Въпрос за тампони на носачи на пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Въпрос за тампони на носачи на пасат Б3

Мнениеот Stenly » Пон 20 ное 2006 22:14


Следното ми питане е кое е по добре,понеже са ми отишли тампоните на носачите: Да си купя нови носачи направо с тампони или да си сменя тези на мойте носачи? Бих се наел да си ги сменя но времето ми е единствения проблем.Искам мнения за което ще съм благодарен.Ясно е,че нови носачи излизат повече пари но все пак... ;)
А и някакви ориентировъчни цени на тези тампони ако някой се сети




Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 20 ное 2006 22:37


Ами задните тампони са около 10-тина кинта парчето в Ауто+, ако не ме лъже паметта. Предните не знам колко струват, те обикновено не са духнали, здрави са.

За да смениш тампоните отвиваш трите болта на шарнира, болтовете на двата тампона (преден и заден) и гайката на биелетката. Сваляш носача и от там вече к'вото решиш, ако можеш да избиеш и набиеш новите тампони читаво (едва ли тая работа ще ти отнеме повече от 30-60 минути на носач, ако имаш добри условия за това по-малко), 'що пък да се 'вкарваш' да сменяш носачите, час два едва ли са толкова критични, но пък ти си знаеш. То основния разход на време е при свалянето и 'качването' на носача, поне при мен беше така.

Успех.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 20 ное 2006 22:43


То мисля да ги махам носачите и после да избивам старите тампони но все пак искам да видя колегите как са продцедирали :) Не отказвам съвети :)


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 20 ное 2006 23:08


Stenly написа:То мисля да ги махам носачите и после да избивам старите тампони но все пак искам да видя колегите как са продцедирали :) Не отказвам съвети :)


Ами аз 'технология' за избиване на тампоните на 'не свалени' носачи не знам. Не мога да разбера какво имаш предвид.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 20 ное 2006 23:33


Сваля се носача иначе няма как се сложат новите тампони,а и самата смяна не е много трудоемка,трудното е свалянето и поставянето особено ако се прави в "домашни" условия!


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Вто 21 ное 2006 8:49


Преди месец правих тая процедура на B3 - смяна на задните тампони на носачите.
На канал, в домашни условия, но са необходими здравички ключове и подходящи удължители за рамо (в моя случай бяха тръби).
Най-обикновена хамалогия - не се изисква никакъв специален талант, с изключение на набиването на новите тампони в носачите, което си е малко по-пипкава и фина работа.

Три неща мога да кажа по въпроса:
1. Не виждам смисъл да се сменя целия носач, освен ако например тампона струва 10лв, а носач с тампон - 12лв.
2. Според мен е по-добре, шарнира да не се демонтира от носача както е написал Emo, а да се свали заедно с носача.
3. Също така, бих препоръчал, преди да почнеш процедурата, да провериш някак си, дали и шарнирите не са се разхлопали и направо да си ги смениш и тях - така и така носача ще се сваля.

За да е по-лесно да сложиш обратно носача, межеш да напънеш с щанга планката където се закрепва задния тампон. Да се поотвори съвсем съвсем малко, че иначе носача много трудно влиза обратно на мястото си


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Вто 21 ное 2006 9:59


Dimiter написа:2. Според мен е по-добре, шарнира да не се демонтира от носача както е написал Emo, а да се свали заедно с носача.
3. Също така, бих препоръчал, преди да почнеш процедурата, да провериш някак си, дали и шарнирите не са се разхлопали и направо да си ги смениш и тях - така и така носача ще се сваля.


Ако шарнира е раздрънкан (за смяна), да, ама инак да сваляш спирачния апарат, за да си осигуриш достъп да освободиш шарнира, после да го избиваш с опасност да му скапеш маншона, пред това да развиеш три тринайски отдолу. Но както се казва всеки си има подход.

Успех.


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Вто 21 ное 2006 11:08


При B3 (случая е точно такъв) няма нужда да се сваля спирачния апарат. Един винт 17, после с една плоска отвертка и лек чук внимателно се разцепва * ("*" - не знам се точно се казва) и шарнира пада заедно с носача.
Да, съществува опасност да скапеш маншона при свалянето, но ако не се свали, съществува опасност да не забележиш, че вече е скапан - и маншона и самия шарнир.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 58 госта