Здравейте,
Карам Пасат 1.9 TDI (2000 г). Днес като карах усетих че нещо като че ли не върви (викам си сигурно защото съм пуснал климатроника), и ми се струва че колато клони наляво (но си помислих че си внушавам). Но като спрях на един светофар, първо че колата замръзна нетипично внезапно, и после когато опитах да дам леко напред и ми запуши лявото предно колело. Нали нищо не разбирам си помислих че е съединителя, но после като я "добутах" до нас видях че таса на предното ляво колело се е стопил и около колата си миришеше на феродо. Та стигнах до извода че спирачката ми е задържала.
Може ли да ми кажете как се оправя това?
Колко би струвал ремонтът и частите (евентуално нови спирачки)?
Добър сервиз където могат да я оправят? Ако може някой близо до ж.к. Стрелбище :)
П.С. Сега в това състояние ще мога ли да я закарам до сервиз или и това не е много добра идея?
Поздрави,
Мартин
Пасат Б5 (2000 г) задържал преден спирачен апарат
- Asko VW
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат 1.9 TDI (2000 г) Задържал преден спирачен апарат
По отношение на сервиза, може да си избереш някой от клубните от тук http://www.vwclub.bg/forum/viewforum.php?f=13
или друг близък до теб, то това не е кой знае колко специфичен ремонт.
Колкото до това какво ще трябва да се прави и колко ще струва, ще се разбере след оглед и установяване на причината за задържането. Като начало вероятно щети трябва пълен комплект предни накладки (за двете колела). За смият апарат може да се оправи със смазване, раздвижване и смяна на някои дребни консумативи, но може да трябва и пълна ревизия (подмяна на карантията). На мен за такава ми взеха 100 лв. за заден десен и не го правиха в моят сервиз а го носиха някъде другаде (не знам къде).
Колкото до това дали ще стигнеш на самоход до сервиза, ще стане, стига да не е много далеч сервиза, не за друго ама да не мъчиш себе си и колата (пък и да не пламне нещо), за всеки случай ако е по далече ще правиш почивки за охлаждане.
П.П. Има и вероятност като я подкараш пак, апарата да е отпуснал и да решиш, че всичко се е оправило от смосебеси, не се лъжи, използвай този момент да я закараш лесно до сервиз за проверка, опита ми показва, че веднъж задържал апарата, дори да отпусне временно пак ще блокира и то по правилото за всеобщата гадост, във възможно най-неподходящият момент.
или друг близък до теб, то това не е кой знае колко специфичен ремонт.
Колкото до това какво ще трябва да се прави и колко ще струва, ще се разбере след оглед и установяване на причината за задържането. Като начало вероятно щети трябва пълен комплект предни накладки (за двете колела). За смият апарат може да се оправи със смазване, раздвижване и смяна на някои дребни консумативи, но може да трябва и пълна ревизия (подмяна на карантията). На мен за такава ми взеха 100 лв. за заден десен и не го правиха в моят сервиз а го носиха някъде другаде (не знам къде).
Колкото до това дали ще стигнеш на самоход до сервиза, ще стане, стига да не е много далеч сервиза, не за друго ама да не мъчиш себе си и колата (пък и да не пламне нещо), за всеки случай ако е по далече ще правиш почивки за охлаждане.
П.П. Има и вероятност като я подкараш пак, апарата да е отпуснал и да решиш, че всичко се е оправило от смосебеси, не се лъжи, използвай този момент да я закараш лесно до сервиз за проверка, опита ми показва, че веднъж задържал апарата, дори да отпусне временно пак ще блокира и то по правилото за всеобщата гадост, във възможно най-неподходящият момент.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Пасат 1.9 TDI (2000 г) Задържал преден спирачен апарат
Залагам, че причината е спирачно маркуче. Относно отстраняване на последствията - само след оглед, така никой не може да предполага.
- Asko VW
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат 1.9 TDI (2000 г) Задържал преден спирачен апарат
Защо пък маркуче ? По скоро си миля за цилиндърче, или при вашето поколение има нещо по специфично в маркучите (клапанче на пример) ?
Re: Пасат Б5 (2000 г) задържал преден спирачен апарат
Може и смяна дискове да се наложи освен накладки.Ако се е изкривил от топлината, също се подменя спирачната течност.А за ремонта на самия апарат си зависи какво ще се сменя в повечето случаи маи е по изгодно да се вземе работещ втора ръка .В най лощият случаи дискове с наклатки и тн. ги калколирам на 300 лв. някъде това с работата.
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 1.9 TDI (2000 г) Задържал преден спирачен апарат
instantaccess написа:Залагам, че причината е спирачно маркуче. Относно отстраняване на последствията - само след оглед, така никой не може да предполага.
И аз залагам на спирачния маркуч. Най-често това е болката им. Самият маркуч от старост отвътре се раздробява и запушва отвора и не може да премине спирачната течност.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Пасат Б5 (2000 г) задържал преден спирачен апарат
Да, възможно е и апарата да задържа. Просто в последно време имах няколко случая с маркуче - проблема е, че от несменяване на спирачната течност се разяжда маркучето отвътре и не позволява на спирачната течност а се върне при отпускане на спирачката (както е казал и колегата над мен).
Пак казвам, че трябва да се свали колелото да се разгледат дискове, накладки, апарат. Обаче ако на апарата само му е разтопена гумичката заради високата температура и вътре цилиндърчето е перфектно, то тогава проблема е ясен - маркуче
Пак казвам, че трябва да се свали колелото да се разгледат дискове, накладки, апарат. Обаче ако на апарата само му е разтопена гумичката заради високата температура и вътре цилиндърчето е перфектно, то тогава проблема е ясен - маркуче

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта