Здравейте.Весели празници на всички.
Колата е vw passat b5 1.6 1998(November).
И имам едно силно придръпване като настъпя след 4000 оборота и оборотите на свободна често в движение играят между 800-900.На място при покой на свободна при работещ двигател по - рядко прави играенето на оборотите.
Прилагам снимка с изкараните грешки от компютъра на колата.
Изчистих ги , но после пак се появиха и не се трият.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hvideo-xaf1/v/t42.1790-2/10862350_311543552375506_1665890933_n.mp4?rl=300&vabr=120&oh=7a54ceb00e51a012d34c656058d43537&oe=549B24E3 - Направих видео където се вижда как натискам газта и когато дойде до 4000 оборота застопорявам крака си на газта и не го отпускам , а оборотите падат и се качват сами.
Може ли да помогнете с решаването на проблема ми.Ще съм ви благодарен :)



Passat B5 1.6 Придърпване и колебливи об. на пр.ход
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Passat B5 1.6 Придърпване и колебливи об. на пр.ход
Последна промяна от ivostefanov на Нед 04 яну 2015 9:18, променено общо 1 път.
Причина: Придържай се към темата шаблон!
Причина: Придържай се към темата шаблон!
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
След дълги търсеният проблемът го оправих!
Проблема беше в дебитомера( не вярвах да е в него защото го бях сменил август месец тази година и от тогас насам да съм извъртял едни има няма 1000 -1200 км ).Откачих буксата на дебитомера запалих и зачетох грешките и показа, че има грешка в дебитомер - отворена верига(демек няма дебитомер ).След това поставихме старият дебитомер (който беше в гаража 4 месеца във влага и прах, преди да го поставя го почистих със спрей за дебитомер ) и изчистих грешката и колата вече върви по - стасбилно, самите обороти не играят вече и набира много след 4000 оборота и няма придърпване.От време на време като пусна на свободна поиграя за част от секундата ама после се оправя.Това не е проблем.Може би със времето ще се оправи.Но и да не се оправи важното е , че през почти цялото време държи добри обороти без играене.
Весели празници.Малко тук стана като монолог.Ама се надявам на някой да съм от полза :)
Проблема беше в дебитомера( не вярвах да е в него защото го бях сменил август месец тази година и от тогас насам да съм извъртял едни има няма 1000 -1200 км ).Откачих буксата на дебитомера запалих и зачетох грешките и показа, че има грешка в дебитомер - отворена верига(демек няма дебитомер ).След това поставихме старият дебитомер (който беше в гаража 4 месеца във влага и прах, преди да го поставя го почистих със спрей за дебитомер ) и изчистих грешката и колата вече върви по - стасбилно, самите обороти не играят вече и набира много след 4000 оборота и няма придърпване.От време на време като пусна на свободна поиграя за част от секундата ама после се оправя.Това не е проблем.Може би със времето ще се оправи.Но и да не се оправи важното е , че през почти цялото време държи добри обороти без играене.
Весели празници.Малко тук стана като монолог.Ама се надявам на някой да съм от полза :)
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
За много години.
Проблема с играенето на оборотите не изчезна, а си остана.
https://www.youtube.com/watch?v=5SAXIA30-Ig това става като отпусна педала на газта, а като пусна в движение колата и съм на свободна в движение оборотите играят между 700 и 900 непрекъснато понякога.
Помогнете !!
Проблема с играенето на оборотите не изчезна, а си остана.
https://www.youtube.com/watch?v=5SAXIA30-Ig това става като отпусна педала на газта, а като пусна в движение колата и съм на свободна в движение оборотите играят между 700 и 900 непрекъснато понякога.
Помогнете !!
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
Трябва да се видят живите данни на предната ламбда сонда. Трябва да играе постоянно под и над 0.45v. Трябва да слиза до 0.2 и да скача до 0.7. Непременно трябва да е напълно загрят двигателя. Иначе ще сочи само 0.45. Ако е загрят а стойностите не минават над 0.45, вкарай малко пропан газ през дросела. Трябва (при загрят двигател) сондата да отчете 0.7-0.8v
Ако не се променя, значи сондата е повредена или затлачена със сажди.
Ако стойността е постоянно над 0.45, създай вакум отечка. Най-лесно е да се разкачи вакум маркуча на серво усилвателя(за спирачките) от смукателния колектор. Ако стойността на сондата не падне, значи е повредена или затлачена.
Най-добре направи диагностика с vcds, че там поне ще даде правилен obd код на грешките и ще е на английски, което е малко по-прецизно описание.
Ако не се променя, значи сондата е повредена или затлачена със сажди.
Ако стойността е постоянно над 0.45, създай вакум отечка. Най-лесно е да се разкачи вакум маркуча на серво усилвателя(за спирачките) от смукателния колектор. Ако стойността на сондата не падне, значи е повредена или затлачена.
Най-добре направи диагностика с vcds, че там поне ще даде правилен obd код на грешките и ще е на английски, което е малко по-прецизно описание.
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
Здравей.Колега видях, че си ми писал и коментар youtube, но проблема не е от дебитомера, защото го смених и сега няма грешка.Нямам никакви проблеми с движението на колата в скорост, колата работи идеално на скорост.Но на свободна прави това.И мерси за мнението, ще се помъча да направя нещо по това което си писал, благодаря ти :) Иначе съм със софтуер Delphi 2013г. вече не изкарва грешки в компютъра на колата, но ще видим за напред.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
Също е добре да провериш за вакум отечки. Те също са характерни за този тип проблем и ЗА ТАЗИ КОЛА. Но проблема е по-дебел така че ако е вакум отечка би трябвало сондата да не може да дава стойност над 0.45. Така че пак отиваме на горния тест. Провери също да нямяш спукан изходен колектор преди предната сонда. И задължително с vcds сканирай компютъра за грешки.
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Re: Б5 1,6 придърпване след 4000 об. и колебливи об. на пр.х
А колега след като писах коментара.Значи ходих после по работа и като карам реших да настъпвам яко колата към 5000-6000 оборота и яко я настъпвах и извънградско карах така около 5км (малко рейсър станах днес... ) и после гледам оборотите като отпускам газта си заспиват на 900 ( толкова трябва да са ) , няма помръдване, леко само помръдват чат пат, но е толкова не значително, че с "нетренирано око " трудно би се забелязало помръдване... Не знам какво влияение има нстъпването.Но сега е по - добре със сигурност колата.Какво става, можеш ли да отгаднеш ? Колата между другото не се кара да речем в годината 2 пъти я изкарвам за общо 3 месеца, защото имам друга кола на дизел. Да не би да и трябва "жега" и настъпване ?
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 1.6 Придърпване и колебливи об. на пр.ход
Това което най-вероятно става (както го обясняваш) е, че сондата е затлачена със сажди от каране на къси разстояния или от дълъг живот. В резултат, циркониевия елемент не може да стигне нормалната си температура - а тя е около 350-400 по целзии. И следователно предната ти сонда не дава добри стойности и компютъра се лъже и не работи ефективно. Това като я форсираш прави температурата в този отсег ряязко да се повиши, което сгрява сондата и я прави да работи ефективно.
Това е което аз мога да кажа по описанието. Свали предната ламбда сонда (на 1.8 и 1.8Т тя е лесна за сваляне, а 1.6 не знам как е) и я напръскай със спрей за почистване на карбуратори докато спрат да изтичат сажди. Но въпреки това, трябва да се види с диагностичен уред какви стойности дава сондата, когато колата е загряла и оборотите варират, както и когато си я изфорсирал. Ако дава различни стойности, просто я почисти или още по-добре - смени. Нейните стойности трябва постоянно да се менят висока-ниска-висока-ниска. От 0.1-0.2 на 0.7-0.9 и после пак така. Ако има застой под или над 0.45V. сондата не работи изправно.
Предната сонда е тази, която ти контролира горивната смес и когато тя не работи правилно е много възможно да има проблем като този който ти имаш.
PS: Нещо изключително важно, което НЕ сме оточнили е на какво гориво караш колата? На газ или на бензин? Ако проблемът ти е при газ, то тогава е почти сигурно, че или газовата уредба не е правилно поставена, или настройките не са съвсем добри.
Това е което аз мога да кажа по описанието. Свали предната ламбда сонда (на 1.8 и 1.8Т тя е лесна за сваляне, а 1.6 не знам как е) и я напръскай със спрей за почистване на карбуратори докато спрат да изтичат сажди. Но въпреки това, трябва да се види с диагностичен уред какви стойности дава сондата, когато колата е загряла и оборотите варират, както и когато си я изфорсирал. Ако дава различни стойности, просто я почисти или още по-добре - смени. Нейните стойности трябва постоянно да се менят висока-ниска-висока-ниска. От 0.1-0.2 на 0.7-0.9 и после пак така. Ако има застой под или над 0.45V. сондата не работи изправно.
Предната сонда е тази, която ти контролира горивната смес и когато тя не работи правилно е много възможно да има проблем като този който ти имаш.
PS: Нещо изключително важно, което НЕ сме оточнили е на какво гориво караш колата? На газ или на бензин? Ако проблемът ти е при газ, то тогава е почти сигурно, че или газовата уредба не е правилно поставена, или настройките не са съвсем добри.
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Съб 10 ное 2012 21:45
- Автомобил: Audi s4 b5 Avant
- Двигател: 2700
- Местоположение: BG
Re: Passat B5 1.6 Придърпване и колебливи об. на пр.ход
Колата ми няма инсталирана газова уредба.Колата се кара само на бензин.Ще погледна при възможност тези неща.Първо ще пробвам с почистване на сондата , че нова струва доста пари , ако се оправи евала, ако не ще търсим работеща такава за напред :) Благодаря за мнението и вниманието пак :)



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта