Колеги имам пасат 2002 г. бензин 2000 кубика 115 к.с.
Отскоро почна да ми прави следният проблем - в движение както показва 90 градуса изведнъж стрелката рязко пада на 0 и там остава.Като изгася след това тръгна оправя се но след това пак същия номер.
Ясно че се е прецакало нещо уредчета на таблото.
Въпроса ми е подлежили на ремонт и как става ?
проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
Имах подобен проблем. Както си карам спокойно, стрелката на температурата изведнъж пада, след известно време сама застава пак на 90 градуса, после пак пада и т.н.
Оправя се с нов температурен датчик. Не са различни за таблото и за ECU-то, а просто имаш един датчик с две отделни вериги в него. Може да се развали само едната, само другата или и двете. Датчикът се държи на място от една пластмасова скобичка, която се вади много лесно (аз я издърпак с ръка, ако е запекла може да си помогнеш с отвертка). След като извадиш скобичката, датчикът се дърпа нагоре и излиза (няма резба, просто дърпаш). Това е, става много лесно
Съветвам те да си купиш оригинален датчик, защото разликата в цената с китайските варианти не е много голяма. Също така си вземи нов О-пръстен и нова пластмасова скобичка, в случай, че старата се счупи при ваденето (и двете струват стотинки).
EDIT: Забравих да ти кажа, че задължително моторът трябва да е напълно изстинал и колата да е паркирана на горе-долу равен терен, когато сменяш датчика. Ако го смениш на напълно студен мотор не би трябвало да ти изтече никакъв антифриз като извадиш стария датчик.
Оправя се с нов температурен датчик. Не са различни за таблото и за ECU-то, а просто имаш един датчик с две отделни вериги в него. Може да се развали само едната, само другата или и двете. Датчикът се държи на място от една пластмасова скобичка, която се вади много лесно (аз я издърпак с ръка, ако е запекла може да си помогнеш с отвертка). След като извадиш скобичката, датчикът се дърпа нагоре и излиза (няма резба, просто дърпаш). Това е, става много лесно
Съветвам те да си купиш оригинален датчик, защото разликата в цената с китайските варианти не е много голяма. Също така си вземи нов О-пръстен и нова пластмасова скобичка, в случай, че старата се счупи при ваденето (и двете струват стотинки).
EDIT: Забравих да ти кажа, че задължително моторът трябва да е напълно изстинал и колата да е паркирана на горе-долу равен терен, когато сменяш датчика. Ако го смениш на напълно студен мотор не би трябвало да ти изтече никакъв антифриз като извадиш стария датчик.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
Скоро и аз сменях датчика - от 1 година ми записваше само грешка, после започнах да виждам реално, че стрелакта пада. Купих температурния датчик на BERU към 50лв. от КОСЕР и готово !!!!!!! Гаранция, че е от него Купувай смело!
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kazanlak
Re: проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
Разликата между оригинала и не оригинала е в пъти.Аз карах с френски за 13лв,след което взех за 5лв от морга оригинален,но не забелязвам разлика в работата на колата.Датчика представлява два терморезистора затворени в един корпус .Състоянието е-работи-не работи,искам да кажа че няма износване.Проверява се с мултицет.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Вто 02 фев 2010 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.TARNOVO
Re: проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
Благодаря колеги , дано проблема е в този датчик , че лесно се сменя , че ако се е прекарал уреда на таблото - лошо
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: проблем с уреда за отчитане на температурата Б5.5 2002
По всяка вероятност проблемът ти е в датчика. Ако имаш vagcom може да сравниш показанията на температурата от ECU-то и от таблото. Най-вероятно ще има разлика в моментите, когато стрелката не показва вярно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rady66 и 51 госта