За триене
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
Споменавано е по темите мисля , но все пак :
1. проблем с четките - износени ;
2. проблем с пръстените на колектора - "вкопани" ;
3. прекъсва намотката на ротора - при високи обороти , заради центобежните сили става рзакачане , а при по-ниски обороти някакси контактува ...
1. проблем с четките - износени ;
2. проблем с пръстените на колектора - "вкопани" ;
3. прекъсва намотката на ротора - при високи обороти , заради центобежните сили става рзакачане , а при по-ниски обороти някакси контактува ...
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
Не знам какъв е алтернатора,но за мен е диоден блок... Няма логика САМО на високи да не зарежда,ако е нещо от посочените по-горе.
- danailr
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:06
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Враца
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
milmar написа:Споменавано е по темите мисля , но все пак :
1. проблем с четките - износени ;
2. проблем с пръстените на колектора - "вкопани" ;
3. прекъсва намотката на ротора
Първите две не са със сигурност,
виж за прекъсната намотка не знам,как мога да проверя,и това прави ли се или да търся друг
Алтернатор ?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
lion_heart002 написа:Не знам какъв е алтернатора,но за мен е диоден блок... Няма логика САМО на високи да не зарежда,ако е нещо от посочените по-горе.
Има , има , при високи обороти и ексентричен от износване пръстен , четките "нямат време да опират"


- danailr
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:06
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Враца
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
milmar написа:lion_heart002 написа:Не знам какъв е алтернатора,но за мен е диоден блок... Няма логика САМО на високи да не зарежда,ако е нещо от посочените по-горе.
Има , има , при високи обороти и ексентричен от износване пръстен , четките "нямат време да опират". Но не ми се спори , нито пък бих коментирал логиката на това което ти написа ... не само защото не виждам логика въобще - "при високи обороти няма заряд заради диоден блок"
!
Колега milmar,по твоето мнение да считам ,че не е диоден блок(не разбирам нищо от тези алтернатори)?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
danailr написа:....
Колега milmar,по твоето мнение да считам ,че не е диоден блок(не разбирам нищо от тези алтернатори)?
Според мен е така ,т.е. НЕ е изправителен блок , но мисля също , че е най-добре (и най-ефтино) да го занесеш на някой , който разбира и да му обясниш задължително оплакванията си !
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
А може да се окаже,че е по-евтино да си купиш друг! Едно време на една джета не зареждаше ПОД 2500 оборота,оказа се блока,ама нямаше намиране,някаква странна моторола беше тоя алтернатор дето никой не беше и чувал за него...Купихме BOSCH и така се реши проблема...
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Алтернатора спира да зарежда при по-високи обороти ? HELLP
1- четките движат прекалено плътно в леглата и не успяват да поемат навреме евентуален ексцентрик на двата медни пръстена.
2- Ако са менени и медните пръстени с нови е възможно да има ексцентрично биене на работните повърхнини на пръстените спрямо центъра на оста на ротора!!!! Това се проверява само и единствено на два центъра на струг и то от КАДЪРЕН стругар!!!! Не от стругар каруцар.
Ако имат такова разминаване в работните оси, се ударя необходимата стружка и повърхнините се изравняват една спрямо друга. Прави се със ножа на струга, в никакъв случай с шкурка, ама в никакъв!!!
Дори съвсем нищожно да е това замятане, при високи обороти на въртене на ротора, то изхвърля четките назад и се губи постоянната контактна връзка четка-пръстен.
3- Малко е вероятно да са диоди, тях въобще не ги интередруса с колко се върти динамото ( алтернатора).
Те или работят или правят пробив и отиват по дяволите за постоянно, "тука има тука няма" при полупроводников диод няма, или работи изправно или е заминал в рая
.
Възможни са обаче студени спойки или разхабени връзки, който да се влияят от разни вибрации, не е лошо да се претегнат и препоят.
Аз залагам на 1 и 2 вариатн, особенно 2 ако са менени медните пръстени
2- Ако са менени и медните пръстени с нови е възможно да има ексцентрично биене на работните повърхнини на пръстените спрямо центъра на оста на ротора!!!! Това се проверява само и единствено на два центъра на струг и то от КАДЪРЕН стругар!!!! Не от стругар каруцар.
Ако имат такова разминаване в работните оси, се ударя необходимата стружка и повърхнините се изравняват една спрямо друга. Прави се със ножа на струга, в никакъв случай с шкурка, ама в никакъв!!!
Дори съвсем нищожно да е това замятане, при високи обороти на въртене на ротора, то изхвърля четките назад и се губи постоянната контактна връзка четка-пръстен.
3- Малко е вероятно да са диоди, тях въобще не ги интередруса с колко се върти динамото ( алтернатора).
Те или работят или правят пробив и отиват по дяволите за постоянно, "тука има тука няма" при полупроводников диод няма, или работи изправно или е заминал в рая

Възможни са обаче студени спойки или разхабени връзки, който да се влияят от разни вибрации, не е лошо да се претегнат и препоят.
Аз залагам на 1 и 2 вариатн, особенно 2 ако са менени медните пръстени

- plkochev
- Мнения: 203
- Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B5 1.9tdi AFN алтернатора не зарежда при вис. обороти
Аз залагам на ролката. Отиди при майстор или ти се заслушай в ролката на алтернатора, тя е инерционна, ако се чува шум дори и лек тя е проблема. Диодите не са, четките си ги сменил, а да се получи биене на ротора трябва доста да си измъчил алтернатора(т.е. да прегрее).
- danailr
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:06
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 1.9tdi AFN алтернатора не зарежда при вис. обороти
plkochev написа:Аз залагам на ролката. Отиди при майстор или ти се заслушай в ролката на алтернатора, тя е инерционна, ако се чува шум дори и лек тя е проблема. Диодите не са, четките си ги сменил, а да се получи биене на ротора трябва доста да си измъчил алтернатора(т.е. да прегрее).
Може и да си прав Колега,сутрин когато е по-студено като запаля се чува шум като от ролка,но не мога да разбера коя е,може и на алтернатора да е.? дори и да е блокирала защо ще спира да зарежда?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat B5 1.9tdi AFN алтернатора не зарежда при вис. обороти
viewtopic.php?f=24&t=149629&hilit=%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8
Много полезна тема на Добромирски!!!

Много полезна тема на Добромирски!!!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта