Здравеите колеги. Вчера ходех до Стара Загора и като спра на светофарите 1-ва скорос взе трудно да влиза при загряла кола. Трабва 1-во да включа на втора и след това на 1-ва. Дали това не говори вече за износен съединител който плаче за смяна. Като включвам на задна не всеки път влиза задната. Почти да влезна и ще кажеш че нето е сложено пред скоростния лост и не иска да влезе. Пускане на съединитела и след повторно натискане задната включва като се чува съвсем леко "чаткане". Вярно е че 1-ва и задна предавка са директни предавки но не знам вие сте по компетентни и ще кажете. Имали начин по който може да се разбере дали има още хляб в съединителя или само след "оперативна" намеса?
Колата е Пасат Б4 комби 1.8 90 коня ADZ.
Питанка относно скоростите и съединител на Б4
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Здравей.Това за увличането го прави само при задна скорос и то съвсем ама съвсем леко. Забелязах 4е като тръгна от Нова Загора скоростите си вкличват добре. В Стара Загора на светофарите се включват малко по трудно т.е при добре заграля кола. Някакъв проблем да оказва маслото в този случай ? Съединителя според мен си отделя доста добре .,... нито долу нито мн горе.Това е по моя преценка. Тези дни мисля да ходя да видим нивото на маслото в кутията. Ходех при един майстор ама тои ми каза 4е коли след 90-та година маслото е сметнато за целия живот на скоростната кутия. Но за мен това си е консуматив които подлежи на смята.
- stefanov65
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 22 юни 2008 9:22
- Автомобил: vw golf 1.9 tdi
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Русе
stereofonix написа:Това за увличането го прави само при задна скорос и то съвсем ама съвсем леко. Съединителя според мен си отделя доста добре .,... нито долу нито мн горе.Това е по моя преценка. Тези дни мисля да ходя да видим нивото на маслото в кутията. Ходех при един майстор ама тои ми каза 4е коли след 90-та година маслото е сметнато за целия живот на скоростната кутия. Но за мен това си е консуматив които подлежи на смята.
Колега при мен се получава същото ,и аз смених маслото (сложих уж най хубаво )ама съжалявам не се оправи ,това за смяна на маслото сами го казвали някой майстори че не се сменя ама...нали сме в България ,как да повярваш на някой...
Пък за съединителя моя отделя в средата на хода ,което било ниско ,ама при мен ми казаха че трудно се регулира ,или не искаха ,трябва да го вдигна ,че не добре така, дано се оправи .Извинявам се ако нещо съм сбъркал.Очаквам да решим проблема заедно... Ще пиша ако нещо стане.
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Здравейте колеги. Искам да подновя една стара от мен тема за трансмисията на автомобила и маслото което смазва част от съставните и части. След като дълго време проучвах от различни майстори дали трябва да се смяна маслото на скоростната кутия получавах мн различни отговори. Един казва то е предвидено за целият живот на скоростната кутия друг казва според мен трябва да се сменя но не виждам много смисъл и така .... Преди няколко дена започна да ми вие колата от пред (пуснах тена за това) оказа се преден десен лагер. Така отивам аз при едни пичове в съседен от моя град, и им казвам какво и има на колата. Едното момче беше в канала и бараше на един голф 2 скоростната кутия. Казах му аз колата как ми вие и реших да видя какво ще каже и тои за маслото на скоростната кутия.Казах му за предните маистори където са ми казали за маслото че не трябва да се сменя и тои леко се изсмя, протегна се и ми даде една кофичка. Каза ми" приятел ето това е маслото на тоз голф което твоя маистор е казал че не трябва да се сменя". Според мен вцетът на маслото трябва да е златисто, а това което тои беше източил от голфа беше ръждиво кафяво и като го пробвам на триене през пръстите си нямаше почти никакво смазване. И караиният резултат от тази не смяна на е виене на лагерите на скотостната кутия ( това вика е като за начало). Това аз се реших и му казах. Виж и моето масло и ако е за смяна хи4 не му мисли СМЕНЯЙ!!!. Така и е направил . Сега скоростите се включват мн по лесно и плавно от преди. Няма го онова прехъркване при включване на задна скорост което се чува от време на време.
Извод: Колеги ако имате съмнения за трансмисията, закараите колата си на маистор да види в какво състояние е нивото на маслото и съответно неговото състояние. Пасата ми събра малко по малко от 2 литра масло. Цената на литър масло е близо 18 лв. Така че един път няма да излезете на кръчна и ще облекчите работата на така верният си приятел.Лека вечер на всички и благодаря за отделеното внимание от вас.
Извод: Колеги ако имате съмнения за трансмисията, закараите колата си на маистор да види в какво състояние е нивото на маслото и съответно неговото състояние. Пасата ми събра малко по малко от 2 литра масло. Цената на литър масло е близо 18 лв. Така че един път няма да излезете на кръчна и ще облекчите работата на така верният си приятел.Лека вечер на всички и благодаря за отделеното внимание от вас.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Преди 2седмици правих трнсплантация на скоростна кутия на моя Пасат и съответно реших да сложа на новата(не чисто нова ама нали така е прието да се казва
)и ново масло!!!Взех оригинално на VW от Юнитрейд,2 литра-37лв.(по 18 и нещо се пада литъра)кутията събра общо с добавката към 1,7л..Добавката я сложих точно заради този проблем с 1-ва вече съм минал към 300км. след смяната и е много по добре,макар че ми казаха че целия ефект от добавката ще си проличи след 500-600км.
На един приятел с Б4 колата му правеше същия номер- трудно влиза 1-ва понякога даже влизаше 3-та вместо 1-ва.Майстора който му я оправи просто вдигна маншона на скоростния лост и разви някакъв болт който стабилизира лоста,измести лоста леко в ляво и пак затегна болта и от тогава не е имал приблеми със скорости......
Така че не се хвърляйте веднага да сненявате синхронизатори или съединители решението може да е много просто-един болт или една добавка

На един приятел с Б4 колата му правеше същия номер- трудно влиза 1-ва понякога даже влизаше 3-та вместо 1-ва.Майстора който му я оправи просто вдигна маншона на скоростния лост и разви някакъв болт който стабилизира лоста,измести лоста леко в ляво и пак затегна болта и от тогава не е имал приблеми със скорости......
Така че не се хвърляйте веднага да сненявате синхронизатори или съединители решението може да е много просто-един болт или една добавка

Re: Питанка относно скоростите и съединител на Б4
Хубаво каза за лесното решение, ама ако можеш да дадеш малко повече светлина кой болт къде и тн.
Аз съм с Б4 1,6 101кс и съм със същия проблем със скоростите, до преди 5 мин се чудех да сменям масло ама тоя болт ме заинтригува.
Аз съм с Б4 1,6 101кс и съм със същия проблем със скоростите, до преди 5 мин се чудех да сменям масло ама тоя болт ме заинтригува.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Питанка относно скоростите и съединител на Б4
Намира се под маншона на лоста,хоризонтално разположен!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта