
Проблем с климатроник Б5
Проблем с климатроник Б5
Здравейте ! Колата е Vw passat B5 1.9 tdi 98 г. Въпроса ми е следния: Маркучите за компресора на климатроника дали са на резба или не?(Днес изтече фреона от някой маркуч)Проблемът е следния : Когато пусна климатика се чува едно скърцане (преди не правеше така) все едно скърцане на ремък, не мога да го опиша точно, а като го пусна на ECO и спира. или като спра климатика въобще
Благодаря за отделеното време !

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник Б5
В5 98-ма са на резби,да.Само че обикновено не се развиват,а гайката се замазва.От компресора се развиват и двата,проблемът е от другата страна - единия отива в акумулатора (големия метален цилиндър под десния фар,другия отива в кондензатора (предния климатичен радиатор).От кондензатора 99% няма да се развие,от акумулатора има малко по-голям шанс.
Принципно ако е изтекъл целия фреон,компресора не би трябвало да тръгва въобще,без значение в кой режим си.
За скърцоренето - без да се чуе,трудно някой би могъл да каже какъв му е проблема.Може да проблем с компресора,може да е проблем по ремъка и ролката на компресора,може да е проблем и по другия ремък (има общо,защото при пускане на компресора,двигателя се товари повече и вибрира повече,тогава лъсват проблемите с обтегача на пистовия ремък,тъй характерни за AFN.Също така тръгва да работи и перката отпред,тя натоварва малко и алтернатора и той донатоварва ремъчната предавка и започва да скърцори).

Принципно ако е изтекъл целия фреон,компресора не би трябвало да тръгва въобще,без значение в кой режим си.
За скърцоренето - без да се чуе,трудно някой би могъл да каже какъв му е проблема.Може да проблем с компресора,може да е проблем по ремъка и ролката на компресора,може да е проблем и по другия ремък (има общо,защото при пускане на компресора,двигателя се товари повече и вибрира повече,тогава лъсват проблемите с обтегача на пистовия ремък,тъй характерни за AFN.Също така тръгва да работи и перката отпред,тя натоварва малко и алтернатора и той донатоварва ремъчната предавка и започва да скърцори).

- ventostz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатроник Б5
zfa159 написа:В5 98-ма са на резби,да.Само че обикновено не се развиват,а гайката се замазва.От компресора се развиват и двата,проблемът е от другата страна - единия отива в акумулатора (големия метален цилиндър под десния фар,другия отива в кондензатора (предния климатичен радиатор).От кондензатора 99% няма да се развие,от акумулатора има малко по-голям шанс.
Принципно ако е изтекъл целия фреон,компресора не би трябвало да тръгва въобще,без значение в кой режим си.
За скърцоренето - без да се чуе,трудно някой би могъл да каже какъв му е проблема.Може да проблем с компресора,може да е проблем по ремъка и ролката на компресора,може да е проблем и по другия ремък (има общо,защото при пускане на компресора,двигателя се товари повече и вибрира повече,тогава лъсват проблемите с обтегача на пистовия ремък,тъй характерни за AFN.Също така тръгва да работи и перката отпред,тя натоварва малко и алтернатора и той донатоварва ремъчната предавка и започва да скърцори).
При мен климатроника прави абсолютно същото, с тази разлика, че го правеше зимата, сега като го пусна, няма никакъв проблем, или поне до сега не се е обадил отново. Иначе зимата, понеже като запаля и климатроника ми се включва автоматично, и също се чува странен звук, все едно прегракнала тромба, или виене на ремък, нещо такова, и след като включа на екон, звукът спираше. Сега обаче като се стопли, без значение дали съм на екон, на ауто, или на какъвто и режим да съм, си работи климатроника и няма ядове. Така че колега, ако разбереш от какво е, ще се радвам да споделиш, може би и моя проблем е същия, просто сега като не го прави, няма как да се мъча да я правя защото не мога да го покажа на майстора. Ще следя темата с интерес.
- cvetomir_d_petrov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nova Zagora
Re: Проблем с климатроник Б5
колеги аз също имам проблем-той е че си праснах така недомислено сложените тръби на климатроника.купих си нови но сега идва проблема че не знам кой да ми сложи новите.понеже се маха цялата броня малко се притеснявам дали ще ми я напаснат отново.ако знаете някой сервиз в който са достатачно внимателни и добри бих се радвал да го препоръчате.ще е добре да е Сливен или Ст.Загора.мерси предварително
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник Б5
Домислени са си,ама ти я няма кората,иначе няма как да им направиш нещо
,също така явно и преди теб са удряни и затова е така.
За бронята - тя се напасва по гредата и водачите под двата фара,които не се свалят,за да се стигне до тръбите и да се сменят т.е. колкото и да са неграмотни,ще седи точно,както е седяла и преди,защото водачите,които и определят мястото не се свалят. При смяна на ангренаж,трябва да се свали и гредата и всичко увисва,затова после виси,ама тук не се налага и бронята застава както си е била
.
По-голям проблем е друго,тръбите не се развиват от радиатора (при всички В5 освен 2.5 ТДИ и помпа-дюза са на резби).тогава трябва да се свали целия радиатор заедно с тръбите и да се грее с оксижен,за да се размърда и да се молиш резбата да излезе здрава (от 100 В5-ци,на 5-6 може да се развие
).Греенето трябва да е внимателно,защото маркуча е близо и ако се прегрее тръбичката,се стопява маркуча и после започва да тече т.е. трябва да се прави от някой,който знае какво и как да прави.
Също така - при В5 ако се удари тръбата за ниското налягане (по-дебелата),тя не рядко цепи направо капака на компресора,защото е доста дебела и трудно се гъне,а капака на компресора е от цам и цъфва за нула време,огледай го като отваряте...


За бронята - тя се напасва по гредата и водачите под двата фара,които не се свалят,за да се стигне до тръбите и да се сменят т.е. колкото и да са неграмотни,ще седи точно,както е седяла и преди,защото водачите,които и определят мястото не се свалят. При смяна на ангренаж,трябва да се свали и гредата и всичко увисва,затова после виси,ама тук не се налага и бронята застава както си е била

По-голям проблем е друго,тръбите не се развиват от радиатора (при всички В5 освен 2.5 ТДИ и помпа-дюза са на резби).тогава трябва да се свали целия радиатор заедно с тръбите и да се грее с оксижен,за да се размърда и да се молиш резбата да излезе здрава (от 100 В5-ци,на 5-6 може да се развие

Също така - при В5 ако се удари тръбата за ниското налягане (по-дебелата),тя не рядко цепи направо капака на компресора,защото е доста дебела и трудно се гъне,а капака на компресора е от цам и цъфва за нула време,огледай го като отваряте...

Re: Проблем с климатроник Б5
лофти са им връзките от пред,ако не се внимава при отвиването на гайките,пиши го бегало.После нови гайки...пресовки и т.н.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник Б5
Гайката се завърта с ключа макс. 1 оборот.Ако после не върви много лесно с ключа или на ръка,пиши резбата за заминала.Завърти ли се трудно още на 1-вия оборот,следва сваляне и греене,иначе да,ще я развиеш от радиатора вероятно,ама няма да има останала никаква резба...


- cvetomir_d_petrov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nova Zagora
Re: Проблем с климатроник Б5
Всичко се реши с минимални средства и поразии(никакви).наистина майстора имаше проблем с резбата но евала нави нова и всичко си е ОК.Рядко се случва майстор който да се отнесе с колата ти като със своя.много добър и внимателен.
КАРАЙТЕ СИ КОЛИТЕ И ДАНО НЕ СЕ НАЛАГА ДА ПОЛЗВАТЕ КАНАЛИ И ГАРАЖИ.

КАРАЙТЕ СИ КОЛИТЕ И ДАНО НЕ СЕ НАЛАГА ДА ПОЛЗВАТЕ КАНАЛИ И ГАРАЖИ.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта