах на сянка под един голям орех .След 15-20 минути чувам че перката се включи и изчаках така да поработи около 3-4мин и я изключих от буксата /от паника/ и след няколко минути закачих буксата и перката се беше изключила.Защо се получи така и това проблем ли е или термостата не отваря ?Пипнах горният маркуч на радиатора беше горещ а долният не /само топъл/.Но ми е чудно как след толкова време се включи а като спрях и си разтоварвах багажа не беше включена.
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: проблем ли е това?
Моят голф 1.6 карб го прави същия номер от години и не му обръщам внимание - като се охлади , спира. Прави го винаги лятно време и никога зимата така че незнам дали е проблем или си е така поначало.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем ли е това?
MAXXYY написа:След 15-20 минути чувам че перката се включи
До половин-една минута след изключване на мотора и при мен се случва в жегите. Ама 15-20 минути ми се вижда множко.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: проблем ли е това?
Някои автомобили имат датчик (от типа прост включвател) на всмукателният колектор и като там температурата стане Х градуса независимо от термостата и датчика за перката който стои на радиатора пускат 1-ва степен. Това е направено със цел охлаждане на: карбуратора,моното или рейката със дюзите.
- vasilb
- Мнения: 741
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем ли е това?
Напълно нормално и е описано в ръководството на VW - може да се включи дори и да не си я палил 2-3 дена, ако стои на слънце и датчикът (както и двигателния отсек) се е загрял до такава степен, че да включи. Карай си спокойно, знаейки, че всичко ти работи добре!
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем ли е това?
И при мен включва ,и при изгасена кола..
- MAXXYY
- Мнения: 97
- Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: обл.Търговище
Re: проблем ли е това?
Благодаря ви на всички за отговорите !Вече съм по спокоен
- bobar
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 21 яну 2005 14:26
- Автомобил: Passat B6 2.0 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Wiesbaden / Germany
Re: проблем ли е това?
И на моя беше така.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем ли е това?
vasilb написа:Напълно нормално и е описано в ръководството на VW - може да се включи дори и да не си я палил 2-3 дена....
Е-е , стига де , чак пък толкова ...
Иначе е нормално , това което пише автора на темата .
- MAXXYY
- Мнения: 97
- Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: обл.Търговище
Re: проблем ли е това?
А нормално ли е горният маркуч към радиатора да е по горещ от долният който е от водната помпа към радиатора?Така беше вчера когато се включи перката при изгасен двигател.Доколкото знам термостата отваря напълно към 80градуса или греша.Нека знаещите споделят-че ми предстои доста път след 10тина дена и се претеснявам да не стане нещо да прецакам мотора.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем ли е това?
MAXXYY написа:А нормално ли е горният маркуч към радиатора да е по горещ от долният който е от водната помпа към радиатора?Така беше вчера когато се включи перката при изгасен двигател.Доколкото знам термостата отваря напълно към 80градуса или греша.Нека знаещите споделят-че ми предстои доста път след 10тина дена и се претеснявам да не стане нещо да прецакам мотора.
Ами трябва да прочетеш и другите теми за прегряване и сам да прецениш , или да закараш колата на майстор .
На мен ми се е случвало така с Голфа , например като се движа по магистралата и спра на бензиностанция например . Аз си го обяснявам така : въздушния поток охлажда добре радиатора и няма нужда от перка , но като спреш дори и след като си огасил продължава топлообмен между нормално загрелите до температури доста над 100 градуса блок , глава , турбо и т. нат. към охлаждащата течност . Тя лека полека вдига температурата и се пуска вентилатора . Радиатора бързо се охлажда и вентилатора пак спира . На Пасата не ми се е случвало , предполагам защото карам постоянно на първа степан на вентилатора .
- MAXXYY
- Мнения: 97
- Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: обл.Търговище
Re: проблем ли е това?
До сега не съм имал проблем и си следя постоянно таблото и вчера беше между 80-90 градуса преди да огася.И аз като се замислих е така че при спиране мотора спира да се охлажда от въздушната струя и темп се повишава още а и температурата на въздуха вчера беше към 38радуса.Но ме притесни това че при включена перка имаше разлика в температурата на 2та маркуча.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем ли е това?
MAXXYY написа:Но ме притесни това че при включена перка имаше разлика в температурата на 2та маркуча.
Това е нормално. Както при радиаторите за отопление, така и тук в горната част водата е по-гореща.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта