Б4 - смяна на семеринги

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Ivajlo82 » Пон 03 авг 2009 16:51


Мотора 1.6 АЕК. От около година наблюдавам, че от семерингите при вътрешните карета навлажнява масалце. Търсих с търсачката и прочетох, че един колега налял някаква химия в скоростите и теча спрял. Аз реших да си ги сменя и двете (лява и дясна) обаче се оказа, че монтажа им изисква някаква скоба, с която се притискали пружините зад семерингата. Поне така ми каза един "майстор"-познат. Та молбата ми :bowdown е ако някой е сменял въпросните семеринги нека да пише монтажа наистина ли става само чрез въпросната скоба.
Ще съм благодарен на всеки, който даде съвет(информация - цена, марка, номер, магазини) и относно покупката на тези семеринги.
Предполагам, че и тези семеринги си имат ментета :horror:




Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Pav3l » Вто 04 авг 2009 10:51


Хм... за къв ли *** му е тая "специална скоба" за пружините, след като това са си обикновени семеринги с двоен чистач...
Само да ти кажа - не е трудно, но не е твърде лесно да си ги смениш. Ако кутията ти е с тип корпус 02А (без значение какви букви за предавателните числа) вътрешните чаши на полуоските (тези, за които са завити болтовете на вътр. карета) нямат болт по средата и се вадят с натискане с щанга или нещо такова.
Докато стигнеш до там обаче трябва да развиеш гайките на каретата на колелата (чашка 30 и голямо рамо или поне гайковерт), и да развиеш и/или свалиш шарнирите, за да освободиш главините, че да измъкнеш полуоската от към колелото.
После семеринга просто се избива - вярно, че му е е**ва мамата, ама така или иначе ще го сменяш ;)
Семеринга, който те интересува е номер 11 на картината долу,
Каталожните му номера са:
ОЕ: 02A 301 189
Febi: 15285
SWAG: 30 91 5285
Automega: 30301018902A

Изображение


Бъди готов 12-та позиция да ти даде малко зор, щото 8-ма позиция е една зегерка, като на полуоската и външното каре - с почукване или натиск излиза, но няма "самичко да си излезе" ;)
Иначе на семеринга с отвертката или с нещо друго му таковаш таковата и го издърпваш. Мисля, че няма да стане номера да можеш да бръкнеш до другия край и да избиеш отсрещния, щото през средата на диференциала минава оста за сателитите...


Потребителски аватар
Bradatia
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Bradatia » Вто 18 авг 2009 18:56


Здравейте, колеги!
Тъй като имам сходен проблем реших да попитам тук вместо да пускам нова тема. Със същия двигател съм 1.6 АЕК, тип на скоростната кутия 02А и ми поставиха диагноза за евентуално разбит лагер (позиция 9 на схемата). Въпроса ми е: позиция 9 може ли да се смени без отваряне на скоростната кутия както при смяна на семеринга или отварянето е неизбежно?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Pav3l » Вто 18 авг 2009 20:39


Bradatia написа:Здравейте, колеги!
Тъй като имам сходен проблем реших да попитам тук вместо да пускам нова тема. Със същия двигател съм 1.6 АЕК, тип на скоростната кутия 02А и ми поставиха диагноза за евентуално разбит лагер (позиция 9 на схемата). Въпроса ми е: позиция 9 може ли да се смени без отваряне на скоростната кутия както при смяна на семеринга или отварянето е неизбежно?

Съмнява ме да ти се размине операцията... По спомен лагера е затворен в корпуса на самия диференциал, а не в кожуха...


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Ivajlo82 » Вто 08 май 2012 23:24


Малко ме е срам :oops: , но все още не съм сменил въпросната семеринга, но скоро ще е няма как, бая започна да омаслява. Забелязах обаче, че като въртя едната полуоска на ръка /изключена от скорост/ напред назад има луфт и се чува чак-чак при смяна напред назад, а също има и луфт от 1-2-3мм навън навътре по посока на полуоската. Предполагам това с луфтовете не е на добре. Скоро ще сменям семерингите. Та молбата ми е ако някой колега вече е минал по този път със скоростна кутия 02 да сподели опит, както и колко масло 75W90 събира. Луфтовете по посока на полуоската може ли да се отстранят? Благодаря предварително!


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот Ivajlo82 » Вто 08 май 2012 23:28


viewtopic.php?f=5&t=88882&hilit=%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB
В тази тема Tinko дава подробни указания как става смяната на въпросните семеринги, но това важи за друга скоростна кутия може би?


Потребителски аватар
zelkata_ok1_
Мнения: 322
Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Б4 - смяна на семеринги

Мнениеот zelkata_ok1_ » Сря 09 май 2012 18:04


аз сменях този семеринги на Г4 не беше скъпо върза ми се 20-30лв с труда но това е за Г4 не знам как ще е при теб



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта