Ключ 18, вложки 18, 21, 10
Скоби, ударен ключ, крик

Отвиването на горния болт на предния амортисьор (макферсон) ми отне много време. Първо пробвах с шестостен 7мм за контра и вложка 21мм , която опитах да държа с тръбен ключ. Последното се оказа невъзможно. После пробвах с лула и шестостен – спуках стеблото на амортисьора. След това взех на заем ударен ключ и с 21мм вложка се разви за секунди.


На първото колело поставих скобата предварително на пружината – по – добре е наистина някой дебел да седне, за да свие пружината повече но нямаше такъв в наличност.

Развих и втория болт предварително и тогава вдигнах колата на крик. Измъкнах тампона и после сложих стария. Обаче реших да сменя и гумените предпазители на стъблата, които се бяха разпаднали. Не можах да ги надяна защото стеблото на амортисьора непрекъснато потъваше надолу.

Наложи се да изкарам целия амортисьор разкачайки сенсора за скорост и 2 ключа 18мм.

Сега ми стана ясно защо потъва – защото си е заминал.
http://www.youtube.com/watch?v=hvoSZO1jtBE&feature=youtu.be
Купих 2 нови.

Голям проблем ми създадоха и гумените предпазители, състоящи се от 2 части. В къщи забелязах, че са ми продали 2 различни типа, но не исках да ги връщам , защото означаваше на чакам отново до другия ден.(за почти всички части даваш поръчка)






Вторият амортисьор го разглобих по друг начин – като за смяна на амортисьор , а не само на тампон. Развих първата гайка на спусната кола, крик, махане на гумата, развиване на амортисьора, подпиране на диска на колелото. Изваждане на амортисьора, поставяне на скобите, натягане с ударния ключ равномерно (мисля че е невъзможно без ударен ключ – пружините са много яки), развиване на втората гайка 21мм отгоре за да отделим амортисьора от пружината.
Отделяне от пружината, отвиване на държача за кабела на сензора с 10мм и прехвърляне на новия.

Нанизване на гумените предпазители. Не знам дали ги направих правилно? За първия тип ме инструктираха от магазина , втория тип беше на колата и го направих по същия начин.




Поставяме обратно амортисьора в пружината, чинийката, гайката, отпускаме пружината като нагласяме долната част да започне от вдлъбнатината , а горната да легне устойчиво. Поставяме лагера, тампона, набутваме го обратно в колата,







затягаме втората гайка, после долу амортисьора и…
Установяваме че глупавите макферсони отново стърчат с около 1см
После отиваме на реглаш на предните колела. Сега колата влече надясно. Ходих 2-ри път – било от гумите трябвало нови гуми – едната е по-износена от другата защото я смениха преди 1г– имаше гвоздей. Размених гумите – сложих чисто новите отпред и почти не се забелязва влачене. Според майстора друга причина било накланянето на двигателя надясно заради скапани тампони.
http://www.youtube.com/watch?v=QqpITxmk ... e=youtu.be