


Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо Решено!
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Днес пак пусна жегата, беше настроено на 18 градуса, а климатика не съм го включвал от дни. При 23 външна температура вътре си ставаше горещо. Заинатих се и успях да спра топлото като просто намалих градусите на Lo - това не сработва по принцип, но сега стана. Което значи, че има нещо (вероятно клапата или моторчето), което не работи както трябва, ами само понякога. Ако имам излишно време и желание, ще направя още един опит да се разберем културно с този проблем. Мерси за всички отзиви!
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Може някакъв боклук да блокира работата на някоя от клапите. Освен това, всяко моторче, макар и ново и сменено при специалист, се поврежда. Само с писане и теория няма да стане - иска си "доктор".
Все пак, защо не опиташ да продухаш вуздуховодите с пускане на най-високата степен на вентилатора и отваряне на всички клапи "ръчно" ( насочване на струята към лицето, към краката, към стъклото) - може да помогне, във всеки случай няма да навреди.
Все пак, защо не опиташ да продухаш вуздуховодите с пускане на най-високата степен на вентилатора и отваряне на всички клапи "ръчно" ( насочване на струята към лицето, към краката, към стъклото) - може да помогне, във всеки случай няма да навреди.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Боклук вътре няма откъде да се вземе или поне не толкова голям,че да пречи на клапата. Когато правим клапите, махаме всичкия дунапрен от всичките клапи от входа на кутията,до изхода и. Реално погледнато боклук вътре няма откъде да дойде,ако пък боклука тръгне да влиза отвън, е невъзможно да стигне до температурната клапа, защото трябва да мине през филтъра за купето, от там да мине през питата на изпарителя и чак тогава може да стигне до темп. клапа, което няма как да стане практически. Също така ако блокира клапата заради боклук или поради неизправност на самата клапа, моментално климатроника дава грешка за темп. клапа, защото не може да си я премести до положението, в което иска тя да бъде.
Също така логиката на нещата не показва да има проблем с темп. клапа - духа топло ама като пуснеш компресора и моментално започва да духа 6-7 градуса от духалките. Ако клапата блокираше на средно положение (както се предполага,че става) или не затваряше плътно топлото, щеше да духа примерно 20-25 градуса, а не напълно студен въздух.
Когато колегата си взе колата след ремонта, клапата работеше напълно изправно и си духаше и топло и студено както трябва. Когато колегата дойде пак да гледаме,ще стане ясно дали все още е изправна и дали въобще проблема идва от нея.

Също така логиката на нещата не показва да има проблем с темп. клапа - духа топло ама като пуснеш компресора и моментално започва да духа 6-7 градуса от духалките. Ако клапата блокираше на средно положение (както се предполага,че става) или не затваряше плътно топлото, щеше да духа примерно 20-25 градуса, а не напълно студен въздух.
Когато колегата си взе колата след ремонта, клапата работеше напълно изправно и си духаше и топло и студено както трябва. Когато колегата дойде пак да гледаме,ще стане ясно дали все още е изправна и дали въобще проблема идва от нея.

-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
vlassadar написа: Заинатих се и успях да спра топлото като просто намалих градусите на Lo - това не сработва по принцип, но сега стана.
Като е дал на Lo топлото изчезнало и почнал да духа нормално без включен климатроник ? датчикът за темп в купето? При Lo ако не се лъжа компа не следи стойността на този датчик и затваря напълно притокът към радиатор парно и приток от вън винаги е малко отворен за да влиза свеж въздух... Какво става ако датчикът е със занижени стойности (дефектирал)?
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
zfa159 написа:..само че когато не върти зъвдух през радиатора, той се затлачва и прецаква.
Пиши по-бавно


Много БМВта и Мерцедеси имат елклапани за антифриз, които да управляват парното. Аз съм си купувал такива клапани от форума на БМВ по 10лв. Сега са ми излишни и мога да ти продам един пак за 10лв. Такъв клапан е най-удобен да си спираш и пускаш водата към радиаторчето, охлаждането на двигателя няма да се влоши толкова много, но радиаторчето може да се затлачи и това побългаряване почти със сигурност ще ти излезе през носа.
Най-добре пак иди при Стефан, той ще ти отстрани проблема.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Аз ще опитам да поразсъждавам, макар обикновено мисленето да ме затруднява ... ще ме простите за своеволието ...
На теория компресорът на климатроника на Б3 не може да се изключва. И за дадения от автора на темата пример от външна температура 23°С и зададена вътре 18°С имаме теоретично пуснат компресор, който набива въздух с темп 5-6° през студената тръба и въздух с темп 80-90°, който идва от топлата. Ако в колата е яката жега, клапата ще пусне студ, но все по някое време ше започне да смесва от топлата и студената тръба, за да не се озъбят пътниците. Ако пък в колата не е жега, клапата ще смесва още отначало и ще пуска въздух с някаква по-близка до 18°, отколкото до 5° температура. Само че управлението на клапата няма как да разбере, че компресорът е спрян и през студената тръба идват 23°(и нагоре, защото минават през затопленото табло), вместо очакваните 5°. И така получаваме някаква смес от 25° и 80-90°. Съвсем логично, когато зададената температура се премести от 18° на Lo, клапата да затвори напълно топлата тръба и това да се усети веднага в купето.
Уточнявам, че теорията ми работи, ако НЯМА темп датчик на студената тръба между вътрешния радиатор на климатика и смесителната клапа. За което съм почти убеден и мога да заложа каса бира, че такъв датчик няма, но все пак не съм 100% сигурен.
И така, спирайки ръчно компресора с цел икономия на гориво, авторът на темата сам си "набива" жегата в купето ... и сега се чуди кой ос.а положението ... а само трябва да се погледне в огледалото.

На теория компресорът на климатроника на Б3 не може да се изключва. И за дадения от автора на темата пример от външна температура 23°С и зададена вътре 18°С имаме теоретично пуснат компресор, който набива въздух с темп 5-6° през студената тръба и въздух с темп 80-90°, който идва от топлата. Ако в колата е яката жега, клапата ще пусне студ, но все по някое време ше започне да смесва от топлата и студената тръба, за да не се озъбят пътниците. Ако пък в колата не е жега, клапата ще смесва още отначало и ще пуска въздух с някаква по-близка до 18°, отколкото до 5° температура. Само че управлението на клапата няма как да разбере, че компресорът е спрян и през студената тръба идват 23°(и нагоре, защото минават през затопленото табло), вместо очакваните 5°. И така получаваме някаква смес от 25° и 80-90°. Съвсем логично, когато зададената температура се премести от 18° на Lo, клапата да затвори напълно топлата тръба и това да се усети веднага в купето.
Уточнявам, че теорията ми работи, ако НЯМА темп датчик на студената тръба между вътрешния радиатор на климатика и смесителната клапа. За което съм почти убеден и мога да заложа каса бира, че такъв датчик няма, но все пак не съм 100% сигурен.
И така, спирайки ръчно компресора с цел икономия на гориво, авторът на темата сам си "набива" жегата в купето ... и сега се чуди кой ос.а положението ... а само трябва да се погледне в огледалото.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Ами аз това имах предвид с горното си мнение :)
Така или иначе влиза дори съвсем малко топло от горещия радиатор към останалата част от кутията дори при положение "Lo" ...все пак е пластмаса. Датчик за температурата на изпарителя има, ама той е просто един вид термо ключ - при ниска температура на изпарителя, спира компресора, по никакъв начин няма отношение към положението на клапата топло-студено и в случая не може да помогне за проблема. При В4, където има Econ (който реално спира компресора), има допълнителен датчик, който мери в реално време температурата на централната част т.е. след изпарителя...там вече контролера знае, че компресора не работи. По повод това,че преди го е нямало проблема - колата преди това нямаше нито една здрава клапа и духаше всичко отвсякъде...няма как да може да се усети такъв проблем, който 99% си е бил там и преди да оправим нещата.

Така или иначе влиза дори съвсем малко топло от горещия радиатор към останалата част от кутията дори при положение "Lo" ...все пак е пластмаса. Датчик за температурата на изпарителя има, ама той е просто един вид термо ключ - при ниска температура на изпарителя, спира компресора, по никакъв начин няма отношение към положението на клапата топло-студено и в случая не може да помогне за проблема. При В4, където има Econ (който реално спира компресора), има допълнителен датчик, който мери в реално време температурата на централната част т.е. след изпарителя...там вече контролера знае, че компресора не работи. По повод това,че преди го е нямало проблема - колата преди това нямаше нито една здрава клапа и духаше всичко отвсякъде...няма как да може да се усети такъв проблем, който 99% си е бил там и преди да оправим нещата.

-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо
Леле, колеги и Стефане! След толкова главоблъсканица
(2 години) това лято ми дойде в повече и мистерията беше разкрита!
От зор направих един байпас на парното, за да изолирам изцяло радиатора в купето като причина. Обаче продължи да грее! Дори с климатик, в краката се усещаше тази топлина, а перката като се включеше, ставаше най-неприятно. По време на движение беше нетърпимо, а като спра, нищо не можеше да се установи, нямаше нищо толкова горещо, струята спираше. Изводът беше, че от самото движение отнякъде влиза въздух вътре в купето откъм двигателя. Залегнах при краката ми, защото откъм пасажера нямаше нищо подобно, и започнах да оглеждам.
Една пластмаса имаше цепка и беше споявана, заподозрях я и я развинтих. Отдолу се откри и причината за цялата драма - маншона, през който минаваше кормилния прът и трябва да уплътнява откъм двигателя, беше зейнал, т.е някой, който ми е правил рейката най-вероятно, не го е сложил правилно и той се е извадил! Отделно откъм двигателя имаше дупка в него, която се виждаше. С много усилия и китайски упражнения успях да го напъхам идеално по жлебовете му (20 минути кривене, ясно защо не са го върнали правилно), а около дупката изчистих добре и залепих голяма лепенка за колело. Пластмасата, която го закриваше, приличаше на въздуховод и не ми привличаше вниманието, разсейвала е топлината навсякъде, затова не можеше да се хване откъде е точно проблема. Вече всичко е перфектно, а сериозно щях да се отказвам от прекрасната ми колица заради тази глупост.


От зор направих един байпас на парното, за да изолирам изцяло радиатора в купето като причина. Обаче продължи да грее! Дори с климатик, в краката се усещаше тази топлина, а перката като се включеше, ставаше най-неприятно. По време на движение беше нетърпимо, а като спра, нищо не можеше да се установи, нямаше нищо толкова горещо, струята спираше. Изводът беше, че от самото движение отнякъде влиза въздух вътре в купето откъм двигателя. Залегнах при краката ми, защото откъм пасажера нямаше нищо подобно, и започнах да оглеждам.
Една пластмаса имаше цепка и беше споявана, заподозрях я и я развинтих. Отдолу се откри и причината за цялата драма - маншона, през който минаваше кормилния прът и трябва да уплътнява откъм двигателя, беше зейнал, т.е някой, който ми е правил рейката най-вероятно, не го е сложил правилно и той се е извадил! Отделно откъм двигателя имаше дупка в него, която се виждаше. С много усилия и китайски упражнения успях да го напъхам идеално по жлебовете му (20 минути кривене, ясно защо не са го върнали правилно), а около дупката изчистих добре и залепих голяма лепенка за колело. Пластмасата, която го закриваше, приличаше на въздуховод и не ми привличаше вниманието, разсейвала е топлината навсякъде, затова не можеше да се хване откъде е точно проблема. Вече всичко е перфектно, а сериозно щях да се отказвам от прекрасната ми колица заради тази глупост.

-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо Реш
Хм,миналата година ми сменяха рейката и още на излизане от сервиза усетих,че колата е станала по-шумна.
Върнах се в сервиза и го вдигнах майстора във въздуха,само като погледнах старата си рейка,проблема ми се изясни веднага.
Некадърници!

Върнах се в сервиза и го вдигнах майстора във въздуха,само като погледнах старата си рейка,проблема ми се изясни веднага.
Некадърници!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ivailo_slavov, tdi fen и 31 госта