Здравейте колеги, имам един въпрос към вас за сервото на спирачките. На моя Пасат трябва много силно да се натиска педала на спирачката за да спре колата като хората. Преди месец смених накладките (АТЕ) и спирачните дискове и нещата малко се пооправиха, но педала пак е доста твърд и спирането неефективно. На служебните фордове и опели спирачката не дава да я пипнеш, и ако натискам със сила като на Пасата има опасност да излетя през предното стъкло. Сигурно ще кажете сменяй сервото, но ми се иска да съм сигурен, че в него е проблема преди да тръгна да го сменям. Има ли някакъв тест или стенд където мога да го проверя? Между другото прегледах съединението между сервото и смукателния колектор, не открих нещо спукано или хлабаво.
Благодаря за мненията.
Тест за серво?
Най-лесния начин да разбереш дали задържа вакуума е след като изгасиш колата изкараш маркуча от сервото ,малкко трудно се вади ама наляво надясно и излиза,трябва да се чуе едно всмукване ,ако не се чуе значи мембраната е спукана .Понякога това се случвакогато последната семеринга на помпата изпуска течност,тя прецаква мембраната.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
cerosina написа:Без да вадиш никакви мъркучи:
Гасиш колата, помпаш няколко пъти спирачката , като след последния задържаш.
Палиш докато дъжиш натиснат педала. Ако ти работи сервото педала трябва да потъне плавно с около 1/3 . Тва е теста.
Ако не издържи тогава търсиш причината в сервоапарата и мъркучите.

- blackpearl
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
B4/101 написа:Направих теста, педала потъва след запалване на двигателя, което значи че сервото работи нормално. Ура![]()
При първа възможност ще обезвъдуша системата, а мисля да сменя и спирачната течност, защото не се знае на колко години/хил.км е. Благодаря на всички за съветите.
Колега и аз имам подобен проблем като теб. За да ми блокират колелата и да спре хубаво трябва да натисна спирачките адски силно. А при едно внезапно спиране докато ги натиснеш си се ударил. Сменил съм дискове накладки спирачна течност, отзад накладките са ок. Теста на сервото съм го правил и при мен е ок. ама педала е като гумен. А дори като тръгне да провлачва пак ми се струва че не спира добре. Върти ми се вариант за спирачна помпа и кантара

Мисля да отида някой ден на тест за спирачките да видя какво ще покажат уредите. Поне ще ме ориентират.
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
kossel написа:Иво , пробвай с обезвъздушаване, а най добре и смяна на спирачната течност с нова . Спир. течност е хигроскопична и поема влага от въздуха затова трябва да се сменя, особено при проблеми като твоя .
Мерси за съвета!
Историята е следната: смених цилиндърче на задно дясно колело и обезвъздушаване само на това колело. Ефекта беше: педала стана по чувствителен и при по малко усилие блокираха колелата т.е. имаше напредък но въпреки всичко имах чувството че спиранеефективно може би само с предните колела незнам

Току що смених спирачната течност и обезвъздуших системата. Направих го с приятел по стария метод "помпай-задръж..." Преди педала беше като дървен, все едно нямах серво (което си го и мислех в един момент), а за бързо и ефективно спиране просто забрави. Сега педала плавно с натискането увеличава усилието и колата спира много по-добре. В моя случай има една съществена подробност. Оказа се, че отвора за обезвъздушаване в спирачния апарат на предно дясно колело е запушен, сякаш от корозия. При напълно отвит вентил от отвора не излизаше нищо дори и при много силно натискане на педала. Ако това е било така и при предишния собственик (някой дон Вито от Италия) колелото не е било обезвъздушавано и от там идва проблемът със спирачките. Отпуших отвора (изтече ръждива течност) и цялата система бе успешно обезвъздушена. Утре ще поръчкам колата в режим газ-спирачки
за да стане ясен ефекта от работата. За сега обаче смятам, че ефект определено има и той е положителен.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта