За или против български сегменти

Техническа и сервизна информация за Passat
Serg71
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 май 2006 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Мнениеот Serg71 » Сря 10 яну 2007 20:50


Слагай български сегменти и не се притеснявай .Доста хора познавам който работят в завод "Дружба " щом правят бутала и сегменти за БМВ
( за тяхните заводи) си направи извод качеството е добро не правя реклама на завода. Поне няма да бъдат ментета. :roll:




hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Сря 10 яну 2007 21:01


stil написа:Виждам, че ни си разбрал това, което написах по-горе, но все пак... благодаря за предупреждението.
Между другото аз нямам нищо против едно бразилско Фау-Ве, напр. Гол, което да е направено с омразните ти бразилски части. :lol:

Ми колега обясни ми по добре явно не схващам, но не може6 да ме убеди6 че бразилците са по добри майстори от българите Idea Idea Idea АЗ БИХ ИЗБРАЛ БЪЛГАРСКОТО. След това относно търговците - ти откъде мислиш са убедени в качеството на стоките си - имат лаборатории и ги изпитват ли????? Пишеш че живеем във века на информацията-може и така да е, но ти живее6 във България във века на далаверата и измамата не го забравяй. по тази логика щети кажа следното нещо което видях познат си взима амортесьори билщейн като му ги продавата на цена по ниска от испански и бразилски за които знаем отзивите,кълне му се че са оригинални, отваря кутията и ..............маде ин РОМАНИЯ Idea Idea Idea Idea Изводите си правете сами. АЗ ЛИЧНО ИЗБИРАМ БЪЛГАРСКОТО-щом до сега са се задържали на пазари значи са добри - мерна еденица за качество е пазара


Потребителски аватар
milkicha
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот milkicha » Сря 10 яну 2007 21:27


:D :D Здравейте :)
Днес отидох да върна българските сегменти, но продавача успя да ме убеди че били много добри.
Имаше някакви други които струваха 120 лева, но след доста хвалби за българските ме остави да реша кои да взема.
Тръгнах си с българските :?
Сложих коляновия вал, но като реших да сменя семерингата на вала който задвижва маслената помпа и делкото, се оказа че от предният лагер са се отчупили доста пърчета.
Някаде из форумите четах, че на някой пасати им светва лампата на баир, след каране с висока скорост на магистрала и т.н.
Много пъти ми се е случвало и на мен това.
Последствие от това беше тръгналата биелна шийка заради която се наложи да шлайфам и останалите.
Като видях лагера на междинния вал си мисля че налягането до голяма степен е падало от там.
Сега ви питам дали някой от Пловдив е сменял такъв лагер и от каде го е купил.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 11 яну 2007 15:46


По дилемата дали сегментите или изобщо продуктите на Дружба не отстъпват по качество с това на западноевропейските си конкуренти, едва ли някой от нас може да бъде КАТЕГОРИЧЕН. Дори и да е направил един основен ремонт на старата си Шкода или пък живее в Разград и “има познати, които работят в завода”.
Ето защо аз не бях категоричен в мненията си по-горе. Просто изразих СЪМНЕНИЕ. Съмнение, базирано на опитът ми през последните години, натрупан при взаимотношенията ми с няколко машиностроителни предприятия с изцяло български мениджмънт.
Засега не приемам за истина информацията на колегата Serg71 от Разград, че произвеждат за BMW и то за първоначално вграждане, защото е основавана само на слухове. В действителност официалната информация гласи:
1) от сайта на компанията http://www.drouzhba.bg;
– "Drouzhba" Co. is highly recognized in Russia, Ukraine, Poland, Turkey, Egypt, India, Algeria, Syria, Macedonia, Romania, etc.
Да произвеждаш части за първоначално вграждане за германски автомобилостроител определено е престиж. Не виждам никакъв смисъл подобна информация да се крие или разпространява чрез слухове.
– The stability of all processes is maintained in accordance to the requirements of ISO 9001:2000 and ISO TS 16949
Тук декларират, че процесите протичат съгласно изискванията на тези два стандарта. Сертификат за ISO TS 16949 обаче няма публикуван на сайта. Защо ли? Може би просто няма такъв – не го твърдя, само предполагам. Стандартите от серията ISO 9000, отдавна са отеснели за големите автомобилостроители, т.е. недостатъчни са. А и в България (и не само) определено девалвираха през последните години. Но фирмите обикновено обичат да се кичат със сертификатите, които притежават.
2) от пресата – в. “Капитал”;
В една статия от 11.06.2005, посветена на трудностите, пред които са изправени българските производители на автомобилни компоненти се казва, че през 2005 г единствената българска фирма, която изнася части за ПЪРВОНАЧАЛНО вграждане за ЗАПАДЕН производител е “Монбат” – Монтана (за португалския клон на “Isuzu" и ръмънския на “Daewoo”)
3) от Интернет;
Портфолио на фирмата в сайта http://www.business.bg гласи:
Произвежданата продукция е предназначена, както за резервни части, така и за вграждане в нови двигатели, като двигател Перкинс 3.152 и 4.236 на фирмата 'ВАМО'-Варна, двигател МЕМZ-245 (TAVRIA) в Украйна, УЗАМ_3317 и V2 - Русия и др
С това, моите източници се изчерпаха. Ако колега Serg71 имате други, най-учтиво Ви моля да ги споделите тук. Мисля, че ще бъде полезно.

Иначе е похвално, че фирмата инвестира в ново оборудване, но това далеч не е достатъчно да спечелиш доверието на големи клиенти. Пътят е дълъг и труден. Желая им успех!


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 11 яну 2007 16:00


И малко мисли за призива “Купувайте Българското!”.
Той по презумция е далеч от логиката на свободния пазар. А днес, когато вече сме в общия европейски пазар със своите принципи за свободно движение на хора, стоки и капитали направо звучи архаично.
Фанатичният икономически протекционизъм неведнъж е изигравал лоша шега на своите последователи. Разумният такъв ОГРАНИЧЕН в някакъв кратък период може да даде и добри резултати. Но да се намери балансът понякога е трудна задача. А под предлог, че се провежда протекционалистична политика често се прокарват интересите на отделни икономически субекти.
Затова аз бих призовал “Купувайте качественото!”. Повечето от вас знаят за онази прочута английска поговорка…
Виждам, че и най-яростните привърженици на “Купувайте Българското!” карат немски автомобил. А имат достатъчно други алтернативи: варненски Ровър; ловешки Москвич; защо не и Лада, била тя и руска – нали бяхме почти едно, а и произвеждахме много компоненти за тях.
:lol:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 11 яну 2007 16:15


Стандартите от серията ISO 9000, отдавна са отеснели за големите автомобилостроители, т.е. недостатъчни са.

Тъй като сега сме в процес за прословутите ISO900х ми се ще само да отбележа - този стандарт се простира сами върху организациятана производството в съответната фирма изрично се знае, че качеството на произведената стока не е предмет на този стандарт - само организацията и документацията...... така че този сертификат е теоретично хубаво нещо ,но не води директно до повишаване на качеството - по скоро засяга качеството на бюрокрацията във фирмата :)

фирмата инвестира в ново оборудване, но това далеч не е достатъчно да спечелиш доверието на големи клиенти.

имах "честа" да се възползвам от " най- новата технологична линия от фирмата Х закупена и инсталирана в турската фирма Z " - много ви благодаря - НЕ ! И най - доброто оборудване не може да компенсира липсата на производствена култура и компромиса с качеството на материалите....... разбрах го от 1 во лице този момент....сегами е обицана ухото
п.с : с настоящето изказване коментирам принципно нещата,нямам наблюдения върху конкретната фирма от темата .. :oops:


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 11 яну 2007 16:42


Абе вие още ли не сте го въвели този стандарт. Що не се обади да ви "претупам" за 2-3 месеца. :lol:
Не е само до производството. Има и т.7.3, която регламентира и проектирането. Но могат да се правят ОБОСНОВАНИ изключения по нея. Иначе лошо...
Принципно си прав за нещата - качеството на продуктите е въпрос на фирмена политика.


Serg71
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 май 2006 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Мнениеот Serg71 » Чет 11 яну 2007 20:33


Дружба" АД - Разград, е единствен производител на бутални комплекти в България. Основен предмет на дейност на “Дружба” АД е производство на бутала, бутални болтове и пръстени и алуминиеви отливки. Дружеството е разположено на площ от 106 декара. Произвежданата продукция намира широко приложение. Детайлите, произвеждани от компанията, могат да се използват за двигатели на различни автомобили като ФИАТ, "Пежо", "Рено", "Мерцедес", "Форд", "Фолксваген", "Опел", БМВ и др. Произвежданата продукция е предназначена както за резервни части, така и за вграждане в нови двигатели....


Направи си сам извода. Всеки ще ти даде различни съвети.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пет 12 яну 2007 12:11


Така поднесена информацията може да се тълкува по различни начини, особено с това многоточие накрая... :roll:
Колега, имах прердвид да публикувате достоверна информация, от която точно и недвусмислено да става ясно, че произвеждат компоненти за първоначално вграждане за който и да е от големите германски автомобилостроители.:!:
А не да копнете първото нещо, което е изплюл чичко Гугъл.


Потребителски аватар
milkicha
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот milkicha » Съб 13 яну 2007 21:07


Благодаря на всички които се включиха в тази тема.
Стигнах до главата и се чудя със колко килограма да я затегна.
В книгата пише че се затяга на 4 после на 6 и след това 2 пъти по 90 градуса.
Точно тези градуси не мога да ги разбера. Питах един майстор и той ми каза 9 кг.
Знаете ли колко точно да я затегна.
Благодаря :?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта