Здравейте,
става въпрос за панела, който е с бутоните за управление на прозорците. Тъй като се е захабил и е станал на петна имате ли идея с какво да го изшлайфам и лакирам ? Така да се каже как да го реставрирам ?
Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Аз се сещам за поне 4 модела Кажи какъв е
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Мокри кърпички и много търкане... Става като нов
,но след тва може да му се ударят 2-3 ръце черен мат, за да не се драска пластмасата или другия вариант - фолио, но точно на шофьорската врата се лепи най-трудно и иска повече майсторлък. Като най-добър вариант си остава пластидипа (Plasti Dip), ако го намериш евтино от някъде, че до колкото помня последно цената му беше нещо от сорта на 40 лева за едно флаконче
...
Поздрави


Поздрави

Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Благодаря, аз търках с мокри кърпички, но останаха някакви петна. А обикновен лак, няма ли да свърши работа ?
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Ами щом не става с мокри кърпички, пробвай със спирт, лакочистител или нещо подобно. Мойте ги тръкнах преди доста време със лакочистител и да си призная бая търкане си беше. После им теглих едно фолио отгоре, защото не ми се занимаваше с боя, но шофьорската я оставих просто изчистена и бързо се надраска пак. А дали ще го правиш с лак, спрей, фолио или каквото и да било си е вече твой избор. Там ти си решаваш как ще ти бъде най-удобно и без много главоболия. 

Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Благодаря, става въпрос за шофьорската, значи няма спасение... След време ефекта ще е същия
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Ако се направи с мерак и старание, доста време ще трябва да мине докато си върне сегашното състояние !
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Мини го с водна шкурка и го пръсни с черен мат. Няма да има проблем доста дълго време. Как мислиш "освежават" 10-12годишни пластмаси по автокъщите. 

Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Малко късно влизам но нещо програмата за езика ми прави проблем. Ще ви кажа как да се справите с тези неща. Аз съм го правел в някои автосалони!
1. Трябва ви кореселин!
2.Макетен нож.
3.Телена гъба(домакинска) за загорели съдове.
4.Домакинска гъба-използва се твърдата част на гъбата!
5.Шпрей-грунд за пластмаси.
6.Водна шкурка- 600 до 1200 по ваша преценка!!! Едно листче ви е достатъчно!
7.Шпрей-боя(цвят) по ваш избор.
Първо сваляте панелите които ще обработвате!С четка или тампон намокрете обилно панела с кореселин. С макетния нож(внимателно) сваляте тази гадория изглеждаща като гума. На места е с доста дебело покритие!Беле се също като краставица! След грубата работа с макетния нож преминете с телената гъба! Пак намокрете с кореселин панела и почистете с телената гъба остатъците от това което не сте има ли възможност с макетния нож! И след това с твърдата част на домакинската гъба напоена с кореселин почестете изтържете всичко което не сте успели с телената! До пълното му почистване!!! Оставете да изсъхне обработвания детайл и пръстъпете с ГРУНДА за пластмаса! Много хора го подценяват но е изключително важен!!! Грундирате повърхноста и след това ако е необходимо използвате водната шкурка. И накрая с шпрея боя боядиствате в желания от вас цвят! Обработваните детайли ги пръскайте с боя поне 3пъти!
1. Трябва ви кореселин!
2.Макетен нож.
3.Телена гъба(домакинска) за загорели съдове.
4.Домакинска гъба-използва се твърдата част на гъбата!
5.Шпрей-грунд за пластмаси.
6.Водна шкурка- 600 до 1200 по ваша преценка!!! Едно листче ви е достатъчно!
7.Шпрей-боя(цвят) по ваш избор.
Първо сваляте панелите които ще обработвате!С четка или тампон намокрете обилно панела с кореселин. С макетния нож(внимателно) сваляте тази гадория изглеждаща като гума. На места е с доста дебело покритие!Беле се също като краставица! След грубата работа с макетния нож преминете с телената гъба! Пак намокрете с кореселин панела и почистете с телената гъба остатъците от това което не сте има ли възможност с макетния нож! И след това с твърдата част на домакинската гъба напоена с кореселин почестете изтържете всичко което не сте успели с телената! До пълното му почистване!!! Оставете да изсъхне обработвания детайл и пръстъпете с ГРУНДА за пластмаса! Много хора го подценяват но е изключително важен!!! Грундирате повърхноста и след това ако е необходимо използвате водната шкурка. И накрая с шпрея боя боядиствате в желания от вас цвят! Обработваните детайли ги пръскайте с боя поне 3пъти!
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Как да си реставрирам захабения панел на прозорците ? B5
Привет!
Аз пък на passat b4 (предполагам основната пластмаса е същата) след много, ама много търкане да махна въпросното надраскано покритие, взех та използвах пистолет за горещ въздух. След махането на мекото гумено покритие, пластмасата отдолу седи една избледняла вехта. Взех пистолета за горещ въздух, сложих една по-тясна дюза ф10мм и мисля, че на около 270 градуса го пуснах да духа. Бавно и внимателно обходих пластмасата, която докато се продухва започва лееекичко да се преразтапя горния и слой. Крайния ефект е, че сега дръжките не са меки на пипане, както е с оригиналното гумено покритие, но са черни и релефни като настръхнала кожа
Получи се много добре :)
Аз пък на passat b4 (предполагам основната пластмаса е същата) след много, ама много търкане да махна въпросното надраскано покритие, взех та използвах пистолет за горещ въздух. След махането на мекото гумено покритие, пластмасата отдолу седи една избледняла вехта. Взех пистолета за горещ въздух, сложих една по-тясна дюза ф10мм и мисля, че на около 270 градуса го пуснах да духа. Бавно и внимателно обходих пластмасата, която докато се продухва започва лееекичко да се преразтапя горния и слой. Крайния ефект е, че сега дръжките не са меки на пипане, както е с оригиналното гумено покритие, но са черни и релефни като настръхнала кожа

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: diwaka и 58 госта