Здравейте пускам темата за да помогна на колега който няма възможност да го направи сам.
Както се разбира от заглавието става въпрос за В-4 тди 1Z мотор,проблема е във вентилатора на климатроника,моторчето е разглобено,почистено и с нови четки.И въпреки всичко често се случва да му изгаря бушона,дори и да не изгори при вкл. на вентилатора не започва да духа веднага,ами след около минута.
При включването на климатроника на дисплея излиза код за грешка НЕ,някой има ли представа какво значи конкретния код,или какво се е скапало по системата че идва студ, а без парно не става!?
Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатроника?
- ej0
- Мнения: 143
- Регистриран на: Съб 02 фев 2013 22:19
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMR
- Местоположение: Шумен,Шумния град
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Колега незнам за грешката,но преди 1 месец и моя спираше като подам газ или като го пусна не тръгваше
Изкарах моторчето смених му четките и сега е всичко тип топ духа да си е.. мишка ухото
дано съм бил полезен
Изкарах моторчето смених му четките и сега е всичко тип топ духа да си е.. мишка ухото
дано съм бил полезен
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Колега, за схемата има значение с кой климатроник си. На В4 се слагат 2 вида заводски - единия е с копчета Auto и OFF, другия е с Auto и Econ. Схемите на двата са различни. 7-ми месец 95-та година е граничната за двата вида климатроници. След като уточниш с кой от двата си, можем да видим по схемата какво се случва. Също така при диагностика с VCDS може да се види какви грешки има (ако има проблем с вентилатора, контролера ще го регистрира задължително).
Направи прост експеримент - когато вентилатора не иска да тръгне сам, бръкни през дупката за ф-ра за купето и го побутни. Ако тръгне - износен колектор или изгоряла намотка на ротора (рядко се случва, ама се случва) - тогава сменяш с друг вентилатор и спи.
Направи прост експеримент - когато вентилатора не иска да тръгне сам, бръкни през дупката за ф-ра за купето и го побутни. Ако тръгне - износен колектор или изгоряла намотка на ротора (рядко се случва, ама се случва) - тогава сменяш с друг вентилатор и спи.
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Колега благодаря за компетентното и изчерпателно мнение!
След кратка справка със собственика: колата е 95 година ,а копчетата на климатроника са Auto Econ.
Проблема с моторчето не се случва постоянно ,може ден-два да няма проблем, и след това изгаря бушона.Сутрин при вкл. изписва кода за грешката и след около минута кода изчезва и моторчето тръгва.
Малко се получава като развален телефон,но гледам да помогна на момчето.
След кратка справка със собственика: колата е 95 година ,а копчетата на климатроника са Auto Econ.
Проблема с моторчето не се случва постоянно ,може ден-два да няма проблем, и след това изгаря бушона.Сутрин при вкл. изписва кода за грешката и след около минута кода изчезва и моторчето тръгва.
Малко се получава като развален телефон,но гледам да помогна на момчето.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Така, предпазителя е само за ел. мотора т.е. има две възможности - проблем в самия мотор или проблем по кабела от бушонното табло до мотора. Аз залагам на мотора. Контролирането на оборотите на мотора става по маса т.е. няма вариант да думне регулатора и да изгори бушона, защото ако регулатора прекъсне, тогава мотора никога няма да тръгне, ако пък регулатора окъси, стига постоянна маса до мотора и ще върти постоянно на макс. обороти. Според мен търсете драма в мотора.
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Благодарение на zfa159 проблема в климатроника на колегата е отстранен,след точна намеса всичко е ок! Доколкото разбрах,проблема е дошъл от блокирало моторче на задната чистачка...
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Здравейте, нов съм във форума и искам да попитам някой колега знае ли как с прави тест за грешки на климатроника на Б4 1.9 TDI 1Z мотор 1996 година. Предварително Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
96-та е с Auto и Econ, ако е заводския. Той няма самодиагностика - само с кабел и софтуер.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
-20 лв тогава!
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Здравейте колеги, на климатроника ми няма копчета OFF и temp + за да ми изкара кодове на функции за диагностика използвах бутоните за намаляне на степените на вентилатора и този за вдигане на градусите в купето , но не излиза никакъв код. Нещо аз ли бъркам или не съм разбрал ? Или трябва да използва други бутони ? Моля помогнете.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
zfa159 написа:96-та е с Auto и Econ, ако е заводския. Той няма самодиагностика - само с кабел и софтуер.
Виж какво каза този човек.
- batgecko69
- Мнения: 166
- Регистриран на: Вто 20 апр 2010 16:37
- Автомобил: golf
- Двигател: abf
- Местоположение: Сливен
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
ivkata написа:Благодарение на zfa159 проблема в климатроника на колегата е отстранен,след точна намеса всичко е ок! Доколкото разбрах,проблема е дошъл от блокирало моторче на задната чистачка...
Как по точно го оправи колега смени моторче ли?Че и аз съм със същия проблем .. задната чистачка спря да работи и се появи НЕ на дисплея (94 ми е климатроника auto и off)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Колата я правих аз и ще разясня :)
Всъщност историята е такава - момчето си мислеше, че му изгаря предпазителя за вентилатора в купето и затова той спира да работи, ама всъщност гореше предпазителя за задната чистачка (не е гледал правилно номерацията). Климатроника взима някакво захранване през този предпазител (по схемите и обясненията не е така, ама е факт) и когато той изгори, контролера откача - записва HE вместо градусите и спира да управлява степените на вентилатора. Проблема с чистачката е, че до нея има постоянно захранване при "контакт" с идеята да се връща винаги в крайно положение. Дори да не я пускате, ако е спряла някъде в друго положение, различно от крайното, тя харчи ток и се опитва да тръгне да се движи. Понеже трасето до отзад е дълго, не винаги гори предпазителя, а често само товари инсталацията, докато разтопи кабелите и окъси и вече изгори предпазителя. Решението в случая на колегата беше просто - разглобих му кората на вратата и изключих буксата на моторчето. Така вече няма товар на този предпазител и той не изгаря и климатроника е щастлив. Предпазителя, за който говорим е номер 4 и е 15A (в случая колегата беше решил, че той е за вентилатора и беше турил 30А, ама той пак беше изгорял ).
Всъщност историята е такава - момчето си мислеше, че му изгаря предпазителя за вентилатора в купето и затова той спира да работи, ама всъщност гореше предпазителя за задната чистачка (не е гледал правилно номерацията). Климатроника взима някакво захранване през този предпазител (по схемите и обясненията не е така, ама е факт) и когато той изгори, контролера откача - записва HE вместо градусите и спира да управлява степените на вентилатора. Проблема с чистачката е, че до нея има постоянно захранване при "контакт" с идеята да се връща винаги в крайно положение. Дори да не я пускате, ако е спряла някъде в друго положение, различно от крайното, тя харчи ток и се опитва да тръгне да се движи. Понеже трасето до отзад е дълго, не винаги гори предпазителя, а често само товари инсталацията, докато разтопи кабелите и окъси и вече изгори предпазителя. Решението в случая на колегата беше просто - разглобих му кората на вратата и изключих буксата на моторчето. Така вече няма товар на този предпазител и той не изгаря и климатроника е щастлив. Предпазителя, за който говорим е номер 4 и е 15A (в случая колегата беше решил, че той е за вентилатора и беше турил 30А, ама той пак беше изгорял ).
- batgecko69
- Мнения: 166
- Регистриран на: Вто 20 апр 2010 16:37
- Автомобил: golf
- Двигател: abf
- Местоположение: Сливен
Re: Пасат В-4 TDI 1-Z мотор - код за грешка на климатрони
Мерси колега оказа се изгорял предпазителя .. замених го и се оправи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта