проблем ли е това?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

проблем ли е това?

Мнениеот MAXXYY » Съб 16 юли 2011 20:08


Днес след пътуване до вилата колата ми загря в нормите- около 85 градуса показваше таблото и я паркирах на сянка под един голям орех .След 15-20 минути чувам че перката се включи и изчаках така да поработи около 3-4мин и я изключих от буксата /от паника/ и след няколко минути закачих буксата и перката се беше изключила.Защо се получи така и това проблем ли е или термостата не отваря ?Пипнах горният маркуч на радиатора беше горещ а долният не /само топъл/.Но ми е чудно как след толкова време се включи а като спрях и си разтоварвах багажа не беше включена.




Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: проблем ли е това?

Мнениеот hayabusa_gsxr » Съб 16 юли 2011 20:40


Моят голф 1.6 карб го прави същия номер от години и не му обръщам внимание - като се охлади , спира. Прави го винаги лятно време и никога зимата така че незнам дали е проблем или си е така поначало.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем ли е това?

Мнениеот Ljubon » Съб 16 юли 2011 21:19


MAXXYY написа:След 15-20 минути чувам че перката се включи

До половин-една минута след изключване на мотора и при мен се случва в жегите. Ама 15-20 минути ми се вижда множко. :screwy


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: проблем ли е това?

Мнениеот znainainai » Съб 16 юли 2011 21:43


Някои автомобили имат датчик (от типа прост включвател) на всмукателният колектор и като там температурата стане Х градуса независимо от термостата и датчика за перката който стои на радиатора пускат 1-ва степен. Това е направено със цел охлаждане на: карбуратора,моното или рейката със дюзите.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 741
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем ли е това?

Мнениеот vasilb » Съб 16 юли 2011 21:47


Напълно нормално и е описано в ръководството на VW - може да се включи дори и да не си я палил 2-3 дена, ако стои на слънце и датчикът (както и двигателния отсек) се е загрял до такава степен, че да включи. Карай си спокойно, знаейки, че всичко ти работи добре! :wink:


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем ли е това?

Мнениеот altanivan » Съб 16 юли 2011 22:26


И при мен включва ,и при изгасена кола..


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: проблем ли е това?

Мнениеот MAXXYY » Съб 16 юли 2011 22:37


Благодаря ви на всички за отговорите !Вече съм по спокоен :wink:


Потребителски аватар
bobar
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 14:26
Автомобил: Passat B6 2.0 TDI
Двигател:
Местоположение: Wiesbaden / Germany

Re: проблем ли е това?

Мнениеот bobar » Съб 16 юли 2011 22:39


И на моя беше така.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем ли е това?

Мнениеот milmar » Съб 16 юли 2011 23:20


vasilb написа:Напълно нормално и е описано в ръководството на VW - може да се включи дори и да не си я палил 2-3 дена....


Е-е , стига де :) , чак пък толкова ...
Иначе е нормално , това което пише автора на темата .


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: проблем ли е това?

Мнениеот MAXXYY » Нед 17 юли 2011 12:45


А нормално ли е горният маркуч към радиатора да е по горещ от долният който е от водната помпа към радиатора?Така беше вчера когато се включи перката при изгасен двигател.Доколкото знам термостата отваря напълно към 80градуса или греша.Нека знаещите споделят-че ми предстои доста път след 10тина дена и се претеснявам да не стане нещо да прецакам мотора.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем ли е това?

Мнениеот milmar » Нед 17 юли 2011 14:15


MAXXYY написа:А нормално ли е горният маркуч към радиатора да е по горещ от долният който е от водната помпа към радиатора?Така беше вчера когато се включи перката при изгасен двигател.Доколкото знам термостата отваря напълно към 80градуса или греша.Нека знаещите споделят-че ми предстои доста път след 10тина дена и се претеснявам да не стане нещо да прецакам мотора.


Ами трябва да прочетеш и другите теми за прегряване и сам да прецениш , или да закараш колата на майстор .
На мен ми се е случвало така с Голфа , например като се движа по магистралата и спра на бензиностанция например . Аз си го обяснявам така : въздушния поток охлажда добре радиатора и няма нужда от перка , но като спреш дори и след като си огасил продължава топлообмен между нормално загрелите до температури доста над 100 градуса блок , глава , турбо и т. нат. към охлаждащата течност . Тя лека полека вдига температурата и се пуска вентилатора . Радиатора бързо се охлажда и вентилатора пак спира . На Пасата не ми се е случвало , предполагам защото карам постоянно на първа степан на вентилатора :) .


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: проблем ли е това?

Мнениеот MAXXYY » Нед 17 юли 2011 14:42


До сега не съм имал проблем и си следя постоянно таблото и вчера беше между 80-90 градуса преди да огася.И аз като се замислих е така че при спиране мотора спира да се охлажда от въздушната струя и темп се повишава още а и температурата на въздуха вчера беше към 38радуса.Но ме притесни това че при включена перка имаше разлика в температурата на 2та маркуча.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем ли е това?

Мнениеот Ljubon » Нед 17 юли 2011 14:49


MAXXYY написа:Но ме притесни това че при включена перка имаше разлика в температурата на 2та маркуча.

Това е нормално. Както при радиаторите за отопление, така и тук в горната част водата е по-гореща. :012:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта