добро утро колеги.Съжалявам,че не мога да се науча да работя с търсачката,та ако има такава тема сам ще си изтрия тази.
Имам едно питане.Напоследък като се заслушам в работата на двигателя нещо така зловещо рънчи вътре.Не е лагер на алтернатора,не е и от компресора на климатика.Остава варианта да е оптяжната ролка на ангренажния ремък.Искам сам да си го сменя.Не искам да ходя по майстори и да ме къпят в хладка вода.Мисълта ми е следната:Ако махна стария ремък и на негово място поставя новия,без да съм напасвал по белези ще стане ли номера.Сиреч махам стария и веднага на негово място слагам новия така както е бил стария.Съответно сменям и ролката.Чудя се дали ще стане тази гимнастика,защото се опасявам дали ще го докарам на белег навсякъде.
ангренаж на 2Е
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: ангренаж на 2Е
А какво ти пречи да прекараш на белези?
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
нищо не ми пречи.Просто се съмнявам,че ще докарам на всички белези
На аутодата ги гледах.Три са.На коляновия вал,на разпределителния и още един има дето не мога да го разбера къде е.Цялата работа е,че сефте ще си сменям сам ремъка и ме е шубе дали ще докарам всичко на белези

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
Щом те е шубе - сервизите ще ти се зарадват. Тях не ги е шубе, могат да ти осерат колата без да ги е страх изобщо.
Не виждам кое те притеснява толкоз? Махаш свещите и хващаш една здрава тресчотка с нужния камък. Въртиш някоя от ролките, докато всички застанат на белези, оглеждаш поне два пъти, за да си сигурен, че всички белези са по местата си. За по-сигурно можеш след това да си навиеш свещите, за да утежниш задачата на кол-разпр вал, ако случайно сам реши да се премести и да избяга от белег и си сменяш ремъка с ролката
Не виждам кое те притеснява толкоз? Махаш свещите и хващаш една здрава тресчотка с нужния камък. Въртиш някоя от ролките, докато всички застанат на белези, оглеждаш поне два пъти, за да си сигурен, че всички белези са по местата си. За по-сигурно можеш след това да си навиеш свещите, за да утежниш задачата на кол-разпр вал, ако случайно сам реши да се премести и да избяга от белег и си сменяш ремъка с ролката

- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
Ясно.Разбрах.За по-сигурно преди да махна старя ремък,с маркер ще нацапам положението на валовете.
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: ангренаж на 2Е
stefan4o написа:Щом те е шубе - сервизите ще ти се зарадват. Тях не ги е шубе, могат да ти осерат колата без да ги е страх изобщо.
Не виждам кое те притеснява толкоз? Махаш свещите и хващаш една здрава тресчотка с нужния камък. Въртиш някоя от ролките, докато всички застанат на белези, оглеждаш поне два пъти, за да си сигурен, че всички белези са по местата си. За по-сигурно можеш след това да си навиеш свещите, за да утежниш задачата на кол-разпр вал, ако случайно сам реши да се премести и да избяга от белег и си сменяш ремъка с ролката
Ако не е на белег има вероятност да застане на гърбица на разпр.вал и още с махането на ремъка да превърти и след това ще стане мазало, този мотор е най-елементарен за докарване на белези ,по -добре така си го направи
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: ангренаж на 2Е
DimitarBT написа:..Три са..
Четири са:на колянов вал, на колело на разпр. вал, на колело на спомагателен вал(този за делкото) и на маховика(под тапата на камбана съединител)
Не си и помисляй да разкачаш без белези. Може да са си твои, абстрактни белези, но без тях....

После: ремъка не се претяга, защото на загрял мотор се самоопъва и почва да вие.
Последно, на събрано всичко превърташ на ръка, с инструмент, шайбата на коляновия вал.
Да видиш върви ли мазно матракуцията, недей да въртиш с лулата колело на разпред. вал.
Нищо, че там е по-сгодно

P.S. Колелото на кол. вал се сваля от четирите торксови болта. Свалиш ли го от големия болт, тоя за храповика...пускай обява за на части.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
благодаря ви колеги.Наистина не е кой-знае каква машинация,но като при всичко и тук си има тънкости,които можеш да разбереш само от практика.Белезите са четири да.Но не се ли гледат само тези на кол. вал,разпределителния вал и спомагателния?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
Здравей колега.
Няма нищо страшно в смяната на ангренажа.Аз тази процедура я направих на моя Пасат за пръв път също като теб преди един месец.
Не ти препоръчвам да сменяш ремъка без да е на белези,защото може да стане сакътлък.
Нагласянето на белези не е чак толкова трудно колкото изглежда.
За да го смениш,първо трябва да се свалят капаците на самия ангренажен ремък.Горния е на щипки и няма да имаш грижи.Долния обаче се държи на 4 болта,2 от които са зад ремъчната шайба която е на коляновия вал.Тя от своя страна е хваната с 4 болтчета за шайбата на ангренажния ремък.Тези 4 болтчета така яко се самозатягат от вибрацийте,че се отвиват с качествен имбус 6мм и дълго рамо(аз ползвах за рамо ключа за сваляне на гумите
).Като се пребориш с тея 4 гадни болта сваляш самата шайба,и имаш достъп до 2-та болта на долния капак които са за имбус 5мм.
Сега е момента да свалиш свещите, да се завреш до кожуха на маховика и там в горната му част има една гумена запушалка.Махаш я и ще видиш зъбците на маховика.С помощта на ключ (ако има помощник да върти още по добре)въртите бавно коляновия вал,докато в средата на отвора на кожуха застане белега на маховика.Проверяваш дали белега на разпределителния вал е на място,ако не е въртите още на 1 оборот,докато белезите на разпределителния и коляновия съвпаднат.Белега на междинния вал,който задвижва делкото,също трябва да сочи към белег,който е на оная ремъчна шайба дето е с трудните 4 болта.Може да я сложиш за временно за да провериш белезите.Махаш капачката на делкото и гледаш дали палеца на делкото сочи към белега си.Сваляш долния капак на ангренажния ремък,отхлабваш ролката за обтягане,сваляш ремъка,поставяш новия,слагаш ролката,обтягаш така,че да може да се завърти ремъка на 90 градуса но не повече за да не е хлабав и не по-малко за да не е пренатегнат.Въртите на ръка на два оборота и ако белезите са на место,значи всичко е О.К.Ако се е получило изместване,почваш отново.Ето една полезна тема на колега от форума.Въпреки че не е на 2Е мотор нещата са сходни.http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=42289&start=0&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6
Няма нищо страшно в смяната на ангренажа.Аз тази процедура я направих на моя Пасат за пръв път също като теб преди един месец.
Не ти препоръчвам да сменяш ремъка без да е на белези,защото може да стане сакътлък.
Нагласянето на белези не е чак толкова трудно колкото изглежда.
За да го смениш,първо трябва да се свалят капаците на самия ангренажен ремък.Горния е на щипки и няма да имаш грижи.Долния обаче се държи на 4 болта,2 от които са зад ремъчната шайба която е на коляновия вал.Тя от своя страна е хваната с 4 болтчета за шайбата на ангренажния ремък.Тези 4 болтчета така яко се самозатягат от вибрацийте,че се отвиват с качествен имбус 6мм и дълго рамо(аз ползвах за рамо ключа за сваляне на гумите

Сега е момента да свалиш свещите, да се завреш до кожуха на маховика и там в горната му част има една гумена запушалка.Махаш я и ще видиш зъбците на маховика.С помощта на ключ (ако има помощник да върти още по добре)въртите бавно коляновия вал,докато в средата на отвора на кожуха застане белега на маховика.Проверяваш дали белега на разпределителния вал е на място,ако не е въртите още на 1 оборот,докато белезите на разпределителния и коляновия съвпаднат.Белега на междинния вал,който задвижва делкото,също трябва да сочи към белег,който е на оная ремъчна шайба дето е с трудните 4 болта.Може да я сложиш за временно за да провериш белезите.Махаш капачката на делкото и гледаш дали палеца на делкото сочи към белега си.Сваляш долния капак на ангренажния ремък,отхлабваш ролката за обтягане,сваляш ремъка,поставяш новия,слагаш ролката,обтягаш така,че да може да се завърти ремъка на 90 градуса но не повече за да не е хлабав и не по-малко за да не е пренатегнат.Въртите на ръка на два оборота и ако белезите са на место,значи всичко е О.К.Ако се е получило изместване,почваш отново.Ето една полезна тема на колега от форума.Въпреки че не е на 2Е мотор нещата са сходни.http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=42289&start=0&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
благодаря на всички.веднага щом приключа с операцията ще пиша.



- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: ангренаж на 2Е
Всичко стана така както казахте колеги.Наистина шайбата на коляновия вал малко попръдвах докато я сваля
ама се предаде накрая.От там нататък трябва само да се внимава за белезите.Аз даже си и принтирах схемата с белезите да си ги гледам от време на време
ремък и ролка 62 български гроша от ауто+
Предстои ми смяна на предни дискове,вътрешни и външни накрайници на рейката,маншони,някой друг шарнир можеби,някоя друга биалетка,някоя друга втулка,пистов ремък,има един малък назъбен ремък май върти хидравличната помпа и водната....ииии друго за сега не се сещам.Благодаря на всички


Предстои ми смяна на предни дискове,вътрешни и външни накрайници на рейката,маншони,някой друг шарнир можеби,някоя друга биалетка,някоя друга втулка,пистов ремък,има един малък назъбен ремък май върти хидравличната помпа и водната....ииии друго за сега не се сещам.Благодаря на всички

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта