Пасат Б4 автоматик Смяна на предни амортисьори и тампони

Техническа и сервизна информация за Passat
georgi6

Пасат Б4 автоматик Смяна на предни амортисьори и тампони

Мнениеот georgi6 » Пет 09 мар 2012 13:52


Необходими инструменти
Ключ 18, вложки 18, 21, 10
Скоби, ударен ключ, крик
Изображение

Отвиването на горния болт на предния амортисьор (макферсон) ми отне много време. Първо пробвах с шестостен 7мм за контра и вложка 21мм , която опитах да държа с тръбен ключ. Последното се оказа невъзможно. После пробвах с лула и шестостен – спуках стеблото на амортисьора. След това взех на заем ударен ключ и с 21мм вложка се разви за секунди.
Изображение
Изображение

На първото колело поставих скобата предварително на пружината – по – добре е наистина някой дебел да седне, за да свие пружината повече но нямаше такъв в наличност.
Изображение

Развих и втория болт предварително и тогава вдигнах колата на крик. Измъкнах тампона и после сложих стария. Обаче реших да сменя и гумените предпазители на стъблата, които се бяха разпаднали. Не можах да ги надяна защото стеблото на амортисьора непрекъснато потъваше надолу.
Изображение

Наложи се да изкарам целия амортисьор разкачайки сенсора за скорост и 2 ключа 18мм.
Изображение

Сега ми стана ясно защо потъва – защото си е заминал.
http://www.youtube.com/watch?v=hvoSZO1jtBE&feature=youtu.be

Купих 2 нови.
Изображение

Голям проблем ми създадоха и гумените предпазители, състоящи се от 2 части. В къщи забелязах, че са ми продали 2 различни типа, но не исках да ги връщам , защото означаваше на чакам отново до другия ден.(за почти всички части даваш поръчка)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Вторият амортисьор го разглобих по друг начин – като за смяна на амортисьор , а не само на тампон. Развих първата гайка на спусната кола, крик, махане на гумата, развиване на амортисьора, подпиране на диска на колелото. Изваждане на амортисьора, поставяне на скобите, натягане с ударния ключ равномерно (мисля че е невъзможно без ударен ключ – пружините са много яки), развиване на втората гайка 21мм отгоре за да отделим амортисьора от пружината.

Отделяне от пружината, отвиване на държача за кабела на сензора с 10мм и прехвърляне на новия.
Изображение

Нанизване на гумените предпазители. Не знам дали ги направих правилно? За първия тип ме инструктираха от магазина , втория тип беше на колата и го направих по същия начин.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Поставяме обратно амортисьора в пружината, чинийката, гайката, отпускаме пружината като нагласяме долната част да започне от вдлъбнатината , а горната да легне устойчиво. Поставяме лагера, тампона, набутваме го обратно в колата,
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

затягаме втората гайка, после долу амортисьора и…
Установяваме че глупавите макферсони отново стърчат с около 1см

После отиваме на реглаш на предните колела. Сега колата влече надясно. Ходих 2-ри път – било от гумите трябвало нови гуми – едната е по-износена от другата защото я смениха преди 1г– имаше гвоздей. Размених гумите – сложих чисто новите отпред и почти не се забелязва влачене. Според майстора друга причина било накланянето на двигателя надясно заради скапани тампони.

http://www.youtube.com/watch?v=QqpITxmk ... e=youtu.be

Последна промяна от georgi6 на Нед 22 апр 2012 6:31, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот Dpop » Пет 09 мар 2012 14:38


Колега, доста подробно си описал нещата. Ако реглажа е добре направен не би следвало да има разлика в положението на колелата, независимо че може да има стар/поизморен/втвърден тампон на двигателя. На моят автомобил за 12 г.-откакто го имам е сменен само един от трите тампона на двг.(а в Германия преди това не вярвам да са ги сменяли) и винаги след реглаж на предницата всичко си е било ОК.
"Наложи се да изкарам целия амортисьор разкачайки сенсора за скорост и 2 ключа ..." Тук си имал предвид датчика за АБС на спирачките.


georgi6

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот georgi6 » Пет 09 мар 2012 15:37


Аз също имам съмнение в това обяснение , но може и да има резон - добавих видео фаил. Теста се прави при автоматик с натисната спирачка , включване на скорост и подаване на газ.


Потребителски аватар
jamie1
Мнения: 542
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
Автомобил: Chevrolet Aveo LT
Двигател: DOHC
Местоположение: Сливен

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот jamie1 » Съб 25 авг 2012 16:26


Колеги искам да ви попитам дали е фатално ако при смяната на предните амортисьори съм пропуснал да сменя тампоните,просто защото от немърливост от моя страна забравих,че освен амортисьорите се сменят и тампоните.Ходих на реглаж на предницата и момчетата ми казаха след 3000 км отново да отида при тях зада видят как са гумите.Даже след реглажа на предницата я пробваха как върви.Поздрави


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 25 авг 2012 17:37


Те след 3000 км тия тампони ще са на тор, ама какъв е пък тоя голям интервал за проверка на предницата след реглаж :screwy


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13405
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 25 авг 2012 23:57


Дееба и глупави Мастере!Преди месец сменям разбити лав шарнир и десен външен накрайник.Отивам на реглаж-всичко ток.Колата не тегли,не лопа,я доволен,и се смеем.Кеф-вече не лопа.Ама след месец избуча преден десен лагер!Ми кво праим-сменяме и двата,щом тоя е трагнал,и другия ще го следва.Викам си-тея ще смъкват целия Макферсон,я баце оди земи 2 нови тампона и 2 нови лагера,да ги подменим.До тук добре.Старите-кво да кажа,беха читави,особено лагерите,а са сменяни преди 3 години-100 000км.Ти да видиш,прибрах си ги,не се знае,Кризата още вършее!И айде на реглаж,там дето ходих преди месец,там дето ходя 10 години.Ооо,ние имаме нов стенд,3Д,баах мааму.Излазам,абе нещо ми не аресва,ама немах много каране,се пак съм отпуска.И на другия ден карах 15 км по идеален път,тегли надесно,та ше ми откине ръцете.айде обратно в сервиза-Ей,момчета,това железо тегли надесно-Не може да бъде!Стенда,3Д и т.н.Айде пак диагностика,айде корекции,щото вечегледах кви ги вършат!Може ли,да се повозим,карайте момчета,искам читава кола!Идат си от разходка-сега е добре,ама ти нали знаеш,твоита рейка е тръгнала,сега мнооого малко тегли.Добре,бе казвам аз,целата предница е нова,гумите ги купих нови преди година и малко-50 000км са минале,айде кажете,що тегли?Ми ти си карал с разбити части и те гумите са се износили кофти,и зарад това тегли!!!!?????Моляяяяяя!А преди месец на стария стенд всичко беше О.К.Демек,купи си пак нови гуми.Сорри,Тупане,научете се да работите на новия стенд,Щото явно не можете,съжалявам,че не исках разпечатка след корекцията.Дадоха ми такава от стария стенд.Мислех да ги публикувам тука,некой в час със тези неща да направи съпоставка,ама все нема време!В заключение-АМАН от тъпанаре,как може да ми откачиш супортаи да го оставиш да виси само на спирачния маркуц,и да казваш-Добре е!!!???


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автомати

Мнениеот Iezekil » Чет 04 сеп 2014 23:22


гуми на 50 000 и да не са за смяна...я направи реклама.
На сниммката с двата амортесьора ми се струва,че имат разлика в дължината на основното тяло.Така ли е?


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автомати

Мнениеот kaiser666 » Нед 07 сеп 2014 14:05


Ако стария амортисьор е маслен, е нормално да не изскача така, както газовия.


Потребителски аватар
haga
Мнения: 200
Регистриран на: Пон 15 окт 2007 8:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автомати

Мнениеот haga » Нед 07 сеп 2014 20:34


Колега каква марка тампони на амортесьорите си сложил?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автомати

Мнениеот Iezekil » Пон 08 сеп 2014 21:42


kaiser666 написа:Ако стария амортисьор е маслен, е нормално да не изскача така, както газовия.

Под основно тяло разбирам тоа с леглото за пружината.Сякаш новия е за Б3.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13405
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на предни амортисьори и тампони, Пасат Б4 автомати

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 08 сеп 2014 21:55


Iezekil написа:гуми на 50 000 и да не са за смяна...я направи реклама.
На сниммката с двата амортесьора ми се струва,че имат разлика в дължината на основното тяло.Така ли е?


Унироял Рейнексперт,купени нови от магазина.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 32 госта