Няколко въпроса за Пасат B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Няколко въпроса за Пасат B5

Мнениеот ak_47 » Съб 12 ное 2011 17:35


Здравейте Колеги,

Наскоро си взех Пасат B5, код на мотора APR ( 2.8 V6 ), syncro, комби, 1999.

Та имам следните въпроси свързани с него -

1. АБС, има много теми свързани с това - лампата за абс свети постоянно, мига ми лампичката за "Вминание" и бибка 3 пъти като дам на контакт - не се появява на диагностиката, бушоните на таблото му са добре, явно е компютъра на абс. Днес се опитвах да го сваля, според указанията от форумите - свалих тубата за чисстачките, подкалника, развинтих 6-те торкса с които е хванат компютъра, обаче нямам ни най-малка идея как да откача кабелите от него - и го закачих обратно, за да питам тук, дали някой колега го е правил да сподели тънкостите :) Давам 1 кило домашна ракия, отлежала в дъбова бъчва, ако някой колега от София има възможност да помогне на място :beer

2. Явно дълго време преди да го купя е каран с отворен термостат( смених го ), и свещите бяха със сигурно 1 мм черен нагар. Като се прибирах от Казанлък( ходих да го регистрирам ), по пътя от време на време претрисаше и сякаш работеше на 3 цилиндъра. Накрая, след като спуках гума, защото отбих че много взе да претриса, спрях на една бензиностанция, и 2-3 часа си играх да чистя свещите. Тъй като нямах "четка" за свещи в мен, ги пръсках с WD 40 и изчоплих нагара с нокти :Mr Green Fun . Дали може нещо да се е увредило по моторя от WD-то ? Не забелязвам някакви промени, но ме гложди. Криво-ляво след това се прибрах( след това ми се строши кората под двигателя на магистралата :banghead: ). След като смених и свещите, засега не съм наблюдавал претрисане и неравномерна работа( освен като е студен ).

3. Тъй като го купих от сервиз-автокъща( 2 в 1 ), там ми казаха че уж са го прегледали и освен обслужването, единствено трябва да се сменят и 2-3 дребни нещица, ОБАЧЕ защо подяволите не са видели термостата( както и свещите, защото е логично при развален термостат свещите да са кофти ). Та ми се наложи в Казанлък да сменям и термостат. Там в сервиз на един приятел, ми казаха че за целта разглобяват цялата предница( като за обслужване ). Това вярно ли я ? Не съм се г*зорчил под колата да гледам къде и е термостата. Доверих им се. Таксуваха ме значително по-евтино отколкото в София, обаче все пак като за разглобяване на цялата предница.

Поздрави.

П.С. пропуснах да отбележа - като ходих да го гледам, го палих, покарах го из сервиза, двигателя си мъркаше перфектно. След като смениха маслото и си го взех, чак тогава пролича неравномерната работа. Дали са му сипвали някакви добавки да работи добре ? И като маслото е сменено, съответно добавките са изчезнали. Преди това, го палих съвсем студен - в 8 часа сутринта, първо палене, нямаше абсолютно никакви забележки.




Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Пасат B5

Мнениеот kirhadj » Нед 13 ное 2011 14:14


1.Отстрани на куплунга на ABS-а има малка ръкохватка, която се дърпа настрани и така изпада куплунга. Отстрани на компютъра на ABS-а има куплунг за захранването на помпата, който е на щипка, трябва да откачиш и него.
2.Няма нищо да стане от WD-то.
3.За термостата не знам.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Пасат B5

Мнениеот ak_47 » Нед 13 ное 2011 15:01


kirhadj написа:1.Отстрани на куплунга на ABS-а има малка ръкохватка, която се дърпа настрани и така изпада куплунга. Отстрани на компютъра на ABS-а има куплунг за захранването на помпата, който е на щипка, трябва да откачиш и него.


Мерси за отговора - ще слизам пак да разглобявам. Интересното е че сутринта имах излизане с колата, и явно нещо се беше "понаместило" като съм разглобявал вчера, и лампите не светеха, нямаше го и бипкането. Единствено ми светеше лампата за течността за чистачките, но това е разбираемо, щото вчера я източих като свалях казанчето. Обаче, навръщане, както си карах и изведнъж избибка 3 пъти и пак светнаха коледните лампи ... определено на 100% е контролера на абс-а.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за Пасат B5

Мнениеот ak_47 » Пон 16 яну 2012 9:13


ak_47 написа:АБС, има много теми свързани с това - лампата за абс свети постоянно, мига ми лампичката за "Вминание" и бибка 3 пъти като дам на контакт - не се появява на диагностиката, бушоните на таблото му са добре, явно е компютъра на абс. Днес се опитвах да го сваля, според указанията от форумите - свалих тубата за чисстачките, подкалника, развинтих 6-те торкса с които е хванат компютъра, обаче нямам ни най-малка идея как да откача кабелите от него - и го закачих обратно, за да питам тук, дали някой колега го е правил да сподели тънкостите :) Давам 1 кило домашна ракия, отлежала в дъбова бъчва, ако някой колега от София има възможност да помогне на място :beer

kirhadj написа:1.Отстрани на куплунга на ABS-а има малка ръкохватка, която се дърпа настрани и така изпада куплунга. Отстрани на компютъра на ABS-а има куплунг за захранването на помпата, който е на щипка, трябва да откачиш и него.


Успях да сваля контролера и се обадих на колегата vlladii :bowdown , който отдели от времето си за почивка( в Неделя ), и за няма и половин час работа, го поправи и сега вече съм с работещ АБС и без досадните лампи по таблото :applause: . Горещо препоръчвам при проблеми с контролера за АБС( а и разни други проблеми с електрониката )да се обръщате към колегата - ще останете доволни, като мен :обичам ви



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта