климатроник на В3 в зимен режим
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 16 окт 2009 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pl
климатроник на В3 в зимен режим
Здравейте колеги, имам В3 с климатроник без бутон "еко". Казаха ми, че зимата за да не върти компресора може да разкача куплунга му и да използвам климатроника само да насочва горещия въздух чрез управление на клапите. Въпросът ми е - допустимо ли е това и има ли опасност за компресора?
Re: климатроник на В3 в зимен режим
Изолирай добре разкачените части на куплунга, вържи ги някъде, че да не влязат във вентилатора. Компресора по-скоро ще си почине, отколкото да му стане нещо.
Но ще се лишиш от мигновеното изчистване на запотено отвътре стъкло. Затова е по-добре да прекъснеш веригата с ключ, който да монтираш на таблото.
Но ще се лишиш от мигновеното изчистване на запотено отвътре стъкло. Затова е по-добре да прекъснеш веригата с ключ, който да монтираш на таблото.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: климатроник на В3 в зимен режим
колега големи глупости си мислите...за тази цел си има определени датчици.компресора се включва само и единствено когато външната темп. надвишава 7 градуса.под тези градуси компресора е изключен. т.е. електромагнитната шайба не е зацепена,но се върти от ремъка.това да изключиш буксата на компресора,няма да имаш никаква полза.Най-много да ти даде грешка.карай си така.климатроника е измислен.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на В3 в зимен режим
Откачайте,откачайте,после такива като мен ще ви взимат парите
Това е много вредно да се прави и няма никакъв смисъл,защото :
1. зимно време фреона държи много ниско налягане и компресора не вдига повече от 6-7 атмосфери в системата.Това означава,че натоварва двиателя много много слабо и съответно не се отразява на разхода така,както лятото. (При мен лятото харчи 16/100 газ,зимата под 14).
2. когато температурата е под +3 градуса,така или иначе компресора не тръгва и няма опасност да замръзне влагата по изпарителя и да създаде какъвто и да е проблем.
3. най-важната част - когато компресора не тръгва цяла зима,на пролет системата става като лейка и започва да изпуска фреон от всевъзможни места,защото това не е домашен климатик и има много гумени маркучи,снадки,гумени гарнитури по компресора и т.н.Причината за това е,че заедно с фреона,в системата обикаля и част от маслото,което смазва компресора.Когато фреона не се върти регулярно от компресора, маслото се отлага в долните части на системата и фреона започа да изсушава гумичките по снадките и те се втвърдяват и започват да текат,защото маслото иначе ги смазва,поддържа ги мазни и връзката е доста по-плътна
Общо взето може да се изключва и да се кара с изключен,но не трябва да седи изключен цяла зима,трябва на седмица-две,да се пуска за няколко минути,да завърта фреона.
Не виждам основателна причина,да се изключва,след като не товари двигателя и не вдига разхода с повече от 10% ,което е нищожно на фона на цените за ремонти после
.Компресора ,че си почива,си почива,но започва да тече,защото по него има няколко гарнитури (гумени),един осев уплътнител и т.н. и спирането на компресора за толкова много време,често води до налагането от сериозен ремонт после (вътре има и един клапан,който регулира налягането на фреона и ри това изпълнение често на пролет е блокирал и компресора не желае да вдига налягане).


Това е много вредно да се прави и няма никакъв смисъл,защото :
1. зимно време фреона държи много ниско налягане и компресора не вдига повече от 6-7 атмосфери в системата.Това означава,че натоварва двиателя много много слабо и съответно не се отразява на разхода така,както лятото. (При мен лятото харчи 16/100 газ,зимата под 14).
2. когато температурата е под +3 градуса,така или иначе компресора не тръгва и няма опасност да замръзне влагата по изпарителя и да създаде какъвто и да е проблем.
3. най-важната част - когато компресора не тръгва цяла зима,на пролет системата става като лейка и започва да изпуска фреон от всевъзможни места,защото това не е домашен климатик и има много гумени маркучи,снадки,гумени гарнитури по компресора и т.н.Причината за това е,че заедно с фреона,в системата обикаля и част от маслото,което смазва компресора.Когато фреона не се върти регулярно от компресора, маслото се отлага в долните части на системата и фреона започа да изсушава гумичките по снадките и те се втвърдяват и започват да текат,защото маслото иначе ги смазва,поддържа ги мазни и връзката е доста по-плътна

Общо взето може да се изключва и да се кара с изключен,но не трябва да седи изключен цяла зима,трябва на седмица-две,да се пуска за няколко минути,да завърта фреона.
Не виждам основателна причина,да се изключва,след като не товари двигателя и не вдига разхода с повече от 10% ,което е нищожно на фона на цените за ремонти после


-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 16 окт 2009 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pl
Re: климатроник на В3 в зимен режим
благодаря на всички за отговорите 

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: климатроник на В3 в зимен режим
Аз ще го кажа по-просто Стефан го е обяснил както трябва НО за не разбралите ще кажа така:
Нема бараш дет не ти е ралтата. Он Ханс не е прост щом така го е измислил явно има причина.
Нема бараш дет не ти е ралтата. Он Ханс не е прост щом така го е измислил явно има причина.
Re: климатроник на В3 в зимен режим
znainainai написа:Он Ханс не е прост щом така го е измислил явно има причина.
Без да подценяваме инженерната мисъл на Ханс, добре е да се замислим защо той се е коригирал в следващите модели на климатрониците, като е монтирал допълнително един бутон "Econ" или снежинка "*" (не вярвам да е било за икономия на пластмаса или за красота и симетрия/асиметрия).
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: климатроник на В3 в зимен режим
ARusev написа:znainainai написа:Он Ханс не е прост щом така го е измислил явно има причина.
Без да подценяваме инженерната мисъл на Ханс, добре е да се замислим защо той се е коригирал в следващите модели на климатрониците, като е монтирал допълнително един бутон "Econ" или снежинка "*" (не вярвам да е било за икономия на пластмаса или за красота и симетрия/асиметрия).
монтирал го е защото е сметнал,че е по-дудобно за човек като има такъв бутон...зимата дори и да не натиснеш този бутон,комресора пак няма да работи
Re: климатроник на В3 в зимен режим
DimitarBT написа:монтирал го е защото е сметнал,че е по-дудобно за човек като има такъв бутон...зимата дори и да не натиснеш този бутон,комресора пак няма да работи
Ето защо го е монтирал, Ханс, даже е обяснил на знайковците в прав текст:
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на В3 в зимен режим
Една тънка подробност - дори климатроници с Екон или съответно звездичка, имат вградена функция на примерно 10 ,15 или 20 запалвания на колата,да тръгват самички на Ауто или с пусната звездичка т.е. да си завъртат фреона сами,автоматично.Така че Ханс и това го е помислил 
Причината да седна и да обяснявам как трябва и как не трябва да се прави и защо трябва и не трябва е,че за това сме тук - да си помагаме и да попиваме акъл един от друг,вместо да се надлъгваме и всеки да вади вода от 10 кладенеца,че е по-прав от другия
Причината Ханс да сложи Екон е примерно,ако навън е 20 градуса,а вътре искаш 22 ,в топла лятна нощ,си пускаш климатроника на 22 и тогава студено не му трябва и компресора бичи ненужно.Също така при 20 градуса околна температура,фреона поддържа високо налягане и това осезаемо товари двигателя,което изобщо не е така примерно при 10 градуса околна температура.Падне ли температурата под 10 градуса,вече има условия за изпотяване на прозорците и е хубаво и силно препоръчително компресора да работи т.е. колата да не се кара на Екон (компресора много помага за отнемането на влагата от прозорците).Падне ли под +3 градуса,така или иначе той не тръгва заради темп. защита (това не важи за коли след 2004-та година,но там принципа на нещата е доста по-различен и се случват едни други работи).


Причината да седна и да обяснявам как трябва и как не трябва да се прави и защо трябва и не трябва е,че за това сме тук - да си помагаме и да попиваме акъл един от друг,вместо да се надлъгваме и всеки да вади вода от 10 кладенеца,че е по-прав от другия

Причината Ханс да сложи Екон е примерно,ако навън е 20 градуса,а вътре искаш 22 ,в топла лятна нощ,си пускаш климатроника на 22 и тогава студено не му трябва и компресора бичи ненужно.Също така при 20 градуса околна температура,фреона поддържа високо налягане и това осезаемо товари двигателя,което изобщо не е така примерно при 10 градуса околна температура.Падне ли температурата под 10 градуса,вече има условия за изпотяване на прозорците и е хубаво и силно препоръчително компресора да работи т.е. колата да не се кара на Екон (компресора много помага за отнемането на влагата от прозорците).Падне ли под +3 градуса,така или иначе той не тръгва заради темп. защита (това не важи за коли след 2004-та година,но там принципа на нещата е доста по-различен и се случват едни други работи).

Re: климатроник на В3 в зимен режим
zfa159 написа:Една тънка подробност - дори климатроници с Екон или съответно звездичка, имат вградена функция на примерно 10 ,15 или 20 запалвания на колата,да тръгват самички на Ауто или с пусната звездичка т.е. да си завъртат фреона сами,автоматично.Така че Ханс и това го е помислил
Ето това трябваше да кажеш, Стефане, на колегата в първия си пост, а не да отричаш изцяло възможността да се спре компресора през студените сезони. Аз поне му подсказах, че може да си монтира ключ в купето, за да го използва при изпотени стъкла, а това се случва почти всеки ден, по мои наблюдения.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на В3 в зимен режим
Ами нямам особен смисъл да се режат кабелите и да се побългарява нищо,защото ако има Екон или * ,си има вградено копче на управлението,ако няма Екон,то той си спира пак по преценка на управлението - при ниска външна температура,ако вътрешната е по-висока от външната (палиш колата,винаги тръгва и работи 15-20 минути,с идеята да дръпа влагата,ако я има,после си спира,ако си задал 22 градуса,а навън е 20,примерно
),сигнал от датчика на изпарителя,сигнал за натиснат до край педал на газта (не всички го имат)и т.н. датчици 
Ханс не е толкова глупав,помислил го е.Реално погледнато едостапо-изогднов продлжение на времето,компресора да си работи,когато контролера му казва,от колкото да се спира по някакъв външен начин,защото разхода за гориво не се изменя толковасериозно,колкото се уврежда системата.Също така системата климатроник е направена да работи постоянно,докато работи и колата,копчето OFF е там,само защото са решили да може все пак и да се спира.Затова климатиците дефектират от течовепо-често от климатрониците (компресора се управялва ръчно и редовно не се пуска по 6 и повече месеца).
Точно с тези идеи,при новитеколи,проблема е решен радикално - компресора няма съединител,постоянно се върти от двигателя и серегулира електронно на какви % да работи,като зимата работи на 3 до 4 % и си върти полека лека фреона из тръбите и да поддържа гумичките мазни (притази система на контрол,може да се пуска компресора и на -20 да размразява ,ако се налага
).



Ханс не е толкова глупав,помислил го е.Реално погледнато едостапо-изогднов продлжение на времето,компресора да си работи,когато контролера му казва,от колкото да се спира по някакъв външен начин,защото разхода за гориво не се изменя толковасериозно,колкото се уврежда системата.Също така системата климатроник е направена да работи постоянно,докато работи и колата,копчето OFF е там,само защото са решили да може все пак и да се спира.Затова климатиците дефектират от течовепо-често от климатрониците (компресора се управялва ръчно и редовно не се пуска по 6 и повече месеца).
Точно с тези идеи,при новитеколи,проблема е решен радикално - компресора няма съединител,постоянно се върти от двигателя и серегулира електронно на какви % да работи,като зимата работи на 3 до 4 % и си върти полека лека фреона из тръбите и да поддържа гумичките мазни (притази система на контрол,може да се пуска компресора и на -20 да размразява ,ако се налага


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта