Б5.5 1.8Т тест на водна помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Б5.5 1.8Т тест на водна помпа

Мнениеот hristopenov78 » Чет 23 авг 2012 9:36


Колеги чувал съм че от тънкия маркуч на разшерителното казанче трябва да циркулира антифриза но на мен преди да отвори термостата от там не излиза антифриз ,но след като отвори си тече и при подаване на газ струята става силна.Така ли трябва да е или и преди да отвори термостата трябва да тече от тънкия маркуч?Колата е пасат Б5.5 1.8Т




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот stefan4o » Пет 24 авг 2012 8:19


hristopenov78 написа:Колеги чувал съм че от тънкия маркуч на разшерителното казанче трябва да циркулира антифриза но на мен преди да отвори термостата от там не излиза антифриз ,но след като отвори си тече и при подаване на газ струята става силна.Така ли трябва да е или и преди да отвори термостата трябва да тече от тънкия маркуч?Колата е пасат Б5.5 1.8Т

По принцип трябва да тече постоянно, така казват. При мен хавата е същата - като отвори термостатът и чак тогава теква. И аз не зная защо е така и не намирам някаква логика, освен нещо сбъркано по охладителните пътища (разбирай маркучи, снадки), понеже съм със сменяван мотор... Ако колата ти няма проблем със загряване/охлаждане не я пипай.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот joromnt » Пет 24 авг 2012 11:50


Не знам дали постоянно трябва да тече вода от тънкия маркуч, ама водната помпа кога е строшила перката там не тече нищо, вервайте ми :?


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот nikson85 » Пет 24 авг 2012 11:58


кога се сменя водната помпа?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот dancing_niki » Пет 24 авг 2012 12:13


При смяна на ангренаж.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот joromnt » Пет 24 авг 2012 13:42


Вариант при който перката превърта в оста според мен не е възможен! Оста е доста нарязана в областа си дето е под перката/поне при мен беше доста нарязана, само че пластмасовата перка беше се трансформирала в около 7-8 по-малки перки/.


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот deversant » Пет 24 авг 2012 19:08


Като загрее колата,и давате повечко газ към 2500-3000 оборота и водната ви помпа е оригиналната (с пласмасовата турбинка)...еее тогава прегрява.
Моята успях да я изгася преди да стигне 130 градуса! :Mr Green Fun
Стана за секунди,изпищя таблото докато се зачудя каква пък беше таз лампа на таблото (за първи път я виждам)... и изгасих след 3-4 сек. след изпищяването (както си карах на 3-та с газ по Шипка)
Та имах късмет (температура на околната среда +3 градуса),инак щях да ям дървото!
mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот Iezekil » Пет 24 авг 2012 20:12


Принципно не може да се обобщава,защото има различни двигатели.Не съм запознат с конкретния модел,но съм виждал с 2 и с 3 маркуча към разширитела.Всичко зависи къде са вързани...
На моя АБС мотор тънкия маркуч е един и е вързан на тройника/за разлика от директно монтираните на горния радиаторен маркуч като при RP/.На тройника обаче е вързан и още един маркуч/освен този на радиатора/,който без да съм сигурен в това сякаш води към термостата.Ако това е един вид байпас,сиреч е вързан преди термостата е напълно логично да циркулира вода.Понеже отвора в тройника е малък,то и циркулацията на обороти не е значителна,тече като ракия.
Колкото до водната помпа,ако е със пластмасова турбина задължително във времето превърта в оста си.Металните пък им яде антифриза и статичното електричество витлата,но изкарват значително повече от пластмасовите.
Та ако колегата няма допълнителен маркуч о тмалкия кръг към разширитела е възможно да циркулира вода през тънкия маркуч слуд каато отвори термостата,според мен.


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот hristopenov78 » Нед 26 авг 2012 21:28


Някой друг ако не го мързи да си погледне своята кола и да сподели дали тече от тънкия маркуч като запали на студено колата!Само бензинови Б5.5.Събирам мнения :applause:


Потребителски аватар
Passat_B3_89
Мнения: 19
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 20:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот Passat_B3_89 » Пон 27 авг 2012 5:46


Трябва да тече вода от малкия маркуч на казанчето дори при студен и топъл двигател ако водната помпа е изправна.
Ако имаш проблем с водната помпа и не прави нужното налягане в маркучите и блока на студен мотор няма да тече но след като загрее колата ще тече тъй като водата започва драстично да се разширява и топлата вода избутва по студената както са на пример домашните парна с котел без помпа те загряват радиатора по този начин като се затоплят и топлата вода започне да избутва студената за да си търси място от къде да излезе.
Така че колега ако не ти тръгне водата още с паленето на студен двигател сменяй помпата преди да си писал че си лепнал до края в червения сектор на топломера :)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот myrshavija » Пон 27 авг 2012 6:02


Passat_B3_89 написа:Трябва да тече вода от малкия маркуч на казанчето дори при студен и топъл двигател ако водната помпа е изправна.
Ако имаш проблем с водната помпа и не прави нужното налягане в маркучите и блока на студен мотор няма да тече но след като загрее колата ще тече тъй като водата започва драстично да се разширява и топлата вода избутва по студената както са на пример домашните парна с котел без помпа те загряват радиатора по този начин като се затоплят и топлата вода започне да избутва студената за да си търси място от къде да излезе.
Така че колега ако не ти тръгне водата още с паленето на студен двигател сменяй помпата преди да си писал че си лепнал до края в червения сектор на топломера :)
Намирам това обяснение за малко несериозно. :mrgreen:


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот hristopenov78 » Пон 27 авг 2012 8:28


Помпата е сменена преди 2000км с оригинална от VW,колата я карах от тогава и проблеми с прегряване нямам - държи си 90 градуса.
Може да има разлика в охладителните системи т.е от къде е вързан тънкия маркуч и затова на едни да текат само ако отвори термостата
Моята кола е 1.8Т AWT двигател


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот evgbg » Чет 13 сеп 2012 19:56


Дамм днес проверих на моята кола. 1.8 моно 90 к/с. Когато работи на място, без да давам газ, само лееекичко тече по скоро плюе през тънкия маркуч. Когато дам газ, се засилва но според мен е слабо . Нямах друг голф с моя двигател да сравня дали е нормално това. Иначе карам с червен антифриз концентрат сменен миналата зима.
Започвам да се замислям за смяна на водна помпа докато не е станало късно!


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот red rider » Чет 13 сеп 2012 20:20


Пробвай с една тел дали ще влезе до широкия маркуч . При мен беше спряло да тече , когато се опитах да го отпуша излезе една тапа с 2 мм дупчица на нея която се беше запушила от боклуци , ръжда и т.н. Не знам дали е оригинално така или съм купил колата "нагодена" , но откакто съм махнал тапата там тече като лейка , и се образува водовъртеж в разширителното казанче .


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Тест на водна помпа

Мнениеот Iezekil » Чет 13 сеп 2012 21:27


В предния си пост съм написал,че на АБС не тръгва от дебелия маркуч а от тройника тънкия маркуч.На самия тройник дупката е толкова малка,че едва ли ще тръгне като лейка антифриза.При мен също слабо тече,но проблем с водната помпа не съм имал.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anton123, Google [Bot] и 50 госта