Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Здравейте, колата ми е пасат б5 2.8 4motion автоматик с типтроник '99г. Двигател BBG.При мен има един странен проблем, на който не можах да намеря отговор във форума. Когато колата е студена няма проблем с вървежа, но като загрее и когато завивам при подаване на газ, дори и малко, започва да се тресе цялата, което ме навежда на мисълта, че може би някое масло някъде дали в автомата, или в диференциалите, или така наречената 'раздатка' вече е загубило свойствата си. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем? Казаха ми че маслото е херметик и не се бутало, но вечни неща няма... Някакви идеи? Мерси предварително.
Последна промяна от mutragen на Чет 30 яну 2014 8:14, променено общо 1 път.
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Кое масло е херметик?
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
В диференциалите. И на кутията няма щека за проверка на нивото. Трябвало с помпа да се сменя, а аз незнам дали то е проблема, при 40€ на литър не ми се правят гимнастики.
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Ако имаш owner's manual провери дали се препоръчва смяна, по-скоро на какъв интервал се препоръчва да е смяната на маслото в автомата и дифовете. За АТ е задължително. Интервалът зависи от производителя.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Някой да има идея какъв може да е проблема? Маслото на автомата ще го сменя другия месец, както и на диференциала, до тогава всякакви мнения са ми само в помощ.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Днес бях в сервиза на фолксваген. Автомата бил необслужваем, но ако искам, смяна на масло с разглабяне на кутията (свалял се долния капак): 180€ масло - 9л. Уплътнение - 19€, труд - 247€... Общо всичко - 446€ - ще си я карам така.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Те не могат ли да кажат тогава какъв точно е проблема?
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Пак ходих, викат - докарай я другата седмица, ще я закачим на компютъра и да видим от какво може да е. Колко ще ми струва попитах аз - между 80 и 120 евро. Викам - мерси, ще си я карам така :)))) Накрая ще ми писне и ще я продам, преди нея имах един голф 3 гт - никакви проблеми, после една алфа 147 - само носач съм и сменил, сега с тоя нагрухан с екстри пасат само ядове...
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Имам съмнение, че имаш проблем с торсена. Не съм запознат как е изпълнението с автомат , предполагам отделно с друго масло са торсен-диф-а и евентуално и предния диф. Има една тема в ауди форума и се разискваше един проблем на куатро при тръгване в завой , а той е ,че за момент "нещо" стяга и при изправяне на завоя - отпуска и се чува едно леко и приглушено "тупване" от отзад , оказва се нормално . Но при теб ще е вече друго , масло ли няма , нещо много износено ли има , трябва да се провери , на 95% съм сигурен ,че там е проблема , понеже в завой ( особено по-остър , като на кръстовище) имаш по-изразено разминаване м/у преден и заден мост ( разл.скорост на въртене) , а за там грижата поема средния диф с торсена.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 24 ное 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Мисля, че той не е с торсен а с Haldex СЪЕДИНИТЕЛ по средата?
Обикновено на автоматиците им слагат Haldex.
Обикновено на автоматиците им слагат Haldex.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Торсен е, двигателя е разположен надлъжно.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 24 ное 2008 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Аз когато карах с торсен имах подобен проблем. Случваше се обаче, когато завия на пълен ляв или десен и подам леко гас, защото така ми бяха направили реглажа, че завиваше повече от нормалното и явно диференциала не беше доволен.
Идва ми на акъла следния начин да разбереш от кой диф е - като завиваш и даваш повече газ, започва ли да ти подскача задницата или само вибрира колата? Защото аз тогава имах ръчен блокаж на задния диференциал и като го блокирах и опитах да завия, задницата подскачаше (логично :)), имаше леко прибуксуване (или спъване) на едно от колелата, което си личеше най-лесно на запрашено място. Ако е само вибрация, може би е от торсена.
А, сега се сещам и че имаше един офроуд сервиз на Симеоновско шосе. Абе като цяло трябва да търсиш офроуд сервиз, щото тия 4х4 са им много екзотични на нормалните сервизи и те изобщо не осъзнават що е то торсен и т.н.
(И все пак първо провери точно твоята кола със сигурност с торсен ли е - Autodata...)
Идва ми на акъла следния начин да разбереш от кой диф е - като завиваш и даваш повече газ, започва ли да ти подскача задницата или само вибрира колата? Защото аз тогава имах ръчен блокаж на задния диференциал и като го блокирах и опитах да завия, задницата подскачаше (логично :)), имаше леко прибуксуване (или спъване) на едно от колелата, което си личеше най-лесно на запрашено място. Ако е само вибрация, може би е от торсена.
А, сега се сещам и че имаше един офроуд сервиз на Симеоновско шосе. Абе като цяло трябва да търсиш офроуд сервиз, щото тия 4х4 са им много екзотични на нормалните сервизи и те изобщо не осъзнават що е то торсен и т.н.
(И все пак първо провери точно твоята кола със сигурност с торсен ли е - Autodata...)
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Оставих я в сервиза, след час ще видим какво ще кажат и дали ще са я оправили.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Кутията поела 100гр. масло, при капацитет 9л. VAG-COM не отчита грешки. При огледа и пробите дето правели нямало причина да тресе при потегляне на завой. Последна причина за която се сещам е че колата е с ниски пружини и може това да се отразява на 4х4-то. Спирам да търся причината, казаха да карам и да не се притеснявам :) Важното е че разбрах че трансмисията е наред. Сервиза е на VW в Германия. Еми.... да си тресе :) така я купих, така и ще бъде.
- mutragen
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 10:24
- Автомобил: passat B5 2.8 v6 4motion
- Двигател: BBG 2001
- Местоположение: Мюнхен
Re: Passat B5 1999г. BBG - Тресе при завой когато загрее
Направих последен опит, смених маслото на задния диференциал и на раздатъчната кутия, на предния диференциал маслото с автомата е едно. Liqui Moli 75w90 GL5 за по 15 евро литъра..... Промяна никаква
значи ще се кара така.
![gruebel :gruebel](./images/smilies/gruebel.gif)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта