Проблема е че скърца зад централната конзола(климатроника и радиото) при свяко потегляне или спиране, демек когато двигателя се мести съответно напред и назад от натоварването. Скърцането е доста силно все едно нещо се разтяга. Интересното е че когато вали се засилва а при сухо време намалява. От време на време се чува и един звънтящ звук като натегнато жило. Ако имате предположения за проблема казваите смело.
1.Засега е установено че не е от ходовата част-всичко е сменено и проверено по 2-пъти.
2.Тампоните на двигателя също за здрави. Съединителя също е ок. Меката връзка и тя е ок.
3.Не са проверени тампоните на скоростите, с майстора имаме съмнения дали ако е заминал тампон на скоростите не се мърдат прекалено и скърцането да идва от жилата на лоста. Това правдоподбна версия ли е ?
Има ли и нещо друго което е захванато на щита м/у мотора и купето което да скърца когато мотора се "набира" на тампоните?
П.С. Вече не знаем какво да гледаме и ситуацията си е в джаза, края на седмицата пак съм в бокса заради това скърцане та ще съм благодарен ако някои има някакви насоки.
Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
Аз си мисля че скоростите са с лост , виж при рязко тръгване/спиране лоста бяга ли на някаде , защото ако лоста бяга тогава е за смяна тампона !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
На старата ми кола (не е ФВ) се разскърцаха маркучите за парното,където влизат в купето.Не е лошо и да видиш тръбите за фреона,въпреки че са с хубав маншон при купето.
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
garsona написа:Аз си мисля че скоростите са с лост , виж при рязко тръгване/спиране лоста бяга ли на някаде , защото ако лоста бяга тогава е за смяна тампона !
Честно казано нз дали са с жило или с лост.
Направих теста рязко тръгване, спиране, седи лоста и не помръдва грам.
На старата ми кола (не е ФВ) се разскърцаха маркучите за парното,където влизат в купето.Не е лошо и да видиш тръбите за фреона,въпреки че са с хубав маншон при купето.
Помислих го, ма и горе преди филтъра има маншон и долу после, но като почна да разколачван може и до там да стигна




- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
Виж някуде да не се допират гърнетата щото на моя пасат е същото. При всяко превключване се издава тоя звък. Аз го намерих от какво е - топло изолиращите ламарини между генерацията и купето.. НЕ знам дали е такак при твоя пасат но при B3 е доста често срещано явление 

Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
garsona написа:Аз си мисля че скоростите са с лост , виж при рязко тръгване/спиране лоста бяга ли на някаде , защото ако лоста бяга тогава е за смяна тампона !
При мен на 2-ра предавка и по-здраво натискане на газта и лоста играе доста осезаемо напред-назад. Това значи ли, че тампона може да е заминал? На други предавки не прави така.
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
Еми аз си мисля че има ли твърде голям ход нещо не е наред , виж ако не прави проблеми , не щрака не чука , не гасне - няма смисал да набиваш излишно пари !
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
Колега имаш същия проблем с моя Б3 оказа се че при изпускателния колектор кадето свързва с едноцевката има ена желязна "О" пръстенова гарнитура която ми скърцаше по същия начин като се засуче двигателя на потегляне .Погледни дали и при тебе не е от там незнам при Б5.5 как е но не пречи едно оче да метнеш. Успех
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
garsona написа:Еми аз си мисля че има ли твърде голям ход нещо не е наред , виж ако не прави проблеми , не щрака не чука , не гасне - няма смисал да набиваш излишно пари !
Ход има, ама къде? Всеки я гледа от горе до долу сичко е пушка, а и освен скърцането всичко е 6 ма и аз си я подържам се едно ше се женя за нея(то и за това ме дразни това скърцане)


Колега имаш същия проблем с моя Б3 оказа се че при изпускателния колектор кадето свързва с едноцевката има ена желязна "О" пръстенова гарнитура която ми скърцаше по същия начин като се засуче двигателя на потегляне .Погледни дали и при тебе не е от там незнам при Б5.5 как е но не пречи едно оче да метнеш. Успех
Затова пуснах темата, да събирам мнения, със сигурност и там ще гледам

Re: Б5.5 Неоткриваемо скърцане !
masiven написа: Скърцането е доста силно все едно нещо се разтяга. Интересното е че когато вали се засилва а при сухо време намалява. От време на време се чува и един звънтящ звук като натегнато жило.
И при мен се появи такова скърцане(стържене) ,направо е влудяващо ,иначе от преди това си имах едно като все едно натягаш пружина .. натягаш ,натягаш и после едно специфично щрак като ,че е преодолела натягането(за съжаление няма други думи с които да го опиша по-добре) ! Снощи се появи скърцането по скоро стържене ...както си карах естествено валеше(при сухо време не съм забелязал да го прави).Та бях спрел колата да я вкарам в гаража и като тръгнах леко на 1-ва с извит волан се чу едно доооста продължително стържене все едно с нож минаваш по лист ламарина ! Ама направо влудяващо силно стърженее .. представете си най-гадното стържене ! Сега след като беше в гаража колата цяла нощ запалих дадох назад и докато я изкарах от гаража го имаше пак стърженето доста силно беше.А това където е като пружина звука като го направи после задължително като съм угасил колата и слезна от нея го прави пак като се хвана за вратата и тежеста ми е върху прага цялата.Колегата дали е открил тоя шум от къде идва ? Моята кола е Сеат Леон 2006 год.Забравих да спомена,че това където е като пружина се чува от задна дясна страна май !А като слизам от колата се чува някъде под нея !Колата е доста запазена на 90 000 км и съм си я вкарал преди 3 месеца от Италия т.е. минал съм към 500км в БГ едва ли е разбито нещо !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта