Когато колата е на място и последователно се подава и връща газта се чува нещо подобно на 'виуу, вйиууу....' което при движение не се усеща в общия шум. Източника определено е алтернатора (при свален ремък няма шум). Проблема е, че при въртене на ръка не се усеща някаква повреда по лагерите-луфт, броене или задържане на някаква част от оборота. Възможно е при натоварването с ремъка нещата да се променят но това незнам как да се повери.
Алтернатора е 'Valeo'. Колата е купена с този шум и е изминала 35000 километра с него.
Моля колегите за съвет от техния опит и ако може да ми препоръчат майстор по въпроса.
mod edit: vaskoto1
Подозрителен шум от алтернатора
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
.
Виж да не са четките на алтернатора?
Ако са лагери, трябва да го разглобиш за да ги видиш дали са читави.
Ако са лагери, трябва да го разглобиш за да ги видиш дали са читави.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно и го имах това нещо но се оказа помпата,щом помпата при теб(водната) е на едно с хидравликата,а алтернатор ати е отделно значи най-вероятно са четки или лагери(по-вероятно лагери).
Читави майстори има на ул.свети Наум от х-л Хемус нагоре към семинарията от дясно гледаи в блок до улицата в един гараж пише си ремонт стартери и алтернатори,много са добри поне до сега не съм имал рекламация от тях.
Читави майстори има на ул.свети Наум от х-л Хемус нагоре към семинарията от дясно гледаи в блок до улицата в един гараж пише си ремонт стартери и алтернатори,много са добри поне до сега не съм имал рекламация от тях.
- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
Колега abcd,такъв почти свирещ звук издава алтернатора при определени обороти когато е натоварен и е съвсем нормално.За да установиш по-точно,запали колата , включи фаровете на къси (за по голяма консумация)и оторлението на задното стъкло , отиваш отпред и с газта почваш леко да увеличаваш оборотите докато не почне да се чува това свирене,ако се получи така накараи някой в този момент да изключи или да премигне с фаровете,ако звука се променя в такт с промяната на консумацията,значи за това говоря , ако ли не търси друга причина .Дано съм бил полезен 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив

MITKO_DVD написа:Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно ...
Извинявай, Митко, просто ми е любопитно: И аз съм с 2Е мотор, но генератора ми е отделно от водната и хидравличната помпа... Сигурен ли си за твоята.. Мислех, че мотора не е променян при прехода от В3 на В4 купето


- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
radotom написа::офф
MITKO_DVD написа:Най-вероятно е от алтернатора,защото при мен алтернатораи водната помпа са на едно ...
Извинявай, Митко, просто ми е любопитно: И аз съм с 2Е мотор, но генератора ми е отделно от водната и хидравличната помпа... Сигурен ли си за твоята.. Мислех, че мотора не е променян при прехода от В3 на В4 купето![]()
Баце значи единият ми канален пистов ремък е по-голям и върти водната помпа и алтернатора ,а другият пистов ремък е трапецовиден и е само за хидравликата,незнам при теб как е ,но при мен е така на 100%
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
MITKO_DVD написа:Баце значи единият ми канален пистов ремък е по-голям и върти водната помпа и алтернатора ,а другият пистов ремък е трапецовиден и е само за хидравликата,незнам при теб как е ,но при мен е така на 100%
Значи има разлики. Аз (с В3 модификация) съм с трапецовидни ремъци и единия (външен) е за водна+хидравлична помпа, а другия трапецовиден е за генератора и, доколкото разбрах, клима, ако има (аз нямам)
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Plarol каза .............
И аз залагам на това, при условие че на ръка не усещаш луфтове.
Ако алтернатора ти е по-нов модел е нормално да вие под товар - вече за да изкарат голама специфична мощност от тях ги правят все по-плътни - най-вече по - масивен ротор и МНОГО МАЛКА въздущна хлабина м/у ротора и статора - така имаш мнного високо КПД, но при пресичането на магнитните силови линни от въртенето се получава това жужене (това е вариант на шума на трансформаторите при товар) Чел съм че за някои модели коли с много ел. глезотии хлабината е 0.3 мм!!! А ротора е толкова масивен, че има специален съединител - като на колелото контрата - зацепва в едната посока, а като спреш мотора позволява да се върти свободно по инерция - да не прави удар върху ремъците - и гасне сякаш е турбо - със подобен шум.
Общо взето виж си четките и пробвай това дето е писал Plarol.
И не забравяй да пишеш за резултата!
И аз залагам на това, при условие че на ръка не усещаш луфтове.
Ако алтернатора ти е по-нов модел е нормално да вие под товар - вече за да изкарат голама специфична мощност от тях ги правят все по-плътни - най-вече по - масивен ротор и МНОГО МАЛКА въздущна хлабина м/у ротора и статора - така имаш мнного високо КПД, но при пресичането на магнитните силови линни от въртенето се получава това жужене (това е вариант на шума на трансформаторите при товар) Чел съм че за някои модели коли с много ел. глезотии хлабината е 0.3 мм!!! А ротора е толкова масивен, че има специален съединител - като на колелото контрата - зацепва в едната посока, а като спреш мотора позволява да се върти свободно по инерция - да не прави удар върху ремъците - и гасне сякаш е турбо - със подобен шум.
Общо взето виж си четките и пробвай това дето е писал Plarol.
И не забравяй да пишеш за резултата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта