Passat B3 1992 г., 1,8 ABS смяна на водната помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот axeon » Пет 05 юли 2013 13:29


dreammaker написа:Колега моля ти се ,консултирай се с някой първо де.И попа не го знам ,че да ми праща поздрави.Очаквам извинение.

И с 30 колеги да се консултира пак ще му кажат че ангренаж не се пипа само единия болт на капака на ангренажа има нещо общо




Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Пет 05 юли 2013 16:59


Така е, казаха ми, че капачката на ангренажа се сваля.
Понеже има и други интересуващи се, изнамерих ето това:

http://www.passat3.ru/zamena-nasosa-vodyanogo-oxlazhdeniya-pompy-na-folksvagen-passat-b3/

- много акуратно е описано, само че на руски. Не вярвам да ви затрудни.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот drago_tr » Съб 06 юли 2013 10:01


Да допълня и аз нещо по тая тема за улеснение на всички.
Най-добре е да се свали помпата заедно с кожуха първо от блока и след това да се сваля само помпата. Така вероятността да скъсаш някой болт на помпата е много по малка. На место да се сваля само помпата е тегаво. :a045
По този начин за 30 мин. си готов. Сваляне и качване. Разбира се зависи колко си сръчен :c020


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Нед 07 юли 2013 11:48


drago_tr написа:Да допълня и аз нещо по тая тема за улеснение на всички.
Най-добре е да се свали помпата заедно с кожуха първо от блока и след това да се сваля само помпата. Така вероятността да скъсаш някой болт на помпата е много по малка. На место да се сваля само помпата е тегаво. :a045
По този начин за 30 мин. си готов. Сваляне и качване. Разбира се зависи колко си сръчен :c020

И аз така предположих, но май за да свалиш цялата помпа трябва предварително да свалиш и разкачиш повече неща- поне така ми се струва. Както и да е, ако вече си свалил цялата помпа, при руснаците е казано, освен да накиснеш въпросните коварни болтчета с контактен спрей, също така основателно да ги "постреснеш" поуплашиш с чука, за да ти имат страха... Много правилно, от сътресенията, предполагам, едното ще се поотдели от другото- болта от нареза, мъжкото от женското.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Нед 07 юли 2013 19:33


Колеги, първото ми запознаване с обстановката на място завърши не твърде окуражително. Единственото, което успях да свърша, е да сваля пластмасовия предпазител на картера откъм колелото, който закрива чудесиите, завит с две винтчета осмици и да се порадвам на новия си комплект инструменти "Force". Извинявайте за наивните въпроси, но което не разбирам, не разбирам. Първо, практикува ли се при източване на антифриза да го събереш в подходящ съд и после пак да си го налееш? Защото съвсем скоро го сменях при смяната на фланеца-тройник и дадох 30-40 лв. Второ, това което видях на място е, че помпата се прикрива от три яки клиновидни ремъци, натегнати един връз друг, - на алтернатора, на компресора на климатика и още един. Очевидно, без те да се махнат няма как да се свали помпата, (те явно се свалят и при смяна на ангренажния ремък, защото е под тях). За опитен човек едва ли е галиматия, но на мен не е ясно- първо водачите трябва да се разхлабят, за да се махнат ремъците, после при поставянето им да се натегнат отново колкото трябва. Ето това не знам точно как става и откъде. Хрумна ми дали да не се откажа, за да не стане като тоя дето изял и солта и боя и после и парите дал.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот muns61 » Нед 07 юли 2013 19:39


Harrry написа:Колеги, първото ми запознаване с обстановката на място завърши не твърде окуражително. Хрумна ми дали да не се откажа, за да не стане като тоя дето изял и солта и боя и после и парите дал.

Бягай на сервиз, няма да се справиш.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот red rider » Нед 07 юли 2013 19:40


Колега виж сега , имах същата дилема като теб точно преди зимата . Помпата пръцна точно на един сняг и не можах дори да стигна до вкъщи , антифриза шуртеше като от кран , за километър изтичаше всичко .. то язък и за антифриза защото го сменях преди месец . След два дена престой на паркинга на Практикер си купих нова водна помпа , с отстъпката около 23 лв ми излезе . Понеже един път си сменях сам ремъка на климатика , и разбрах майка му шее..вна машина има ли , попитах майстор колко ще ми вземе за смяна на водната помпа .Ами отговора от 35 лв ме задоволи напълно :mhihi . Трудът струваше повече от самата помпа , но нервите и най - вече това че винаги когато правя нещо чупя друго , напълно оправдаваха цената .


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот znainainai » Нед 07 юли 2013 20:19


Пич щом си със клима бягай в сервиз. Повярвай ми няма да съжаляваш имайки в предвид къде седи помпата на версията със климатик.Ако е гол като пушка без хидравлика и климатик добре ама като е със тях е кошмар.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Нед 07 юли 2013 23:39


Той и климатикът е един измислен... - ашладисан допълнително, но това не го прави по-приятен при ремонти.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Пон 08 юли 2013 14:44


red rider написа:Колега виж сега , имах същата дилема като теб точно преди зимата . Помпата пръцна точно на един сняг и не можах дори да стигна до вкъщи , антифриза шуртеше като от кран , за километър изтичаше всичко .. то язък и за антифриза защото го сменях преди месец . След два дена престой на паркинга на Практикер си купих нова водна помпа , с отстъпката около 23 лв ми излезе . Понеже един път си сменях сам ремъка на климатика , и разбрах майка му шее..вна машина има ли , попитах майстор колко ще ми вземе за смяна на водната помпа .Ами отговора от 35 лв ме задоволи напълно :mhihi . Трудът струваше повече от самата помпа , но нервите и най - вече това че винаги когато правя нещо чупя друго , напълно оправдаваха цената .


Хах :mhihi :icon_lol Разбирам те добре, колега, аз доста работи със си сменял и правил по колите, преди Опела и сега Пасата, и много рядко се е минавало без "мак*та", къде от неопитност, къде от липса на точния инструмент... но доста нерви ми е коствало. А мога ли да се свържа с този твой майстор с 35 лв. хонорар за смяна на водна помпа, ако не е тайна? Защото моят, който смени ангренажния ремък, иска 50 лв. и отделно 20 лв. за смяна на семеринг на разпределителния вал, та общо 70 лв. Колкото до малкия фланец за антифриза отстрани и с вързани очи мога да си го сменя, но въпреки това 70 лв. много ми се чинят. Същият ми обясни, че за да смениш водната помпа се сваля абсолютно всичко, без ангренажния ремък де, което ще рече- целия климатик, обаче така, че да не изтече и капчица фреон във въздуха... Ей такива работи. Мен лично не ме плаши, че ще трябва да свалям тези неща, а дали няма да сбъркам нещо с климатика, та да не овардя фреона..., или дали мога после да монтирам тия неща точно както са си били... И дори не и това, а най-вече, че трябва да работя не с подемник - най-доброто, с който вече всеки сервиз разполага, и не на канал, а с простия фабричен кекав ръчен крик и две трикраки подпорки, дето са има-няма 25 см. високи и аз да се въргалям под тая огромна маса от агрегати без добра видимост, тъмнина и без свобода за действие. Че имам инструмент, имам, но не е само той.

P.S. Ааа, сега видях, че си от Русе! Сори, въпросът отпада. Явно в някои отношения провинцията е за предпочитане.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Сря 10 юли 2013 19:23


Този малък фланец, дето със затворени очи щях да го сменя, постави на изпитание морално-волевите ми качества. И ме накара да се усъмня в германския технически гений. Какви гении - гадни фашисти. Фланчето се крепи на две винтчета (шпилки) М6 с гайки М10, фасулска работа... Горния винт от тях да, но на долния е затегната и една метална планка, заварена за металните тръби за антифриза. За да помръднеш тая планка едва едва - на 5-10 мм, и да отстраниш шпилката, трябва да развиеш на още 5 места и въпреки това тази криволичеща метална тръба си остава нееластична тегава конструкция. За въпросната шпилка никакво гедоре не помага, с едно малко ключе едвам я достигаш, понеже там е и делкото и куп други джаджи, та полезният ход на гаечния ключ е 2-3 мм. И така, благодарение на германския гений развивах и завивах тази шпилка повече от час. Може би презумпцията е била, ако се наложи смяна на малкия фланец, първо се източва антифриза и се сваля цялата охладителна инсталация. Доста страна идея. Тъй като контактната повърхност на фланеца с алуминия не беше равна, намацах и с термоустойчив силикон, както и при тройника преди, макар че оригинално ти дават само гумичката за уплътнение. Свалих разширителното казанче за да го почистя, понеже не се вижда нивото на антифриза. Колкото до водната помпа, намерих човек, който ще я смени за 30 лв. И 20 за семеринга на разпределителния вал. Еми, и тяхната не е лесна. Ще сменим също термостата и ремъците, въпреки че на старите нищо им няма, ама айде- за по 6 лв.- стари са вече, после да не разбутваме колата, ако се наложи да се сменят.

Последна промяна от Harrry на Чет 11 юли 2013 9:10, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот znainainai » Чет 11 юли 2013 6:38


Просто нямаш опит страничният го сменям за 15 минути ако не си давам зор :mhihi


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .

Мнениеот Harrry » Чет 11 юли 2013 9:18


znainainai написа:Просто нямаш опит страничният го сменям за 15 минути ако не си давам зор :mhihi

Еми, ако застана на пистата редом с Юсеин Болт, няма да бягам, колкото него, нали? :icon_lol Профито си е профи. Ама добре, че сега съм отпуска и за никъде не бързам... То да си чънкаш колата си е вид краста.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта