Подозрителен шум от алтернатора

Техническа и сервизна информация за Passat
abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Подозрителен шум от алтернатора

Мнениеот abcd » Пет 15 сеп 2006 9:17


Когато колата е на място и последователно се подава и връща газта се чува нещо подобно на 'виуу, вйиууу....' което при движение не се усеща в общия шум. Източника определено е алтернатора (при свален ремък няма шум). Проблема е, че при въртене на ръка не се усеща някаква повреда по лагерите-луфт, броене или задържане на някаква част от оборота. Възможно е при натоварването с ремъка нещата да се променят но това незнам как да се повери.
Алтернатора е 'Valeo'. Колата е купена с този шум и е изминала 35000 километра с него.
Моля колегите за съвет от техния опит и ако може да ми препоръчат майстор по въпроса.
mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatGL » Пет 15 сеп 2006 11:39


Приятелю по-вероятно е да е водната помпа понеже и тя е към ремъка и затова не се чува тоя шум...Аз карах на майстори да ми свалят и карат за ремотн алтернатора щото и според тях беше от него...но се оказало водната помпа... :!:


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Пет 15 сеп 2006 12:16


Пробвал съм. При свален ремък на водната помпа и хидравликата резултата е: 'вйиууу....' от алтернатора.


svetli_78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

.

Мнениеот svetli_78 » Пет 15 сеп 2006 15:48


Виж да не са четките на алтернатора?
Ако са лагери, трябва да го разглобиш за да ги видиш дали са читави.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Пет 15 сеп 2006 18:12


Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно и го имах това нещо но се оказа помпата,щом помпата при теб(водната) е на едно с хидравликата,а алтернатор ати е отделно значи най-вероятно са четки или лагери(по-вероятно лагери).

Читави майстори има на ул.свети Наум от х-л Хемус нагоре към семинарията от дясно гледаи в блок до улицата в един гараж пише си ремонт стартери и алтернатори,много са добри поне до сега не съм имал рекламация от тях.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Пет 15 сеп 2006 20:51


Колега abcd,такъв почти свирещ звук издава алтернатора при определени обороти когато е натоварен и е съвсем нормално.За да установиш по-точно,запали колата , включи фаровете на къси (за по голяма консумация)и оторлението на задното стъкло , отиваш отпред и с газта почваш леко да увеличаваш оборотите докато не почне да се чува това свирене,ако се получи така накараи някой в този момент да изключи или да премигне с фаровете,ако звука се променя в такт с промяната на консумацията,значи за това говоря , ако ли не търси друга причина .Дано съм бил полезен :idea:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 сеп 2006 21:00


:офф
MITKO_DVD написа:Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно ...

Извинявай, Митко, просто ми е любопитно: И аз съм с 2Е мотор, но генератора ми е отделно от водната и хидравличната помпа... Сигурен ли си за твоята.. Мислех, че мотора не е променян при прехода от В3 на В4 купето :??? :dontknow:


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Пет 15 сеп 2006 21:13


radotom написа::офф
MITKO_DVD написа:Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно ...

Извинявай, Митко, просто ми е любопитно: И аз съм с 2Е мотор, но генератора ми е отделно от водната и хидравличната помпа... Сигурен ли си за твоята.. Мислех, че мотора не е променян при прехода от В3 на В4 купето :??? :dontknow:

Баце значи единият ми канален пистов ремък е по-голям и върти водната помпа и алтернатора ,а другият пистов ремък е трапецовиден и е само за хидравликата,незнам при теб как е ,но при мен е така на 100%


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 сеп 2006 21:41


MITKO_DVD написа:Баце значи единият ми канален пистов ремък е по-голям и върти водната помпа и алтернатора ,а другият пистов ремък е трапецовиден и е само за хидравликата,незнам при теб как е ,но при мен е така на 100%

Значи има разлики. Аз (с В3 модификация) съм с трапецовидни ремъци и единия (външен) е за водна+хидравлична помпа, а другия трапецовиден е за генератора и, доколкото разбрах, клима, ако има (аз нямам)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 16 сеп 2006 11:23


Plarol каза .............
И аз залагам на това, при условие че на ръка не усещаш луфтове.

Ако алтернатора ти е по-нов модел е нормално да вие под товар - вече за да изкарат голама специфична мощност от тях ги правят все по-плътни - най-вече по - масивен ротор и МНОГО МАЛКА въздущна хлабина м/у ротора и статора - така имаш мнного високо КПД, но при пресичането на магнитните силови линни от въртенето се получава това жужене (това е вариант на шума на трансформаторите при товар) Чел съм че за някои модели коли с много ел. глезотии хлабината е 0.3 мм!!! А ротора е толкова масивен, че има специален съединител - като на колелото контрата - зацепва в едната посока, а като спреш мотора позволява да се върти свободно по инерция - да не прави удар върху ремъците - и гасне сякаш е турбо - със подобен шум.
Общо взето виж си четките и пробвай това дето е писал Plarol.
И не забравяй да пишеш за резултата!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Съб 16 сеп 2006 17:27


Валеото по принцип си вие, едва ли е от лагерите особено ако не усущаш хлабина.


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Пон 18 сеп 2006 21:28


Благодаря на всички колеги за информацията и съветите.
Потвърди се мнението на dimitarpetrov и silent, че това е 'Valeo' специфика.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта