Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот na4o4o » Пон 03 окт 2011 22:15


на ваг ком ми показва грешка

Address 08: Auto HVAC Labels: 1J1-907-044.LBL
Part No: 1J1 907 044
Component: CLIMATRONIC S 4.0
Coding: 02000
Shop #: WSC 05314

1 Fault Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
35-10 - - - Intermittent


как мога да го оправа ?




Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот icefire » Пон 03 окт 2011 22:48


Това отговаря на грешка 4B6, ако се използва опцията за самодиагностика (4B6 e 1206 в шестнайсетична бройна система). Официалното обяснение от Ross Tech гласи:

Possible Causes

Ignition Switch faulty
Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty
Instrument Cluster (J285) faulty
Climatronic Control (J255) faulty

Possible Solutions

Check Ignition Switch
Check Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255)
Check Instrument Cluster (J285)
Check Climatronic Control (J255)

Аз се боря с тая грешка от няколко месеца без успех. Пусках и тема в раздела за Голф (на Г4 климатроникът е същият), но без успех...

При мен се появява постоянно, аз постоянно я трия и на следващото палене пак е там... Ако някой има идея къде да се започне разследването, би било супер...


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот na4o4o » Вто 04 окт 2011 9:48


На мене също като на тебе появява се след първото палене след изчистването на грешката, а и имам още една на запалването

Address 01: Engine Labels: None
Part No: 028 906 021 DT
Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0816
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
не иска да пали по някой път от тази грешка.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот icefire » Вто 04 окт 2011 16:45


Тази грешка си е мистерия. Чел съм в някои форуми, че било дефект на таблата от първите години на производство и че се появява винаги, дори да няма причина.

А и щом zfa159 ( :bowdown :bowdown :bowdown ) не се е произнесъл до сега по въпроса, значи задачата няма решение.

Все пак, важното е, че климата си работи. Но ако някой разбере защо се появява тази грешка постоянно... много ще се радвам да чуя обяснение...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот zfa159 » Вто 04 окт 2011 19:17


Всъщност то следи дали си тръгнал да палиш,защото по това разбира кога си само на контакт и кога двигателя работи.Дефакто ако клемореда на контактния ключ има проблем,започва да прави така,само че не винаги,защото често пъти е проблем на самия климатроник (бъгове по софтуера,както е казал и колегата) и започва да записва грешката.Причината да работи всичко е простичка - климатроника на колите след 95-та година следи и оборотите на двигателя,защото при сриване на оборотите на двигателя на п.х. под даден минимум или изгасването му,автоматично спира компресора за климатика,за да разтовари двигателя.
Дефакто то следи по два параметъра,че колата работи - обороти на двгателя и дали си минал след контакт в положение на запалване с контактния ключ.Когато спре да си вижда контактния ключ,но вижда,че мотора се запалва така от само себе си в даден момент,всичко си работи,но записва грешката.
Причините не са особено ясни,99.9% съм убеден,че е бъг в контролера и нещо го отприщва и започва да го набива постоянно.Възможно е и да се появява някакъв паразитен сигнал от някоя допълнителна електроника,която има общо с плюсовете през контакт (аларма,газова,това-онова),ама там е малко под въпрос и съмнително.
При В3 и В4 е много готино, като някой хитрец сложи бутон за паленето,вместо контактен ключ - никога климатроника не знае,че си запалил (не следи оборотите) и съответно никога не тръгва компресора mhihi
:beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот icefire » Вто 04 окт 2011 20:39


Ако е паразитен сигнал от нещо, минаващо през контактния ключ, като аларма, радио и т.н. може да се тества като се изключи алармата, радиото и каквото още има и така ще си покаже... Иначе.. явно е някакъв бъг, защото много хора се оплакват от това, а едва ли на всички им идва от алармата или газовото...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грешка на климатроник ПАСАТ B5

Мнениеот zfa159 » Пон 12 дек 2011 21:31


Да де,аз за това смятам,че си е бъг на контролера,защото не може на почти всички автомобили в диапазона от 98-ма до 2000 да дава такъв проблем и да приемем,че повечето имат проблем с клемореда или пък при тях е наличен паразитен сигнал...камоли за дизелите с оригинални радиа,които нямат газ или намеса по електрото на радиото и също съм разглеждал и пак си дават грешката...
Общо взето явно в даден момент решава,че има проблем с този сигнал и започва да го пляска здраво в паметта.Чистиш и няма проблем,до следващото палене,когато пак се получава така...след 2000г и навлизането на В5.5 не съм го виждал като грешка на нито един (само че минават на друга версия на контролера заради някои изменения на вентилатора и моторчетата за клапите)...
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта