Проблем с климатроник Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Еm3ata
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с климатроник Б5

Мнениеот Еm3ata » Нед 22 апр 2012 22:55


Здравейте ! Колата е Vw passat B5 1.9 tdi 98 г. Въпроса ми е следния: Маркучите за компресора на климатроника дали са на резба или не?(Днес изтече фреона от някой маркуч)Проблемът е следния : Когато пусна климатика се чува едно скърцане (преди не правеше така) все едно скърцане на ремък, не мога да го опиша точно, а като го пусна на ECO и спира. или като спра климатика въобще :) Благодаря за отделеното време !




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Сря 25 апр 2012 2:27


В5 98-ма са на резби,да.Само че обикновено не се развиват,а гайката се замазва.От компресора се развиват и двата,проблемът е от другата страна - единия отива в акумулатора (големия метален цилиндър под десния фар,другия отива в кондензатора (предния климатичен радиатор).От кондензатора 99% няма да се развие,от акумулатора има малко по-голям шанс.
Принципно ако е изтекъл целия фреон,компресора не би трябвало да тръгва въобще,без значение в кой режим си.
За скърцоренето - без да се чуе,трудно някой би могъл да каже какъв му е проблема.Може да проблем с компресора,може да е проблем по ремъка и ролката на компресора,може да е проблем и по другия ремък (има общо,защото при пускане на компресора,двигателя се товари повече и вибрира повече,тогава лъсват проблемите с обтегача на пистовия ремък,тъй характерни за AFN.Също така тръгва да работи и перката отпред,тя натоварва малко и алтернатора и той донатоварва ремъчната предавка и започва да скърцори).
:beer


Потребителски аватар
ventostz
Мнения: 197
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот ventostz » Пет 27 апр 2012 18:15


zfa159 написа:В5 98-ма са на резби,да.Само че обикновено не се развиват,а гайката се замазва.От компресора се развиват и двата,проблемът е от другата страна - единия отива в акумулатора (големия метален цилиндър под десния фар,другия отива в кондензатора (предния климатичен радиатор).От кондензатора 99% няма да се развие,от акумулатора има малко по-голям шанс.
Принципно ако е изтекъл целия фреон,компресора не би трябвало да тръгва въобще,без значение в кой режим си.
За скърцоренето - без да се чуе,трудно някой би могъл да каже какъв му е проблема.Може да проблем с компресора,може да е проблем по ремъка и ролката на компресора,може да е проблем и по другия ремък (има общо,защото при пускане на компресора,двигателя се товари повече и вибрира повече,тогава лъсват проблемите с обтегача на пистовия ремък,тъй характерни за AFN.Също така тръгва да работи и перката отпред,тя натоварва малко и алтернатора и той донатоварва ремъчната предавка и започва да скърцори).
:beer


При мен климатроника прави абсолютно същото, с тази разлика, че го правеше зимата, сега като го пусна, няма никакъв проблем, или поне до сега не се е обадил отново. Иначе зимата, понеже като запаля и климатроника ми се включва автоматично, и също се чува странен звук, все едно прегракнала тромба, или виене на ремък, нещо такова, и след като включа на екон, звукът спираше. Сега обаче като се стопли, без значение дали съм на екон, на ауто, или на какъвто и режим да съм, си работи климатроника и няма ядове. Така че колега, ако разбереш от какво е, ще се радвам да споделиш, може би и моя проблем е същия, просто сега като не го прави, няма как да се мъча да я правя защото не мога да го покажа на майстора. Ще следя темата с интерес.


Потребителски аватар
cvetomir_d_petrov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nova Zagora

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот cvetomir_d_petrov » Съб 28 апр 2012 7:58


колеги аз също имам проблем-той е че си праснах така недомислено сложените тръби на климатроника.купих си нови но сега идва проблема че не знам кой да ми сложи новите.понеже се маха цялата броня малко се притеснявам дали ще ми я напаснат отново.ако знаете някой сервиз в който са достатачно внимателни и добри бих се радвал да го препоръчате.ще е добре да е Сливен или Ст.Загора.мерси предварително


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Пон 30 апр 2012 21:16


Домислени са си,ама ти я няма кората,иначе няма как да им направиш нещо ;) ,също така явно и преди теб са удряни и затова е така.
За бронята - тя се напасва по гредата и водачите под двата фара,които не се свалят,за да се стигне до тръбите и да се сменят т.е. колкото и да са неграмотни,ще седи точно,както е седяла и преди,защото водачите,които и определят мястото не се свалят. При смяна на ангренаж,трябва да се свали и гредата и всичко увисва,затова после виси,ама тук не се налага и бронята застава както си е била :) .
По-голям проблем е друго,тръбите не се развиват от радиатора (при всички В5 освен 2.5 ТДИ и помпа-дюза са на резби).тогава трябва да се свали целия радиатор заедно с тръбите и да се грее с оксижен,за да се размърда и да се молиш резбата да излезе здрава (от 100 В5-ци,на 5-6 може да се развие :screwy ).Греенето трябва да е внимателно,защото маркуча е близо и ако се прегрее тръбичката,се стопява маркуча и после започва да тече т.е. трябва да се прави от някой,който знае какво и как да прави.
Също така - при В5 ако се удари тръбата за ниското налягане (по-дебелата),тя не рядко цепи направо капака на компресора,защото е доста дебела и трудно се гъне,а капака на компресора е от цам и цъфва за нула време,огледай го като отваряте...
:beer


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот vw_derby » Пон 30 апр 2012 22:25


лофти са им връзките от пред,ако не се внимава при отвиването на гайките,пиши го бегало.После нови гайки...пресовки и т.н.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот zfa159 » Пон 30 апр 2012 22:41


Гайката се завърта с ключа макс. 1 оборот.Ако после не върви много лесно с ключа или на ръка,пиши резбата за заминала.Завърти ли се трудно още на 1-вия оборот,следва сваляне и греене,иначе да,ще я развиеш от радиатора вероятно,ама няма да има останала никаква резба...
:beer


Потребителски аватар
cvetomir_d_petrov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nova Zagora

Re: Проблем с климатроник Б5

Мнениеот cvetomir_d_petrov » Чет 17 май 2012 15:41


Всичко се реши с минимални средства и поразии(никакви).наистина майстора имаше проблем с резбата но евала нави нова и всичко си е ОК.Рядко се случва майстор който да се отнесе с колата ти като със своя.много добър и внимателен.
КАРАЙТЕ СИ КОЛИТЕ И ДАНО НЕ СЕ НАЛАГА ДА ПОЛЗВАТЕ КАНАЛИ И ГАРАЖИ. :beer :bowdown :bowdown



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта