Б3 проблем със стартера

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: проблем със стартера

Мнениеот Wish_Master » Чет 27 фев 2014 17:34


К.Одаджийски написа:Т.е слаб вече акумулатор, а щракането като от моторче идва от контактите на шалтера, като му не стига ток и прещаква, а и релето дето изключва консуматорите при палене също щрака доста сериозно в такъв момент


Щракане няма. В момента когато стартерът затегне започва да върти някакво малко моторче отпред. В повечето случаи обаче стартера си забива и сам успява да превърти и запали без никакви странични шумове.
Относно акумулатора... наистина е доста стар, но не ми се връзва факта, че по средата на дълъг път при спиране за зареждане се получава такова затягане. Би трябвало да се е заредил достатъчно.

Относно кабелите за замасяването... освен проверка на връзките и дали не са се замърсили, нещо друго може ли да се провери?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11932
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: проблем със стартера

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 28 фев 2014 0:25


Ами подобен проблем със "затягане" при въртене на стартер имах, реши се по начин по който никога нямаше да се сетя ако не ми го бяха казали, на пасата мисля че дори и на място може да се ремонтира.
Капачката която е от задната страна на стартера т.е от страната на четките, като се свали под нея на самия ротор има една бакелитова шайба която се трие или изолира, не знам точно ротора от капачката. Там при мен се беше спекла греста и капачката беше изгладена и лъсната от ротора. С едно хубаво смазване с графитна силиконова смазка или нещо подобно, затягането не се е появявало


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем със стартера

Мнениеот ktamen » Пет 28 фев 2014 9:18


Pet_rov написа:В стартера малко моторче няма. Почти 100 % - 1, следвано от 2 и 4. Бендиксът или изхвърля или не, най-често.Ако не изхвърля, няма и да завърти. Нулирането на часовника се получава заради падане под критичните 8.5 волта напрежение.

Доколкото знам бендикса е механизма, който трябва да позволи превъртането на зъбчатката, когато двигателя запали, а стратера е още зацепен с маховика.
Предполагам, че този звук се чува точно от него защото понякога превърта и в "правилната" посока. И стартера си върти, а маховика не.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4415
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот Pet_rov » Пет 28 фев 2014 10:05


Да, така е. Идеята ми беше, че ако бендикса не изхвърли докрай, поради някаква причина, просто няма да се получи завъртането. И ще си думка на "празен" ход. Понякога поради лош контакт на котвата се получава точно това - изхвърля частично, мъчейки се да завърти, после контакта се губи и така. :beer


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот ARusev » Пет 28 фев 2014 10:07


Wish_Master написа:стартера започва да върти, но почти веднага затяга до пълното спиране. ....Стартерът затяга и след секунда успява да превърти и да запали.

Не е много ясно какво искаш да кажеш с думите "стартера ... затяга " - завърта ли маховика, или не? Вероятно не, защото по-долу пишеш, че "Колата пали доста лесно независимо колко е студено".
Започни от по-лесните проверки, както са казали и колегите - акумулатор; проверка на ел. връзките(не само замасяване, но и "+" към стартер); шалтер на бендикса - един да включва запалването, а друг да слуша отвън дали шалтера чука, за по-сигурно е да го докосне с ръката си - ако шалтера чука отчетливо,стартера се върти с голяма скорост, но бендикса не зацепва - тогава вече трябва да се свали целия стартер и провери състоянието му: -замърсяване, втулки,четки, смазване....
Ако шалтера чука, но няма въртене, вероятно контактите на шалтера да са замърсени. Отварянето и ремонта на шалтера не е невъзможно, но е трудничко.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот Wish_Master » Пет 28 фев 2014 22:07


Стартера завърта маховика, но след 1/2 или 1 оборот затяга. След 1-2 секунди от самосебе си успява да превърти и колата да запали. Това се случва долу-горе на всяко 10 палене.
Днес проверих акумулатора, определено не е първа младост, но си върти прилично. Кабелите на масата към шаси и двигател изглеждат добре, стегнати гайки и чисти без окисляване.
Някой може ли да ми каже ориентировъчна цена за втулки и четки за стартера? 96-та 1.6 AFT 101bhp
Най-вероятно ще ходя някъде направо да ми ги сменят, защото едва ли ще чакам да си покаже магариите пред майсторите.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот ktamen » Пет 28 фев 2014 23:07


Според моя боб проблема е от слаб акумулатор и големичко предварение :Mr Green Fun
Има ли газ колата?
Втулките са около 3лв, четките са по-скъпи, но се съмнявам, че имат връзка с проблема.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот ARusev » Съб 01 мар 2014 7:44


Wish_Master написа:Някой може ли да ми каже ориентировъчна цена за втулки и четки за стартера? 96-та 1.6 AFT 101bhp

Преди година от "Косер" купувах, втулките комплект бяха около 3-4лв, а четките с четкодържател - 25-35лв. в зависимост от производителя. Възможно е инфото в главата ми да е от няколко магазина. :confused В Евро 07 може би четките да са по-близо до долната граница, но там нямат втулки.
Акумулатор се проверява, като се мери напрежението му, когато върти стартера, или с товарна вилка. Ако нямаш уреди, при всеки търговец на акумулатори би трябвало да има товарна вилка и съответната услуга. Последно тази услуга видях преди седмица на ул. Тодор Пенев в ж.к. "Победа",Варна, срещу детската градина.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б3 проблем със стартера

Мнениеот Wish_Master » Пон 10 мар 2014 22:46


От няколко дни карам с акумулатор от един приятел. 2-ра ръка, но пък 70Ач и върти доста добре. За сега нямам проблеми, но ще го оставя още поне седмица да си покаже магариите. Хич не ми се вярваше, но май наистина е акумулатор проблемът.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 54 госта