Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Техническа и сервизна информация за Passat
Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Сря 01 апр 2015 19:14


Здравейте колеги,
Имам следния проблем с Пасат Б5 (2000г. 1,8 бензин 125 коня, 4motion): Отскоро, след като задрах в една кал, отпред започна да се чува типично стържене точно като от голям лагер, останал без грес. Става само при скорости над 50 км./ч. На всичкото отгоре понякога изчезва за няколко секунди, после пак почва, и то при различни скорости - съвсем на произволен принцип. Силата му не се влияе от скоростта, само честотата му се сменя. Не се влияе от завои, от спирачки или подаване на газ. Не се влияе и от изключване на скорост или гасене на двигателя по нанадолнище. Стърже си все по един и същи начин. И винаги над 50 км./ч. Смених най-логичното - двата предни лагера, ама тц. ... все тая. От сервиза вдигнаха ръце и се предадоха - нямало други лагери. Не било от полуоски или диференциал. А калта отдолу съм я почистил и даже смених зимните гуми, при това с джантите! Накладките са нови, но дисковете са стари. Обаче едва ли са криви, защото си спира съвсем нормално при всякакви скорости. Скоро минах на преглед и абсолютно всички спирачки са ОК.
В предния диференциал (същевременно и скоростна кутия), маслото е догоре. Докато колата беше на подемника се заврях отдолу да разгледам предницата, въртях колелата - всичко си се върти свободно и без шум, никъде нищо не опира. Знам, че като се пусне долу полуоските и носачите се качват нагоре, обаче дори и така всичко изглежда наред. Освен това - ако някъде дереше толкова явно, щеше да го прави веднага, а не след 50 км./ч. Нещата вървят към нещо вътре в диференциала (защото просто друго не се сещам, въпреки че стъргането е точно като от лагер!) и моля ако някой е имал нещо подобно на главата да сподели опит! И само да уточня - шумът съвсем явно се чува отпред, не е отзад, не е по средата.
Преди време карах едно "Рено" и както се казваше в една тъпа реклама - "къде ще пазарувате днес?" (все едно пазаруването е задължително като въздуха и слънцето), така и аз всяка сутрин се питах "А какво ли ще му се развали днес?" Тоя пасат чак всеки ден не се разваля като рено-то, но веднъж месечно поне.... Едно време колите се деляха на немски и френски, сега изглежда са останали само френски.




Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Нед 05 апр 2015 5:09


Явно никой не е срещал подобно чудо. И съвсем нормално - сегашните коли са пълни с технически недомислици и свръх-малоумни (никому ненужни) разработки. Впрочем реването отпред за една седмица премина в постоянен вой. При това на два гласа! Инжектирах със спринцовка масло под маншоните на полуоските, обаче съвсем естествено нямаше никакъв ефект. И как да има - нали е мислено като се разваля нещо да не може да се оправи лесно! А и да струва колкото може по-скъпо! Преди години имах А4 - беше същия боклук! Климатроника така и не можах АЗ да го оправя, какво пък да говорим за така наречените "майстори"! Веднъж изхвърли маслото през пробката, кой знае защо, друг път имобилайзера блокира насред път (все едно е правен в някой китайски гараж), да не говорим за прочутата предница - клиент на сервизите през месец! На тоя пасат само за първия месец му дадох над 2000 лв. за ремонти, без да включвам газовата уредба! Ама на Ауди-то за първия месец беше 3000!!
Дотук на пасата за половин година съм сменил:
1. Абсолютно всички ремъци, обтегачи и ролки, масло 2 пъти.
2. Протекъл воден радиатор.
3. Лагер на компресора на климатика - пълно разглобяване.
4. Водна помпа.
5. Термостат.
6. Помпа на хидравликата - и в момента свири.
7. Носачи по предницата естествено.
И това след като мой познат в сервиз ми каза когато я купувах, че това било от здравите коли!!! Представям си строшените!


Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Нед 05 апр 2015 5:10


Сегашни проблеми:
1.Някакъв безумно скъп обтегач на клапаните - него не съм го сменил, трака си здраво, а маслото е по каталог!
2.Релето на мигачите е направено като на "Жигула" отпреди 50 години - ха си сменил някоя крушка със светодиодна, ха е почнало да трака здраво до задавяне чак! И няма оправия, така е направено, че да го счупиш, а не да го преправиш както трябва! А аргументите, че така ме предупреждава за изгоряла крушка са ми смешни. Няма да обяснявам защо е глупаво.
3.Пишман комфорт-модула си прави каквото иска - вместо надолу, движи стъклата нагоре (задните не ги блокира), лампите и заключването работят чат-пат. Естествено беше наводнен, та трябваше да преправям жици и да спирам течове, все едно оправям някоя баня в панелка!
4.Трудно пали сутрин при температури под +5 градуса. Обикновено гасне след 2 секунди. После като запали и подаваш газ - дави и не може да тръгне.
5.Виенето в така наречения "Торсен" вече го споменах - това не подлежи на ремонт, струва повече от целия таралясник! Караш докато се строши окончателно и после го риташ в някоя морга! Което ще стане сигурно след 2 месеца!
Преди имах "Омега" - за седем години съм дал общо около 1500 лв. за всички ремонти.
VW ли? Никога повече тоя боклук, това е кола не за шофьори, а за мазохисти!


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот krasio00o » Нед 05 апр 2015 13:47


Източи масло от дефернциалите,ако има проблем с някой от тях ще има стружки и маслото ще е сиво на цвят.Това ще те насочи към проблемния възел.А относно коя кола е боклук е много относително.Купил си кола втора употреба на Бог знае какъв пробег.Аз карам същия автомобил само,че с предно предаване 3 години вече и освен някой друг носач ,нищо сериозно не съм правил по него.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот stypkata » Нед 05 апр 2015 14:17


Извинявай колега,но като гледам не си сменил нещо кой знае какво,за да си намразваш колата.Просто е по-висок клас кола от омегата и съответно с по-скъпи части.
- ремъци и ролки - това са консумативи и се сменят на всяка кола
водната помпа също-тя е заедно с ремъците (консуматив)
- радиатора - 15 годишна кола е все пак.На един приятел му се спука на чисто нова Хонда Сивик маркуч за охлаждането и остана на пътя..а е от прословутите "високо качествени" японски коли.
- тампони на окачване - на коя кола няма да и се разбият тампоните по тези пътища,особено пък в София където половината ви булеварди са от павета.....за магистрали да не говорим.
- лагер на климатика - има ли кола с вечни лагери? Един такъв лагер струва 20-30лв.Т.е. не се налага да теглиш заем за ремонт на колата си...
- тракането от обтегача на клапаните е слабо място наитина на този мотор и е доста скъп този обтегач,но е възможно да е от маслената помпа,че и тя е слаба .За това ти препоръчвам да си провериш първо налягането на маслото.На 2000об/мин трябва да е минимум 2 бара

А за качеството на новите автомобили съм напълно съгласен с теб .И на мен ми се струва,че всичко след 97-00г се прави много по-калпаво и с цел да изкара определен пробег след което да се бракува и да не подлежи на ремонт.И не става въпрос само за марката VW.Всички марки са така.За мерцедеси от 2006-2007 няма да ти споменавам за цени на електронни управляващи блокове,асистенти за спирачките и какви ли не напълно ненужни глупости,които струват колкото половината кола.Алуминия е заменен с пластмаса.Стоманата -с алуминий.Всичко това се отразява на общото качество на изработка на колата.Какви са тези глупости- кола с алуминево окачване и алуминев блок на двигателя.Никога няма да си купя кола с алуминев блок ,ако ще и цял живот да си карам старата тройка.


Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Нед 05 апр 2015 16:04


Да ви кажа право - лагера на компресора не знам колко струва, но целия ремонт с фреона (източване и зареждане) - 260 лв. А тракането си е от обтегача, защото е най-силно на празен ход, дадеш ли газ- изчезва. И много ясно се чува откъде е, чак вибрира пластмасата. И някак си не мога да приема на немска кола теч от капака да отива чак под седалките! И аз мисля, че сега колите ги правят да издържат гаранционния срок и после - за моргите. Ама това е пълна тъпотия - да правиш боклуци само и само да върви оборота. Китайска работа. Имам познат - работеха разни платки за Ауди. Специално за отварянето на багажника била направена нарочно да гори. Той понеже е добър в професията им казал къде е проблема и да се промени малко схемата. Отговора бил - Трай и не се обаждай!
Признавам си - искам всичко да е на 6. Не ми е толкова за парите, колкото се дразня от некачествената изработка. Искам да карам, а не да вися по сервизите...и то за нищо - нито съм падал в дупки, нито съм свирил с гуми. Редовно и педантично сменям всички консумативи - дори водата в чистачките. И между другото като сменях ремъците - монтьора твърдеше, че всички са оригинални. Колата не е на много километри - отдолу като залегнеш и разгледаш добре е много запазено всичко - няма никъде ръжда и всички гуми, уплътнения и тампони са като нови. Даже и гърнетата са много добре и са оригинални - със щемпелите. Нали затова я взех.


Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Нед 05 апр 2015 16:04


А за подсещането - благодаря! Сега по Великден в гаража на вилата има канал - ще източа маслото от торсена и ще видя какво се случва. Тоя торсен е една голяма черупка вътре с истински турлю-гювеч - съединител, скорости, преден и междинен диференциал....това ако трябва да се разглобява - мъка! На всичко отгоре това на старо трудно ще се намери, направо невъзможно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот muns61 » Нед 05 апр 2015 17:33


Вземи една ладичка като на аватара ми и няма да имаш тези проблеми.
В твоите сервизи някой дали е чувал за стетоскоп?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот krasio00o » Нед 05 апр 2015 22:39


Сега за тези обтегачи има писано много,добре е да прочетеш малко да не влезеш пак в някой лудо приключение.Относно монтьорскиите твърдения това,че ремъците или каквото и там да било е оригинално не значи,че никога не са сменяни.Може да са заменени в оторизиран сервиз който влага оригинални части като при производството освен в случаите които е открит проблем с дадена част и заменят с нов модел или подобрен модел.


Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Сря 23 дек 2015 10:56


Колеги, само да спомена че след още 10 000 пробег тоя вой или намаля, или аз му свикнах. Междувременно лично и самостоятелно смених маслото в скоростите с Кастрол по каталог и от фирмата вносител. Старото беше доста по-гъсто от новото. Признавам, германеца мисли повече като прави нещо - маслото го налях директно от тубите, без никакви помпи и спринцовки! Резултат обаче нямаше. Само понякога (рядко) се случва да изчезне за момент. Когато реша задачата ще пиша евентуално да помогна на някой със същия случай. Относно паленето сутрин реших проблема и пиша за това, защото и друг може да има същото главоболие. Всичко започна когато оставих колата с изключен акумулатор за лятото, защото карах другата. За зимата подкарах пасата, обаче колкото по-студено ставаше, толкова по-трудно и от повече пъти палеше сутрин. Подчертавам, че проблема не се появи изведнъж, а се засилваше със студа. А когато запалеше, на улицата едвам вървеше и при даване на газ давеше, гърмеше в ауспуха и забиваше муцуна. Вървеше само на 1-ва и максимум на втора, по-нагоре абсурд! В момента, в който загрееше и минаваше на газ, изведнъж ставаше всичко нормално - върви на пушка. Впрочем като вдигнеше 90 градуса и на бензин вървеше почти идеално. Смених температурен датчик - ядец. Върнах си стария, сега новия си го нося за спомен. На сервиза - майсторите почват да гадаят като врачки и да ми предлагат досущ като докторите: " Ама дай да изключим това, да изключим онова..." - демек - дай 2-3 000 лева за каквото се сетим и като нищо не стане - такъв ти бил късмета. Само че аз не искам да знам какво НЕ Е, искам да знам какво Е! Викам си - тая работа така няма да стане. Тук така наречените "майстори", освен да завиват и отвиват гайки за повече акъл нямат. Реших въпроса чрез диференциални уравнения, дедуктивно мислене и прочутия метод на точното налучкване. Тъй като по веригата на проблема освен температурния датчик е само дебитомера, извадих куплунга му веднага след палене и - чудо - колата заработи като нова. Оставих я за около минута така и пак го включих. Работеше по-добре, но не идеално. Загасих я и на другия ден като я запалих определено се държеше по-прилично. Повече куплунга не съм го вадил. След още два дена проблема изчезна напълно, все едно клапата се "научи" от компютъра. Или обратното.


Blade68
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 - шум отпред като от лагер

Мнениеот Blade68 » Сря 23 дек 2015 10:57


След известно време имах проблем с маслото, беше намаляло на минимума (на 15 000 км.) и светна жълтата лампа, като остана да свети дори и след доливането. Вместо да ходя да ми "чистят грешки", реших въпроса по-хардуерно - една нощ с изключен акумулатор. Лампата загасна, но проблема с паленето пак се появи. Приложих веднага същия гореописан метод и на другата сутрин всичко беше на 6. И в момента си пали добре, на минус 1 или 2 градуса сутрин. Не знам защо електрониката трябва да се прави със "собствено мислене" за такива елементарни неща като автомобила. но явно целта е да се разваля често.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта