Б5.5 1.8Т тест на водна помпа
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Б5.5 1.8Т тест на водна помпа
Колеги чувал съм че от тънкия маркуч на разшерителното казанче трябва да циркулира антифриза но на мен преди да отвори термостата от там не излиза антифриз ,но след като отвори си тече и при подаване на газ струята става силна.Така ли трябва да е или и преди да отвори термостата трябва да тече от тънкия маркуч?Колата е пасат Б5.5 1.8Т
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Тест на водна помпа
hristopenov78 написа:Колеги чувал съм че от тънкия маркуч на разшерителното казанче трябва да циркулира антифриза но на мен преди да отвори термостата от там не излиза антифриз ,но след като отвори си тече и при подаване на газ струята става силна.Така ли трябва да е или и преди да отвори термостата трябва да тече от тънкия маркуч?Колата е пасат Б5.5 1.8Т
По принцип трябва да тече постоянно, така казват. При мен хавата е същата - като отвори термостатът и чак тогава теква. И аз не зная защо е така и не намирам някаква логика, освен нещо сбъркано по охладителните пътища (разбирай маркучи, снадки), понеже съм със сменяван мотор... Ако колата ти няма проблем със загряване/охлаждане не я пипай.
Re: Тест на водна помпа
Не знам дали постоянно трябва да тече вода от тънкия маркуч, ама водната помпа кога е строшила перката там не тече нищо, вервайте ми
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Тест на водна помпа
При смяна на ангренаж.
Re: Тест на водна помпа
Вариант при който перката превърта в оста според мен не е възможен! Оста е доста нарязана в областа си дето е под перката/поне при мен беше доста нарязана, само че пластмасовата перка беше се трансформирала в около 7-8 по-малки перки/.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Тест на водна помпа
Като загрее колата,и давате повечко газ към 2500-3000 оборота и водната ви помпа е оригиналната (с пласмасовата турбинка)...еее тогава прегрява.
Моята успях да я изгася преди да стигне 130 градуса!
Стана за секунди,изпищя таблото докато се зачудя каква пък беше таз лампа на таблото (за първи път я виждам)... и изгасих след 3-4 сек. след изпищяването (както си карах на 3-та с газ по Шипка)
Та имах късмет (температура на околната среда +3 градуса),инак щях да ям дървото!
Моята успях да я изгася преди да стигне 130 градуса!
Стана за секунди,изпищя таблото докато се зачудя каква пък беше таз лампа на таблото (за първи път я виждам)... и изгасих след 3-4 сек. след изпищяването (както си карах на 3-та с газ по Шипка)
Та имах късмет (температура на околната среда +3 градуса),инак щях да ям дървото!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Тест на водна помпа
Принципно не може да се обобщава,защото има различни двигатели.Не съм запознат с конкретния модел,но съм виждал с 2 и с 3 маркуча към разширитела.Всичко зависи къде са вързани...
На моя АБС мотор тънкия маркуч е един и е вързан на тройника/за разлика от директно монтираните на горния радиаторен маркуч като при RP/.На тройника обаче е вързан и още един маркуч/освен този на радиатора/,който без да съм сигурен в това сякаш води към термостата.Ако това е един вид байпас,сиреч е вързан преди термостата е напълно логично да циркулира вода.Понеже отвора в тройника е малък,то и циркулацията на обороти не е значителна,тече като ракия.
Колкото до водната помпа,ако е със пластмасова турбина задължително във времето превърта в оста си.Металните пък им яде антифриза и статичното електричество витлата,но изкарват значително повече от пластмасовите.
Та ако колегата няма допълнителен маркуч о тмалкия кръг към разширитела е възможно да циркулира вода през тънкия маркуч слуд каато отвори термостата,според мен.
На моя АБС мотор тънкия маркуч е един и е вързан на тройника/за разлика от директно монтираните на горния радиаторен маркуч като при RP/.На тройника обаче е вързан и още един маркуч/освен този на радиатора/,който без да съм сигурен в това сякаш води към термостата.Ако това е един вид байпас,сиреч е вързан преди термостата е напълно логично да циркулира вода.Понеже отвора в тройника е малък,то и циркулацията на обороти не е значителна,тече като ракия.
Колкото до водната помпа,ако е със пластмасова турбина задължително във времето превърта в оста си.Металните пък им яде антифриза и статичното електричество витлата,но изкарват значително повече от пластмасовите.
Та ако колегата няма допълнителен маркуч о тмалкия кръг към разширитела е възможно да циркулира вода през тънкия маркуч слуд каато отвори термостата,според мен.
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тест на водна помпа
Някой друг ако не го мързи да си погледне своята кола и да сподели дали тече от тънкия маркуч като запали на студено колата!Само бензинови Б5.5.Събирам мнения
- Passat_B3_89
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 20:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montana
Re: Тест на водна помпа
Трябва да тече вода от малкия маркуч на казанчето дори при студен и топъл двигател ако водната помпа е изправна.
Ако имаш проблем с водната помпа и не прави нужното налягане в маркучите и блока на студен мотор няма да тече но след като загрее колата ще тече тъй като водата започва драстично да се разширява и топлата вода избутва по студената както са на пример домашните парна с котел без помпа те загряват радиатора по този начин като се затоплят и топлата вода започне да избутва студената за да си търси място от къде да излезе.
Така че колега ако не ти тръгне водата още с паленето на студен двигател сменяй помпата преди да си писал че си лепнал до края в червения сектор на топломера
Ако имаш проблем с водната помпа и не прави нужното налягане в маркучите и блока на студен мотор няма да тече но след като загрее колата ще тече тъй като водата започва драстично да се разширява и топлата вода избутва по студената както са на пример домашните парна с котел без помпа те загряват радиатора по този начин като се затоплят и топлата вода започне да избутва студената за да си търси място от къде да излезе.
Така че колега ако не ти тръгне водата още с паленето на студен двигател сменяй помпата преди да си писал че си лепнал до края в червения сектор на топломера
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тест на водна помпа
Намирам това обяснение за малко несериозно.Passat_B3_89 написа:Трябва да тече вода от малкия маркуч на казанчето дори при студен и топъл двигател ако водната помпа е изправна.
Ако имаш проблем с водната помпа и не прави нужното налягане в маркучите и блока на студен мотор няма да тече но след като загрее колата ще тече тъй като водата започва драстично да се разширява и топлата вода избутва по студената както са на пример домашните парна с котел без помпа те загряват радиатора по този начин като се затоплят и топлата вода започне да избутва студената за да си търси място от къде да излезе.
Така че колега ако не ти тръгне водата още с паленето на студен двигател сменяй помпата преди да си писал че си лепнал до края в червения сектор на топломера
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тест на водна помпа
Помпата е сменена преди 2000км с оригинална от VW,колата я карах от тогава и проблеми с прегряване нямам - държи си 90 градуса.
Може да има разлика в охладителните системи т.е от къде е вързан тънкия маркуч и затова на едни да текат само ако отвори термостата
Моята кола е 1.8Т AWT двигател
Може да има разлика в охладителните системи т.е от къде е вързан тънкия маркуч и затова на едни да текат само ако отвори термостата
Моята кола е 1.8Т AWT двигател
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Re: Тест на водна помпа
Дамм днес проверих на моята кола. 1.8 моно 90 к/с. Когато работи на място, без да давам газ, само лееекичко тече по скоро плюе през тънкия маркуч. Когато дам газ, се засилва но според мен е слабо . Нямах друг голф с моя двигател да сравня дали е нормално това. Иначе карам с червен антифриз концентрат сменен миналата зима.
Започвам да се замислям за смяна на водна помпа докато не е станало късно!
Започвам да се замислям за смяна на водна помпа докато не е станало късно!
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Тест на водна помпа
Пробвай с една тел дали ще влезе до широкия маркуч . При мен беше спряло да тече , когато се опитах да го отпуша излезе една тапа с 2 мм дупчица на нея която се беше запушила от боклуци , ръжда и т.н. Не знам дали е оригинално така или съм купил колата "нагодена" , но откакто съм махнал тапата там тече като лейка , и се образува водовъртеж в разширителното казанче .
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Тест на водна помпа
В предния си пост съм написал,че на АБС не тръгва от дебелия маркуч а от тройника тънкия маркуч.На самия тройник дупката е толкова малка,че едва ли ще тръгне като лейка антифриза.При мен също слабо тече,но проблем с водната помпа не съм имал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: anton123, Google [Bot] и 50 госта