passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
- nikitopuzov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:01
- Автомобил: vw passat b3
- Двигател: 1.8 abs 1993
- Местоположение: sofia
passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
Здравейте колеги протече ми маркуча от двигателя до радиаторчето на парното . маркуча е с легло за датчик и няма намиране можете ли да помогнете с oem номер или къде да го търся. знаете ли за какво е този датчик?
- nikitopuzov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:01
- Автомобил: vw passat b3
- Двигател: 1.8 abs 1993
- Местоположение: sofia
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: водно съединение passat b3 1.8 abs 1992г.
Колата има климатроник,предполагам?
Датчика е температурата на антифриза.
Датчика е температурата на антифриза.
- nikitopuzov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:01
- Автомобил: vw passat b3
- Двигател: 1.8 abs 1993
- Местоположение: sofia
Re: водно съединение passat b3 1.8 abs 1992г.
да има. да не е нещо за него?
- nikitopuzov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:01
- Автомобил: vw passat b3
- Двигател: 1.8 abs 1993
- Местоположение: sofia
Re: водно съединение passat b3 1.8 abs 1992г.
дали ако сложа маркуч без датчик а датчика сложа до този за температурата , там има една тапа сега ще има проблем ?
- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: водно съединение passat b3 1.8 abs 1992г.
Ами отпред на тройника колко датчика имаш ? 2 с по 2 пина или 1 с 4 пина ? Или 1 датчик с 2 пина и една тапа ? Ако имаш 1 датчик с 2 пина и място за 2ри датчик, то не мисля,че ще е проблем да преместиш датчика отгоре на тройника.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
Саше,има тройници на които има място за два датчика.
Към автора,климатроника работи и без този датчик,но набива грешка.
Ако ти стигне кабела не виждам защо да не можеш да го сложиш отпред.
Към автора,климатроника работи и без този датчик,но набива грешка.
Ако ти стигне кабела не виждам защо да не можеш да го сложиш отпред.
- nikitopuzov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:01
- Автомобил: vw passat b3
- Двигател: 1.8 abs 1993
- Местоположение: sofia
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
ами не е точно така, за проба откачих буксата на датчика и резултата беше че парното заработи на максимални обороти при положение че е настроено по средата.така че този датчик не е баш без значение.и да наистина кабела е късичък ще се наложи леко удължаване.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
Датчика е от значение, защото според показанието му, контролера на климатроника определя положението на клапата топло-студено и силата на вентилатора в купето, в режим на отопление, защото този датчик казва каква е темп. на топлата вода, постъпваща към радиаторчето, именно затова седи точно там. На тройника на главата температурата е различна от тази на маркуча към радиаторчето и затова VAG са произвели този маркуч така и датчика седи точно там.
По въпроса за маркуча - оригиналния е с парт номер 357 820 371 и не намерих някой да го предлага, може би само Порше, ама там цената ще е мама и тати. Понеже аз имах същия случай преди 4 години (маркуча протече от пресовката за леглото за датчика), го реших по друг начин - взех обикновен маркуч от такъв Пасат без климатроник и сложих на него едно легло за датчик, от Ауди А6 Ц4.
Маркуча се различава за кола с ABS и без ABS. Ти като гледам, си с ABS. За без ABS номера е 357 819 371 Е (пиша го за да е полезно и за други хора) , а за с ABS е 1H0 819 371 . Пъвия също се намира доста трудно, а втория става и на негово място с малко наместване, а и го произвеждат доста афтърмаркет фирми т.е. не е скъп и е достъпен за намиране.
Въпросното нещо от Ауди е с номер 4А0 819 497 и изглежда ето така :
Слагаш новия маркуч, режеш го на подходящо място, скъсяваш го малко, слагаш фланеца с две скоби, скагаш датчика (с нов О-пръстен разбира се, мога да ти дам оем номера и за него, ако ти е нужен) и летиш.
П.п. преправи я тази газова да не е по този начин. При ABS двигателите има едно маркуче, което излиза от всмукателния колектор и отива в обратната тръба към водната помпа. Там е перфектно да си вържеш изпарителя между колектора и тръбата. Трябват ти само повечко маркуч 10мм , 2 преходника 10 към 16мм и нов 16мм маркуч. Там водата е най-гореща при още не загрял двигател, защото идеята на това маркуче е да загрява всмукатления колектор, а водата в него се грее и от изпускателния, който е точно отдолу. Дебита там е достатъчен за отопление на изпарителя. Аз си го бях направил така и при -15 градуса насвън, за 4-5 минути работа на място, започваше да сгрява изпарителя и можеше да си минеш на газ. Вадиш си тънките маркучи (които доста по-лесно завиват от 16-ката), прекарваш ги до широкото място над ск. кутия и там минаваш към 16мм преди изпарителя. Така си решаваш и вечното течене на антифриз от тройниците. Не знам защо, ама за 4 години тези преходници не протекоха, а иначе от тройниците, дори да са метални, всички коли винаги леят антифриз.
Ето тук използвах твоята снимка да ти покажа къде седи това маркчуе (червената стрелка) :
По въпроса за маркуча - оригиналния е с парт номер 357 820 371 и не намерих някой да го предлага, може би само Порше, ама там цената ще е мама и тати. Понеже аз имах същия случай преди 4 години (маркуча протече от пресовката за леглото за датчика), го реших по друг начин - взех обикновен маркуч от такъв Пасат без климатроник и сложих на него едно легло за датчик, от Ауди А6 Ц4.
Маркуча се различава за кола с ABS и без ABS. Ти като гледам, си с ABS. За без ABS номера е 357 819 371 Е (пиша го за да е полезно и за други хора) , а за с ABS е 1H0 819 371 . Пъвия също се намира доста трудно, а втория става и на негово място с малко наместване, а и го произвеждат доста афтърмаркет фирми т.е. не е скъп и е достъпен за намиране.
Въпросното нещо от Ауди е с номер 4А0 819 497 и изглежда ето така :
Слагаш новия маркуч, режеш го на подходящо място, скъсяваш го малко, слагаш фланеца с две скоби, скагаш датчика (с нов О-пръстен разбира се, мога да ти дам оем номера и за него, ако ти е нужен) и летиш.
П.п. преправи я тази газова да не е по този начин. При ABS двигателите има едно маркуче, което излиза от всмукателния колектор и отива в обратната тръба към водната помпа. Там е перфектно да си вържеш изпарителя между колектора и тръбата. Трябват ти само повечко маркуч 10мм , 2 преходника 10 към 16мм и нов 16мм маркуч. Там водата е най-гореща при още не загрял двигател, защото идеята на това маркуче е да загрява всмукатления колектор, а водата в него се грее и от изпускателния, който е точно отдолу. Дебита там е достатъчен за отопление на изпарителя. Аз си го бях направил така и при -15 градуса насвън, за 4-5 минути работа на място, започваше да сгрява изпарителя и можеше да си минеш на газ. Вадиш си тънките маркучи (които доста по-лесно завиват от 16-ката), прекарваш ги до широкото място над ск. кутия и там минаваш към 16мм преди изпарителя. Така си решаваш и вечното течене на антифриз от тройниците. Не знам защо, ама за 4 години тези преходници не протекоха, а иначе от тройниците, дори да са метални, всички коли винаги леят антифриз.
Ето тук използвах твоята снимка да ти покажа къде седи това маркчуе (червената стрелка) :
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
Това точно не е маркуча за подгрева на колектора,по-вероятно е жилото на газта.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
zfa159 написа:Датчика е от значение, защото според показанието му, контролера на климатроника определя положението на клапата топло-студено и силата на вентилатора в купето, в режим на отопление, защото този датчик казва каква е темп. на топлата вода, постъпваща към радиаторчето, именно затова седи точно там.
Странно,защото при мен само набиваше грешка,без да влияе на оборотите на вентилатора.
Климатроника винаги го карах на AUTO,настроен на 24-26 градуса.
Смених го по-късно въпросния датчик,не беше скъп,но драстична промяна в работата на климатроника не забелязах.
П.П.Посоченото е жилото за газта.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: passat b3 1.8 abs 1992г. водно съединение
Оказва влияние на оборотите на вентилатора, както и на положението на клапата. Досега на 10-тина климатроници винаги е било така. При теб явно е било някакво изключение (въпрос на софтуер на контролера явно).
Не съм съобразил, че върха на стрелката, която съм нарисувал, опира в жилото за газта. Когато съм я рисувал, имах предвид маркуча под жилото и затова освен стрелката, приложих и обяснение къде точно се намира и от къде до къде отива.Не мислех, че някой може да реши, че показвам жилото и то е маркуч, но въпреки това отчитам пропуска си, че съм го нарисувал неразбираемо и неточно и затова ще го направя наново, по-прецизно, за да е ясно какво точно искам да покажа :
Не съм съобразил, че върха на стрелката, която съм нарисувал, опира в жилото за газта. Когато съм я рисувал, имах предвид маркуча под жилото и затова освен стрелката, приложих и обяснение къде точно се намира и от къде до къде отива.Не мислех, че някой може да реши, че показвам жилото и то е маркуч, но въпреки това отчитам пропуска си, че съм го нарисувал неразбираемо и неточно и затова ще го направя наново, по-прецизно, за да е ясно какво точно искам да покажа :
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 69 госта